A Grand Don't Come For Free
Fra : Mads Lund

Dato : 11-05-04 08:25

Er der nogen, der har købt den?
Jeg må indrømme, at jeg ikke er ligeså klar til at styrte ud og købe den,
som jeg var før jeg hørte "Fit But You Know it"... Jeg synes sgu den sang er
dårlig. :(
Et hook så simpelt, at min mor kunne ha' lavet det, som han så gentager ad
nauseum. Jeg synes det lyder som et forsøg på at lave et Ibiza-hit eller
noget.

- Mads

Fra : -V-

Dato : 11-05-04 11:10

Mads Lund wrote:
> [...]
> Et hook så simpelt, at min mor kunne ha' lavet det, som han så
> gentager ad nauseum. Jeg synes det lyder som et forsøg på at lave et

Så stopper du. Det er da det vildeste blærede nummer?!

'Fit But You Know It' er det sjoveste og mest overraskende nummer, jeg har
hørt i lang tid.
Hvis problemet er at hooket er for simpelt, så får du ganske givet også et
problem med en del af de andre numre (fx. 'Blinded By The Light', 'Could
Well Be In')- det er bare en del af charmen ved denne plade, som er en af de
bedste jeg har hørt siden Franz Ferdinand, ingen sammenligning i øvrigt.

-V-

Fra : Mads Lund

Dato : 11-05-04 12:35

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så stopper du. Det er da det vildeste blærede nummer?!
>
> 'Fit But You Know It' er det sjoveste og mest overraskende nummer, jeg har
> hørt i lang tid.

Hmm. Tjah. Den er da også meget catchy og alting...
Men jeg skal nok lige "høre den hos en ven" før jeg spæner ud og køber
pladen.

Og for nu at holde liv i diskussionen: På hvilken måde synes du nummeret er
overraskende?
(Bevares, jeg var da også overrasket, men det har jeg allerede givet udtryk
for, hehe...)

- Mads

Fra : -V-

Dato : 11-05-04 21:53

Mads Lund wrote:

> Hmm. Tjah. Den er da også meget catchy og alting...
> Men jeg skal nok lige "høre den hos en ven" før jeg spæner ud og køber
> pladen.

Stik mig en mail. Erstat 'sn' med 'h'.

> Og for nu at holde liv i diskussionen: På hvilken måde synes du
> nummeret er overraskende?
> (Bevares, jeg var da også overrasket, men det har jeg allerede givet
> udtryk for, hehe...)

Jeg synes at kombinationen med engelsk cockeysprog, beskrivelserne af kikset
og kejtet opførsel og hans problemer med damer, pot, spil og the dole er
ramt helt rigtigt.
Koblet med riffs og smaples (og ja! jeg mener faktisk 'smaples' og slet
overhovedet ikkenikke samples'!), giver et lydbillede som jeg ikke havde
forberedt mig på, inden jeg hørte hele pladen.

Jeg så lidt af vidoen til 'Fit...' forleden og hæftede mig ved den meget
fragmenterede stil på nummeret. Havde da godt hørt om The Streets før, men
aldrig hørt den første plade, så derfor var den overordnede kvalitet af 'A
Grand...' en positiv overraskelse.

-V-

PS: Du godeste, hvor er 'This Fire' med Franz Ferdinand dog et godt nummer.
Heavy rotation her hos mig.

Fra : Mads Lund

Dato : 12-05-04 08:14

> [...]
> aldrig hørt den første plade, så derfor var den overordnede kvalitet af 'A

OK, hvis du ikke kendte ham i forvejen, kan jeg godt forstå stilen er
overraskende.
Jeg synes bare et eller andet sted, at det var mere elegant udført på den
gamle plade.

- Mads

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 13-05-04 21:46

> (og ja! jeg mener faktisk 'smaples' og slet
> overhovedet ikkenikke samples'!)

Hmm.. med fare for at falde i. Laver du sjov, eller vil du så ikke uddybe
det? Søger man på smaples på google kommer der noget i stil med "Pantyhose
videos free smaples - Pantyhose teen free gallery"... hmm.

/Troels
-Der hader når han ikke kan gennemskue om noget er ironisk ment

Fra : -V-

Dato : 13-05-04 22:19

Troels Lund Laursen wrote:

> [...]
> uddybe det? Søger man på smaples på google kommer der noget i stil
> med "Pantyhose videos free smaples - Pantyhose teen free gallery"...

Selvfølgelig laver jeg sjov, Troels.
Jeg er jo københavner, for dælen. Alt hvad jeg siger er gennemsyret af
sarkasme.
Undtaget, når det ikke er. Men så er det nok lidt alligevel.

Selv om det der med et galleri med nogle ungmøer i strømpebukser, det lyder
sgudda ikke helt ringe...

-V-

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 13-05-04 23:01

> Selvfølgelig laver jeg sjov, Troels.
> Jeg er jo københavner, for dælen. Alt hvad jeg siger er gennemsyret af
> sarkasme.
> Undtaget, når det ikke er. Men så er det nok lidt alligevel.

Øv, jeg troede lige at de sjovere mash-uppere havde fundet på en eller anden
ny måde at rode rundt med samples på. Øv. Der må godt snart ske et eller
andet nyt, sjovt med musikken. Det var så skægt i 2002, da man ku' gå helt i
selvsving over om boomselection havde uploadet nye battlemixes.... Men det
blev så ikke i denne omgang:(.. sådan noget må du aldrig gøre igen.

/Troels

Fra : -V-

Dato : 13-05-04 23:10

Troels Lund Laursen wrote:
> [...]
> 2002, da man ku' gå helt i selvsving over om boomselection havde
> uploadet nye battlemixes.... Men det blev så ikke i denne omgang:(..

Nej, jeg er nemlig ikke særligt sjov.

Det der mash-up er jeg ved at blive lidt glad for, selv om bølgen vel er
overstået for månedsvis siden.
Jeg fandt et mash-up af Ray Parker Jr. og Kelis, som er rimeligt habilt, og
jeg er ret vild med med Danii Minogue og Dead Or Alives ting, men ellers er
jeg lidt blank.

Kan du ikke komme med nogle eksempler på det fedeste af det fede, og evt.
hvor jeg kan finde dem?

Kom så, hit me!

-V-

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 14-05-04 00:34

> [...]
> jeg lidt blank.
>
> Kan du ikke komme med nogle eksempler på det fedeste af det fede, og evt.

Yoda! Jeg skal prøve. Lige præcis de to du nævner er jeg også ret glade for,
så der skulle være en chance for at du også vil synes noget af det andet er
ok. Pionererne indenfor genren er bl.a. Soulwax, Freelance Hellraiser og
Osymyso, så en god del af det de har lavet er ret sjovt (og jeg mener
primært at man skal lytte til denne genre fordi man synes det er sjovt. Man
skal ikke gå så meget op i, om man synes det noget af dem laver er
helligbrøde mod nogen af ens yndlingskunstnere. Man skal bare tage det for
hvad det er og tænke "Wauv!", hvis der er nogen der har fundet på en
vanvittig ide der fungere). Nå... et par konkrete anbefalinger på hvad der
er godt:

- Freelance Hellraiser - A Stroke Of Genieus (The Strokes - Hard to explain
vs. Christina Aguilera - Genie in a bottle)
- Soulwax - Smells like booty (Nirvana - Smells like teen spirit vs.
Destinys Child - Bootylicious)
- Soulwax - Can't get you out of my blue monday (New Order - Blue Monday vs.
Kylie Minogue - Can't Get you out of my head) (Ja ja, det er en klassiker,
men det er det jo ikke blevet for ingen ting :))
- Freelance Hellraiser - I Just can't get enough pills (Depeche Mode - I
Just can't get enough vs. D-12 - Purple pills
- Freelance Hellraiser - Enter The Bitch (Metallica - Enter Sandmen vs.
Missy Elliot - She's a Bitch)
- Soulwax - I Wish (Skee-Lo - I Wish vs. Survivor - Eye of the Tiger)
- Soulwax - Dolly Parton - 9 To 5 vs. Royksopp - Eple
- Soundhog - Where's Your Hate At? (Basement Jaxx - Where's Your Head At?
vs. The Hives - Hate To Say I Told you so)

Det var vist lige et par af dem jeg synes bedst om. Hmm, der burde egentligt
være flere, men det er altid svært at huske sådan noget når man lige skal.
Er det sådan at blive gammel? Når men, jeg vender muligvis tilbage med
flere, hvis jeg kommer på nogen.

To andre der egentligt ikke helt kvalificerer til at være mash-ups, men som
er sjove alligevel er:
Eminem - Cleaning out my closet (Jacknifelee Mix) - Ikke helt et remix, men
snare et band der spiller mens acapellaen kører. Meget tungt og meget cool
:)
Soulwax - Can't Get You Out Of My Bed - Lige som den ovenstående

Når ja. og så må man også lige have Osymysos Intro Inspection med. Det er
heller ikke et battlemix i gængs forstand, men i stedet over 100 (mener jeg)
introer der er sat sammen som legoklodser i et 12 minutter langt mix. Jeg
mener udvalget spænder over 4 årtier. Det er ret imponerende lavet synes
jeg.

Jeg ved ikke helt hvor det er lettest at få fat i dem nu.
http://boomselection.net/ har tidligere været et af de helt essentielle
steder, men jeg tror ikke de har så meget af det gamle til at ligge. Ellers
er der http://www.base58.com/bsx/, hvor der er links til man af kunstnernes
sider, og de fleste af dem ligger dem jo selv ud (dem der tør for deres nye
arbejdsgiver, MTV ;)). Ellers er der de der programmer du ved nok. Der kan
man også kommet rimeligt langt ved enten at søge på remixerens navn eller
vs.

Jeg håber du kan bruge lidt af forslagene.

Hov! Og så må man da ikke glemme My Name Is Primus (Primus - My Name Is Mud
vs. Eminem - My Name Is), der kun findes i det meget specielle Troels Mix

Hilsen
Troels

Fra : -V-

Dato : 14-05-04 01:05

Troels Lund Laursen wrote:
> [...]
sjovt. Man skal ikke gå så
> meget op i, om man synes det noget af dem laver er helligbrøde mod nogen

Mine musikignorante venner må også godt blive lidt overraskede.
Du ved, dem der siger: "Den nye Janet er bare så fed og hun er bare så
original", eller "Tager du ikke noget spændende musik med til festen på
lørdag? Den nye TV2 skulle være god, og de er altid så gode at danse til".
Nej, hun er ej, og nej, de er ej.

[Mash-ups]

Rigtigt gode forslag. Den finder jeg lige, på den ene eller den anden måde.

> [...]
> 100 (mener jeg) introer der er sat sammen som legoklodser i et 12
> minutter langt mix. Jeg mener udvalget spænder over 4 årtier. Det er

Du ved så meget. Now try this on for size:

For et halvt års tid siden hørte jeg noget mix-noget med DJ Noize på DR.
Det lykkedes mig aldrig at finde ud af hvad det var, men det var åbenbart
far en ny plade han havde sluppet på det tidspunkt.
Ved du noget om det, på baggrund af disse *ufatteligt* uddybende
oplysninger?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-05-04 01:24

-V- wrote:

> [...]
> lørdag? Den nye TV2 skulle være god, og de er altid så gode at danse til".

TV-2 er da alt for fedt. Kan du heller ikke lige C.V. Jørgensen og
Gasolin og Sebastian og Love Shop?

/David

Fra : -V-

Dato : 14-05-04 01:39

David Rasmussen wrote:

> TV-2 er da alt for fedt. Kan du heller ikke lige C.V. Jørgensen og
> Gasolin og Sebastian og Love Shop?

Udsagnet var "Er TV2 gode at danse til?".
Mit svar er "Nej".

Hvis du vælger at svare anderledes, er det fint med mig.
Jeg hører sommetider mine TV2-skiver - som dansemusik er de bare ubrugelige.

C.V. er supercool, og jeg lytter alt for sjældent til ham.
Gasolin siger mig *intet*.
Sebastian har jeg ikke udforsket i den store stil, men hvad jeg har lagt
ører til har jeg nydt. Det er dog ikke noget, jeg aktivt opsøger.
Love Shop er et gabende tomt hul i min musikviden.

Var det svar diplomatisk nok?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-05-04 10:38

-V- wrote:

> Udsagnet var "Er TV2 gode at danse til?".
> Mit svar er "Nej".

Tja. Jeg endnu ikke fundet noget musik, jeg gider at danse til. Til
ærgelse for min kæreste :)

> C.V. er supercool, og jeg lytter alt for sjældent til ham.
> Gasolin siger mig *intet*.

Wow!

> Sebastian har jeg ikke udforsket i den store stil, men hvad jeg har lagt
> ører til har jeg nydt. Det er dog ikke noget, jeg aktivt opsøger.
> Love Shop er et gabende tomt hul i min musikviden.

Love Shop er rigtigt fedt, men det er jo ikke lige den slags musik som
jeg har indtryk af at du hører. Jeg hørte selv noget hårdere musik da
jeg var yngre, end jeg gør nu. Mercyful Fate og King Diamond især. Nu
sker det sjældent.

> Var det svar diplomatisk nok?

NEJ!!!

/David

Fra : -V-

Dato : 14-05-04 11:15

David Rasmussen wrote:
> Tja. Jeg endnu ikke fundet noget musik, jeg gider at danse til. Til
> ærgelse for min kæreste :)

Er det ikke sådan en rigtig drenge-ting?
"Nej, jeg giiiider ikke at danse, ok? Jeg står bare her i hjørnet og drikker
min øl".

> Wow!

Tja, på et eller andet punkt, er jeg nok lidt ignorant. Det er jo ikke fordi
det ikke har fået chancen for at bide sig fast. Lidt ligesom vores tidligere
diskussion om Nirvana.

Til gengæld er jeg blevet lidt tændt af al jeres snak om Pink Floyd og deres
fortræffeligheder. Måske jeg skulle gøre lidt ved det?

> [...]
> jeg har indtryk af at du hører. Jeg hørte selv noget hårdere musik da
> jeg var yngre, end jeg gør nu. Mercyful Fate og King Diamond især. Nu

Jeg tror at du ville blive svært overrasket, hvis du så min musiksamling,
hvis du tror at jeg kun hører hævi. True, jeg hører mest tråd og tung rock,
men jeg elsker også pop og disko og det får en fed plade fra fx. Cradle mig
ikke til at holde op med.
I forbindelse MGP har jeg lyttet mine 5-6 GP-skiver igennem, og der er
sagomelme nogle fede numre mellem alt crappet. Det vil jeg ikke undevære for
nogen pris.

> NEJ!!!

Øv, jeg gjorde ellers mit bedste.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-05-04 13:14

-V- wrote:

> Er det ikke sådan en rigtig drenge-ting?
> "Nej, jeg giiiider ikke at danse, ok? Jeg står bare her i hjørnet og drikker
> min øl".

Jo, det kan du godt sige. Men jeg har ikke rigtig nogen tilskyndelse til
at ændre det, andet end at gøre min kæreste glad (og det betyder heller
ikke så lidt). Jeg savner ikke at danse. Det er ikke sådan at jeg kan
mærke en lyst, og bare ikke tør. Jeg synes at det er fint at andre
danser, jeg har bare ikke selv noget behov for det. Det værste er når
alle andre er forsvundet ud på dansegulvet og man står alene tilbage.
Der skal sgu være nogen at drikke den øl med, ellers er det ikke sjovt! :)

> Til gengæld er jeg blevet lidt tændt af al jeres snak om Pink Floyd og deres
> fortræffeligheder. Måske jeg skulle gøre lidt ved det?

Ja!

Jeg har på fornemmelsen at du er et menneske som potentielt kan ende med
at elske Pink Floyd, og forstå hvad det går ud på. Og jeg kan også godt
henvise dig til nogle skiver, men det er musik der kan vokse i mange
mange år på en, før man indser/mærker hvor stort det er. Når musikken,
ånden, teksterne, produktionen etc. går op i en højere enhed.

Man siger altid: start med The Wall, Wish You Were Here og Dark Side Of
The Moon. Det vil jeg også sige. Det er vigtigt at du prøver at lade dig
opsluge af det koncept som den enkelte plade handler om. Læs teksterne
mens du hører musikken. Se filmen The Wall, når du har fået musikken ind
under huden.
Du skal helt sikkert også købe (70 kr) Roger Waters' soloalbum "Amused
To Death". Den skal også vokse på dig i et stykke tid. Og teksthæftet
der følger med er en halv roman. Sublim plade.

Senere kan man så høre alle de andre. De er alle mere eller mindre gode,
for en freak som mig. Men det er klart at der er forskellige perioder og
udtryk etc. Mine yndlingsplader er ofte Animals og The Final Cut og
Amused To Death, fordi de er mørkest og vredest og mest desperate. Hør
nummeret "Dogs" fra Animals. Vred tekst, vred og genial guitar. Gilmour
når han er allerbedst. Især Animals og TFC er ikke ligefrem dem man
plejer at anbefale til folk der skal i gang med Pink Floyd. Og det "nye"
Pink Floyd har heller ikke spillet nogen numre fra de to plader på deres
turnéer. Men jeg elsker dem.

Meddle må man heller ikke gå glip af... (og egentlig heller ikke resten
af deres produktion :)

Og sidst:
Hvis du finder en Pink Floyd plade som bare ikke virker for dig, selv
efter mange gennemlyt og gennemlæsninger, så fortvivl ikke. Deres plader
ret forskelligartede i udtryk og koncept efter min mening (men dog
umiskendeligt Pink Floyd). Du kan sandsynligvis finde andre plader du
kan med.

Hvis nu du køber/låner noget af ovenstående, så meld endeligt tilbage
med dine indtryk. Jeg kan også prøve at guide dig i en retning hvis du
er startet det forkerte sted.

> Jeg tror at du ville blive svært overrasket, hvis du så min musiksamling,
> hvis du tror at jeg kun hører hævi.

Jeg har indtryk af at du er en ret alsidig herre, men at dit hjerte
ligger hos den ret hårde rock, det er alt.

> Øv, jeg gjorde ellers mit bedste.

Heheh :)

/David

Fra : -V-

Dato : 17-05-04 02:12

David Rasmussen wrote:

> Ja!

{snip en masse om PF]

> Hvis nu du køber/låner noget af ovenstående, så meld endeligt tilbage
> med dine indtryk. Jeg kan også prøve at guide dig i en retning hvis du
> er startet det forkerte sted.

Tak for dine input, D.
Jeg går i gang og vender tilbage, når jeg har fået nogle blivende indtryk. I
mellemtiden regner jeg med at du stiller op til evt. spørgsmål, som måtte
forekomme hen ad vejen?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-04 09:45

-V- wrote:

> [...]
> mellemtiden regner jeg med at du stiller op til evt. spørgsmål, som måtte

Naturligvis. Jeg ved ikke om du ud fra min lidt rodede gennemgang, har
fundet ud af hvad du f.eks. vil starte med?

/David

Fra : -V-

Dato : 17-05-04 17:47

David Rasmussen wrote:
> Naturligvis. Jeg ved ikke om du ud fra min lidt rodede gennemgang, har
> fundet ud af hvad du f.eks. vil starte med?

Jeg har ikke tænkt nærmere over det, siden jeg læste dit indlæg.

Jeg får nok heller ikke gjort det, før jeg er kommet mig over chokket efter
en regning på omkring 125.000 dkk, som jeg netop har fået ind af døren.
Jeg laver en indsamlingspulje, hvor alle kan donere lidt. Don't go away.

-V-

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 17-05-04 18:09

> [...]
> en regning på omkring 125.000 dkk, som jeg netop har fået ind af døren.
> Jeg laver en indsamlingspulje, hvor alle kan donere lidt. Don't go away.

Har du nu lavet et spækhuggershow i Ebeltoft-havn igen?

/Troels

Fra : -V-

Dato : 17-05-04 18:20

Troels Lund Laursen wrote:
> Har du nu lavet et spækhuggershow i Ebeltoft-havn igen?

Nej, hvis bare det var så vel.

Var på påskeferie, som blev lidt mere spændende end først beregnet.
Regningerne kommer så nu, wish to god they didn't.

-V-

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-05-04 19:38

-V- wrote:

> Nej, hvis bare det var så vel.
>
> Var på påskeferie, som blev lidt mere spændende end først beregnet.
> Regningerne kommer så nu, wish to god they didn't.
>

> -V-

En påskeferie til 125.000,-?! Så håber jeg sgu du har nydt det :)

Søren

Fra : -V-

Dato : 18-05-04 00:05

Søren Nielsen wrote:
> En påskeferie til 125.000,-?! Så håber jeg sgu du har nydt det :)

Nja, nydt og nydt.
Jeg er i live, og det nyder jeg hver dag.

Lang historie. Dette er ikke stedet.

-V-

Fra : kautaq

Dato : 18-05-04 00:44

-V- wrote:

> Jeg er i live, og det nyder jeg hver dag.
> Lang historie. Dette er ikke stedet.

Årh hvad!
Som fast skribent har du hermed tilladelse til at berette om
alt hvad der hænte i din påskeferie.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : -V-

Dato : 18-05-04 01:12

kautaq wrote:
> Årh hvad!
> Som fast skribent har du hermed tilladelse til at berette om
> alt hvad der hænte i din påskeferie.

Yeah, well. Hvis der ikke bliver grinet.

Kort fortalt:
På skialpinismetur i Alperne med en ven. Er kommet væk fra min makker pga
mørke og forskellige tekniske problemer (han på randonnéski, jeg på
snowboard og snesko), så vi går ikke sammen på det tidspunkt.
Kommer ud i et spalteområde på gletcheren, går igennem sneen som dækker
spalterne og gør at man ikke kan se dem, og falder 15-18 m ned til bunden af
gletcheren. Rammer og falder igennem to snebroer undervejs, og lander på
maven i blød sne, hvilket jeg redder livet på (Svineheld #1).
Bliver nede i spalten natten over, og næste morgen er jeg i stand til at
grave mig af den øverste del af spalten ved at klatre halvvejs op af en
snefane og hakke nok is væk til at kunne krybe ud af et hul i toppen og op
på gletcheren (Svineheld #2).
Næsten end of story, men resten af historien er ikke nær så spændende.

-V-

Fra : Ironi

Dato : 18-05-04 01:39

> Yeah, well. Hvis der ikke bliver grinet.

Selvfølgelig griner vi ikke.

> [...]
> på gletcheren (Svineheld #2).
> Næsten end of story, men resten af historien er ikke nær så spændende.

Gys, det lyder ikke rart. Fik du mange knubs?
Jeg er glad for, at du stadig er iblandt os!

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-05-04 12:30

-V- wrote:

> [...]
> på gletcheren (Svineheld #2).
> Næsten end of story, men resten af historien er ikke nær så spændende.

Tak skæbne!!

Jeg går ud fra at regningen er for helikoptereftersøgning/redning eller
noget i den stil? Dang... Men 125.000 er billigt for en menneskeliv. Jeg
er glad for at du er her endnu (selv om jeg ikke kender dig, som sådan).

/David

Fra : -V-

Dato : 18-05-04 12:52

David Rasmussen wrote:
> Tak skæbne!!
>
> Jeg går ud fra at regningen er for helikoptereftersøgning/redning
> eller noget i den stil? Dang... Men 125.000 er billigt for en menneskeliv.

To helikoptere i et par timer hver, plus 7-8 redningsfolk i yderligere nogle
timer. Det løber op.
Det sjove i dén forbindelse er at jeg aldrig så eller hørte skyggen af dem,
for på det tidspunkt lå jeg 15 m under overfladen og slet ikke i det område
de ledte. Så jeg betaler for en service, som jeg aldrig har benyttet.
Regningen er dælme også en historie værd i sig selv. Udspecificeret i
reddernes navn og hjemby, hvor mange timer de hver har brugt og deres
timeløn - og til slut et "Vi takker dem for denne forretning", på tysk
forstås. Hvis ikke det var så forfærdeligt, at skulle leve af vandgrød de
næste par år, så ville det være ustyrligt morsomt.

125.000 (eller ca. 150.000, som det totalt løber op i) er ganske billigt for
et menneskeliv. Også selv om det bare er mit.

> Jeg er glad for at du er her endnu (selv om jeg ikke kender dig, som
sådan).

Ach, men herinde er vi jo allesammen en slags familie.
Vi er en slags Borg-community, ikke?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-05-04 11:20

-V- wrote:

> [...]
> forstås. Hvis ikke det var så forfærdeligt, at skulle leve af vandgrød de
> næste par år, så ville det være ustyrligt morsomt.

Er du gal en historie...

> 125.000 (eller ca. 150.000, som det totalt løber op i) er ganske billigt for
> et menneskeliv. Også selv om det bare er mit.

Ja...

> sådan).
>
> Ach, men herinde er vi jo allesammen en slags familie.
> Vi er en slags Borg-community, ikke?

Måske. Det er vist noget Star Trek-noget?

/David

Fra : -V-

Dato : 19-05-04 13:45

David Rasmussen wrote:
> Er du gal en historie...

Jeps. Måske jeg kan sælge lortet til et ugeblad, og på den måde tjene nogle
af pengene hjem?
Det er vist desværre lidt sent nu.

> Måske. Det er vist noget Star Trek-noget?

Exactemundo.
Bortset fra at Borgerne er én fælles organisme, som altid er enige, så er
det næsten som os herinde.

Vi er nok nærmere som en familie, hvor der er sorte får imellem. Nogle
sortere end andre.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-05-04 14:56

-V- wrote:

> [...]

> Exactemundo.
> Bortset fra at Borgerne er én fælles organisme, som altid er enige, så er

Heheh, suuure!

> Vi er nok nærmere som en familie, hvor der er sorte får imellem. Nogle
> sortere end andre.

Blacker than thou!

/David

Fra : -V-

Dato : 19-05-04 15:18

David Rasmussen wrote:

Mnja.

Ved ikke.

Måske.

Med tiden.

På den anden side...

Nej.

Godt forslag, men nej.

Jeg må nok bare på fattiggården.

-V-

Fra : Ironi

Dato : 19-05-04 21:30

> [...]
>
> Exactemundo.
> Bortset fra at Borgerne er én fælles organisme, som altid er enige, så er

Ah Star Trek TNG. Måske jeg skulle finde mine dvd'er med de 7 sæsoner frem
igen.

> Vi er nok nærmere som en familie, hvor der er sorte får imellem. Nogle
> sortere end andre.

Jeg er ikke sort, jeg er bleg!

Fra : Peter G

Dato : 22-05-04 14:00

-V- skrev:

> 125.000 (eller ca. 150.000, som det totalt l›ber op i) er ganske
> billigt for et menneskeliv. Ogs† selv om det bare er mit.

Nu er dit liv jo heldigvis ikke overstået endnu. Du kan nå mange
redningsaktioner endnu.

"Der er sendt 2 ekstra redningshelikoptere ud efter en dansk turist der nu
på 4. dag er faret vild i ørkenen på Anholt. Odds på at det er en personage
kendt som '-V-' er i en nyhedgruppe oppe på 16-3. Flere nyheder kl. 11"

[Peter, som ikke aner hvad han skal sige til sådan en oplevelse, så han
griber til smagløs humor]

--
Regards, Peter.
Toppost[ers|s] and other annoying elements will be killfiled in silence.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-05-04 13:02

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> Yeah, well. Hvis der ikke bliver grinet.

Grinet bliver der næppe. Men moderlige råd om rejseforsikringer
slipper du ikke for.

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : Søren Nielsen

Dato : 18-05-04 01:06

-V- wrote:

> Nja, nydt og nydt.
> Jeg er i live, og det nyder jeg hver dag.
>
> Lang historie. Dette er ikke stedet.
>

> -V-

Det var ikke på nogen måde for at rippe og i noget eller blande mig, men ved
første øjekast troede jeg du skrev det for sjov. Det kan jeg så se nu, at du
ikke gjorde.

Søren

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-05-04 18:59

-V- wrote:

> [...]
> en regning på omkring 125.000 dkk, som jeg netop har fået ind af døren.
> Jeg laver en indsamlingspulje, hvor alle kan donere lidt. Don't go away.

Whut?! En regning på 125.000 kr?! Som ikke er en fejl?

/David

Fra : -V-

Dato : 18-05-04 00:02

David Rasmussen wrote:

> Whut?! En regning på 125.000 kr?! Som ikke er en fejl?

Jep.
Og det er desværre ikke den eneste fra den ferie. Alt i alt ca. 150.000 kr.

Lang historie.

-V-

Fra : Ironi

Dato : 14-05-04 14:22

> Er det ikke sådan en rigtig drenge-ting?
> "Nej, jeg giiiider ikke at danse, ok? Jeg står bare her i hjørnet og
drikker
> min øl".

Jeg hverken danser, drikker øl eller går til fest!
Det gør livet meget lettere at leve!

Fra : Ole Thomsen

Dato : 15-05-04 18:48

Ironi wrote:

> Jeg hverken danser, drikker øl eller går til fest!
> Det gør livet meget lettere at leve!

Hvilket liv?

Ole Thomsen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-05-04 20:40

Ironi wrote:

> Jeg hverken danser, drikker øl eller går til fest!
> Det gør livet meget lettere at leve!

Til gengæld må du kede dig ad h*lvede til!

S'ren

Fra : Ironi

Dato : 16-05-04 22:24

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40a7c3bc$0$303$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Til gengæld må du kede dig ad h*lvede til!

Nej, det synes jeg ikke selv.
Kun uintelligente folk keder sig!

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-05-04 23:31

Ironi wrote:
> "Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:40a7c3bc$0$303$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Nej, det synes jeg ikke selv.
> Kun uintelligente folk keder sig!

Det er jeg ikke uenig med dig i. Men at det at holde sig fra dans, alkohol
og fest skulle gøre livet nemmere, er jeg langt fra enig med dig i. Ikke i
andre tilfælde end de dage med tømmermænd :)

Søren

Fra : Ironi

Dato : 17-05-04 14:21

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40a7eba9$0$296$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det er jeg ikke uenig med dig i. Men at det at holde sig fra dans, alkohol
> og fest skulle gøre livet nemmere, er jeg langt fra enig med dig i. Ikke i
> andre tilfælde end de dage med tømmermænd :)

Det er da helt fint, at du har det sådan.
Jeg danser ikke, da jeg ikke kan se formålet med det.
Øl og spiritus har jeg prøvet at indtage, men det smager mig ikke rigtigt og
så kan jeg heller ikke se det logiske i at drikke sig fuld. Det er vist
heller ikke sundt for kroppen. At folk drikker sig fulde, er i mine øjne et
tegn på store psykiske problemer.
Jeg går ikke til fester, da jeg bl.a. ikke føler mig godt tilpas i større
forsamlinger.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-05-04 15:42

Ironi wrote:
>At folk drikker sig
> fulde, er i mine øjne et tegn på store psykiske problemer.
> Jeg går ikke til fester, da jeg bl.a. ikke føler mig godt tilpas i
> større forsamlinger.

Uden iøvrigt at kende noget til psykiatri, ved jeg godt, hvilke af 2
ovenstående tilfælde jeg vil betegne som psykiske problemer.

Søren

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 17-05-04 17:50

> Det er jeg ikke uenig med dig i. Men at det at holde sig fra dans, alkohol
> og fest skulle gøre livet nemmere, er jeg langt fra enig med dig i. Ikke i
> andre tilfælde end de dage med tømmermænd :)

Så må du bare i gang med stofferne. Det er tømmermandsfrit

/Troels

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-05-04 19:36

Troels Lund Laursen wrote:

> Så må du bare i gang med stofferne. Det er tømmermandsfrit
>
> /Troels

Nja, jeg ved ikke rigtig. Ved nærmere eftertanke tror jeg, at jeg så må
affinde mig med tømmermænd.

Søren

Fra : Ironi

Dato : 17-05-04 20:27

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40a90639$0$317$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Nja, jeg ved ikke rigtig. Ved nærmere eftertanke tror jeg, at jeg så må
> affinde mig med tømmermænd.

Har du overvejet ikke at drikke dig fuld?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-05-04 20:40

Ironi wrote:

> Har du overvejet ikke at drikke dig fuld?

Næ, det har jeg sådan set ikke. Det var nok helt klart den nemmeste måde at
slippe for tømmermænd, men så fanatisk er jeg ikke.

Søren

Fra : Ironi

Dato : 17-05-04 21:14

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40a91551$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Næ, det har jeg sådan set ikke. Det var nok helt klart den nemmeste måde
at
> slippe for tømmermænd, men så fanatisk er jeg ikke.

Fanatisk vil jeg nu ikke kalde det men mere for sund fornuft!
Men så længe du ikke overdriver drikkeriet, så går det nok.

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 17-05-04 17:51

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 17-05-04 17:49

> [...]
> far en ny plade han havde sluppet på det tidspunkt.
> Ved du noget om det, på baggrund af disse *ufatteligt* uddybende

Nu har jeg grublet en weekends tid, men jeg har altså ikke rigtigt noget
forslag til hvad det kan være. Kan du komme det lidt nærmere? Lød det som
noget remix, og i såfald, fra hvilket årti lød originalen til at være fra?

/Troels

Fra : -V-

Dato : 17-05-04 18:15

Troels Lund Laursen wrote:

> [...]
> noget forslag til hvad det kan være. Kan du komme det lidt nærmere?
> Lød det som noget remix, og i såfald, fra hvilket årti lød originalen

*Rødmer*

Nej, jeg kan faktisk ikke hjælpe mere.
Det var svjh en fredag, og det var Thomas Madvid, som var vært lige netop
den eftermiddag.
Ved ikke mere, desværre.

Kom nu, Troels!!! Hvor svært kan det være!?

-V-