Irreversible
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-05-04 23:54

Nu var jeg dum nok til at se Irreversible her sent til aften. Dum fordi
jeg i morgen skal tidligt op på arbejde og sådan en film som
Irreversible er ikke lige en man falder i søvn til.

Fy for fanden hvor er den led! Jeg sad virkelig og havde lyst til at
kaste op, skifte over til Austin Powers på anden måde få den film ud af
mit system.

Filmisk er det noget af en bedrift. Jeg talte ikke hvor mange klip der
er i filmen, men de fleste scener render en 5-15 minutter uden at der
klippes. Skuespillet er også noget af det mest overbevisende jeg har
set på film. Man må virkelig beundre Beluccis i denne film.

Den mand Pierre tæsker ihjel inde på bøsseklubben er da netop /ikke/
voldtægtsmanden, eller tager jeg fejl?

Er jeg den eneste der fandt de sidste 30 minutter af filmen (efter at
man har set voldtægtsscenen) meget sværre at samle sig om? Specielt
dialogen i toget gik nemt hen over hovedet på mig.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 11-05-04 02:05

> Den mand Pierre tæsker ihjel inde på bøsseklubben er da netop /ikke/
> [...]

Ja som det tidligere har være oppe og vende i gruppen, kan jeg se, så er det
ikke "Bændelormen" han dræber. Han står så vidt jeg husker og griner smøret
imens.

Fra : Per

Dato : 11-05-04 13:53

> Er jeg den eneste der fandt de sidste 30 minutter af filmen (efter at
> man har set voldtægtsscenen) meget sværre at samle sig om? Specielt
> dialogen i toget gik nemt hen over hovedet på mig.

Nej, den var lidt sej mod slutningen, selv om jeg da nød nøgenscenerne med
Monica Belluci ;)

Fra : Morten Bowman

Dato : 11-05-04 20:36

>Den mand Pierre tæsker ihjel inde på bøsseklubben er da netop /ikke/
>voldtægtsmanden, eller tager jeg fejl?

Nej

>Er jeg den eneste der fandt de sidste 30 minutter af filmen (efter at
>man har set voldtægtsscenen) meget sværre at samle sig om? Specielt
>dialogen i toget gik nemt hen over hovedet på mig.

Well det er lidt et skifte i filmens tempo, men jeg fandt den meget relevant
og fangede mig fint. Den er nødvendig for at få deres indbyrdes forhold
illustereret og give slutningen (starten) mening.

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-05-04 21:28

Morten Bowman escribió / skrev

> Den er nødvendig for at få deres indbyrdes forhold
> illustereret og give slutningen (starten) mening.

Ja det er da absolut interessant, men det er stadig en pine at følge
med i noget Beverly Hills dialog når man ved hvordan det ender.

Jeg vil da også lige udtrykke min begejstring for hvor godt og
naturligt et parforhold kan afbilledes. Havde det være en amerikansk
film ville de sikkert ligge påklædte i sengen, eller ligget helt stille
med en L-formet dyne, der lige netop dækker mandens hofte og når
Belucci op til over brysterne. At se en sådan film, viser hvor elendigt
Hollywood er til den slags.