Att: Ninett vedr WW
Fra : Mette

Dato : 11-05-04 14:41

Nu så jeg længere nede, at WW er en saga blot og, at du starter dit eget.
Hvad er årsagen til det, hvis man må være så fri at spørge?

Fra : nette

Dato : 13-05-04 08:52

"Mette" <m@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Nu så jeg længere nede, at WW er en saga blot og, at du starter dit eget.
> Hvad er årsagen til det, hvis man må være så fri at spørge?

Det er der mange årsager til, men den mest i øjenfaldende må være, at
arbejdsforholdene hos WW er fuldstændigt uacceptable.
Det handler udelukkende om at firmaet skal score kassen, medlemmerne er nul
og niks, når det kommer til stykket. De er ikke personer, blot
indtjeningsmuligheder.
F.eks. Vi måtte ikke ha personlig kontakt til medlemmerne, ikke lade dem
ringe til os, hvis filmen knækkede, vi måtte sågar ikke fortælle vores
efternavn, så deltagerne evt. kunne slå op i en telefonbog og ringe til os
privat, og det er her, min kæde, den hopper af.

Arbejdspresset var så stort, at jeg gik ned med flaget. Kunne ikke sove, gik
helt op i limningerne for den mindste bemærkning, kunne skiftevis ikke spise
eller røg tilbage i overspisningen, glemte de allermest basale ting.

Programmet synes jeg til gengæld stadig er godt. Men jeg manglede et fagligt
belæg for de forskellige udregninger, det er der ingen, der har. Vi skulle
bare sige til deltagerne, at de skulle de ikke tænke på, bare følge
programmet. Bl.a. en lille detalje som at kirsebær "koster" points mens
æbler ikke gør? Der er 1 (en!) kcal. mere i kirsebær pr. 100 g, og det
glykemiske indeks er betydeligt lavere i kirsebær, så hvorfor?? SÅDAN ER DET
BARE!!!

Derfor har jeg valgt at starte for mig selv. Udarbejdet et program, jeg kan
stå inde for, OG forklare *SS*

Tak fordi du spurgte.

Kærligst Ninett

www.slank4livet.dk

Fra : Mette

Dato : 13-05-04 13:26

"nette" <nospam-post@qvinderne.dk> skrev i en meddelelse
> Derfor har jeg valgt at starte for mig selv. Udarbejdet et program, jeg
kan
> stå inde for, OG forklare *SS*
>
> Tak fordi du spurgte.

Og Tak for infoen! Jeg var selv ved at tage springet som konsulent for 2 år
siden, men hoppede fra inden kurset, pga. tiden.
Jeg kan godt se problemerne. Det WW jeg startede på for 4 år siden var i USA
og det simple 1-2-3-program, hvor et æble (og frugter generelt) var 1 point
og banaer 2. Jeg plejer i dag at sige, at et point svarer til ca. 50 kcal.
Hvis der er fedt i, lægger jeg 1½ til et helt point til (afhængigt af
mængden) og er det fiberrigt trækker jeg tilsvarende fra.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 13-05-04 14:17

"nette" <nospam-post@qvinderne.dk> wrote in message

> [...]
> æbler ikke gør? Der er 1 (en!) kcal. mere i kirsebær pr. 100 g, og det
> glykemiske indeks er betydeligt lavere i kirsebær, så hvorfor?? SÅDAN ER

Hæ hæ, det har jeg også undret mig meget over, men har aldrig kunne få
svaret og begrundelsen på det..

God vind fremover

VH
Padmé