Findes der et online plante-leksikon ?
Fra : Marineflyver.dk

Dato : 10-05-04 22:55

Hej !

Jeg vil høre, om der er nogen der kender til et omfattende online
plante-leksikon, gerne på engelsk. Jeg skal nemlig finde et kirsebærtræ, der
maksimalt bliver 3m højt. Jeg ved, at der er et som kaldes Prunus x cistena,
men der må da findes flere, så derfor søger jeg et leksikon, der kan hjælpe.

Mvh.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-05-04 23:44

"Marineflyver.dk" <FJERNDETTEmarineflyver@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
cistena,
> men der må da findes flere, så derfor søger jeg et leksikon, der kan

Googles er din ven....

F.eks.: http://www.bushesandshrubs.com/scientific_names/prunus_cistena.shtml
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen

Dato : 11-05-04 16:34

Findes der ingen på¨dansk til vi oldsager over 60
hilsen
Jørgen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-05-04 20:29

On Tue, 11 May 2004 17:34:12 +0200, "Jørgen" <js3@c.dk> wrote:

>Findes der ingen på¨dansk til vi oldsager over 60

Tjo... men så er det jo dem lavet af døde træer - også kaldet 'bøger'

Jeg bruger selv enormt meget tid ved min computer, men når det drejer
sig om info om planter, så hiver jeg mit 'Havens Planteleksikon' eller
'Havens Staudeleksikon' ned fra hylden. Disse bøger er uovertrufne når
man skal vide noget om noget bestemt.

http://www.gartneriet.dk