Øv det er svært at tage sig sammen!!
Fra : zcully

Dato : 10-05-04 21:18

Jeg har langtidslånt et par film af en kammerat, men på grund af længden
kommer de nok til at ligge LÆNGE!!
Jeg fik anbefalet dem alle af ham, så tog chancen!

Hvad er jeres mening og hvilke/hvilken skal jeg evt. bare droppe HELT?

Master and Commander
Wiatt Earp
The Postman
eller
The Patriot.

Vil nok selv mest tilslutte mig The Patriot som en jeg tror er fed, da den
virker meget Braveheart agtig! Men har jo svært ved at udtale mig når jeg
ikke har set den.

/Zcully

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-05-04 21:22

Hej!

zcully wrote:

> Master and Commander

Ok, men ikke noget specielt. Flotte kampscener!

> Wyatt Earp

Super western. Efter min mening er Doc Hollyday ikke overgået (end ikke i
Tombstone)

> The Postman

Costner = skod!

> [...]
> virker meget Braveheart agtig! Men har jo svært ved at udtale mig når jeg

Hmm, jeg var ikke meget for Braveheart, men ok :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rune Jensen

Dato : 10-05-04 22:11

> Super western. Efter min mening er Doc Hollyday ikke overgået (end ikke i
> Tombstone)

> Costner = skod!

Ok, er jeg den eneste der kan se det sjove i det?

Rune Jensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-05-04 22:12

Hej!

Rune Jensen wrote:

> Ok, er jeg den eneste der kan se det sjove i det?

Det er såmend ikke sjovt. Jeg kan bare ikke mindes en _god_ Kostner-film...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morbid Angel

Dato : 11-05-04 05:09

On Mon, 10 May 2004 23:12:20 +0200, Kim Voss Schrader
<teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej!

>Det er såmend ikke sjovt. Jeg kan bare ikke mindes en _god_ Kostner-film...

Open range er da meget god, kan også godt lide De Uovervindlige

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-05-04 12:20

Morbid Angel wrote:
> Open range er da meget god, kan også godt lide De Uovervindlige

TV-serien er bedre. Den har en *genial* Al Capone. Bedste
"film"-skurk nogensinde.

--
Peter Knutsen

Fra : Kim2000

Dato : 11-05-04 11:09

> Det er såmend ikke sjovt. Jeg kan bare ikke mindes en _god_
Kostner-film...

Ahhhh, der var da vist en Robin Hood og Danser med Ulve

Kim

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-05-04 15:34

On Tue, 11 May 2004 12:09:20 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

>Kostner-film...
>
>Ahhhh, der var da vist en Robin Hood og Danser med Ulve

Danser med Ulve, ja, men ikke RH.

Og så "No Way Out"! Den er fed, hvis man glemmer den tåbelige
rammehistorie.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jacob Andersen

Dato : 11-05-04 17:58

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej!

> Det er såmend ikke sjovt. Jeg kan bare ikke mindes en _god_
Kostner-film...

heh.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : ML-78

Dato : 11-05-04 20:36

Kim Voss Schrader skrev:

> Det er såmend ikke sjovt. Jeg kan bare ikke mindes en _god_
Kostner-film...

"JFK".

ML-78

Fra : Kasper Larsen

Dato : 10-05-04 22:25

"Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> skrev i en meddelelse

> Ok, er jeg den eneste der kan se det sjove i det?
>
> Rune Jensen

Nej, jeg kan også godt huske hvem der spiller en ret usympatisk Wyatt Earp

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 10-05-04 22:27

Hej!

Kasper Larsen wrote:

> Nej, jeg kan også godt huske hvem der spiller en ret usympatisk Wyatt Earp

Erhmm, ja, erhmmmm. Så kan jeg mindes _een_ sølle film med Costner hvor han var
tålelig. Jeg så den faktisk mest for Doc Hollyday skal det retfærdigvis siges :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 11-05-04 03:13

"Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> skrev i en meddelelse

> Ok, er jeg den eneste der kan se det sjove i det?

LOL. Nej jeg fik også et billigt grin :)

--
Leg lader sig ikke fornægte. Man kan fornægte næsten alle abstrakte
begreber, som skønhed og ret, sandhed og godhed, ånd og gud. Man kan

Fra : Jacob Andersen

Dato : 11-05-04 17:57

"Rune Jensen" <rune@SLETTESesbjergbynight.com> wrote in message

> Ok, er jeg den eneste der kan se det sjove i det?

Jeg studsede også lige over det. Jeg har bestemt mig til at han må have ment
at han var skod i The Postman. Det har jeg ikke rigtig nogen mening om, men
filmen som helhed er noget bras af en anden verden.

/Jacob

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-05-04 07:23

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Super western. Efter min mening er Doc Hollyday ikke overgået (end ikke i
> Tombstone)

Hvorfor kan jeg så meget bedre lide Val Kilmer i den rolle?

"I beg to differ, my good Sir!"
"You're my hunk of berries"

Faktisk en af Val's allerbedste roller til dato!

Og Sam Elliot var vist det man kalder en type cast til rollen som Virgil
Earp
Den eneste jeg havde det lidt svært med, var faktisk Kurt Russel, men det
var mest fordi hans moustage så besynderlig ud.
Han spillede i hvert fald glimrende.

BTW: Gjorde Kevin Costner det ikke udmærket i "Danser med Ulve", JFK og
Thirteen Days?
Jeg nød i alle tilfælde alle 3 film, men jeg er på den anden side også lidt
sær.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ib

Dato : 11-05-04 09:27

> Hvorfor kan jeg så meget bedre lide Val Kilmer i den rolle?
>
> "I beg to differ, my good Sir!"
> "You're my hunk of berries"
>
> Faktisk en af Val's allerbedste roller til dato!

Det er en god halv film, forstået på den måde at den første halvdel af
filmen er rigtig god, mens slutningen er under middel, her mener jeg ikke
selve handlingen, men det virker som om at der er brugt for megen tid på den
første del, og at den sidste del af historien skal nåes inden for al for
kort tid. Det synes jeg er ærgeligt.

> [...]
> Thirteen Days?
> Jeg nød i alle tilfælde alle 3 film, men jeg er på den anden side også

Så er vi 2! Alle tre film jeg godt kan holde ud at se igen og igen.

Fra : Kasper Larsen

Dato : 11-05-04 15:13

"ib" <abc@efg.hik> skrev i en meddelelse

> lidt
> >
> Så er vi 2! Alle tre film jeg godt kan holde ud at se igen og igen.

Så er vi 2 2/3 for jeg er helt vild med JFK og Thirteen Days.

Kasper

Fra : J

Dato : 11-05-04 19:36

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Thirteen Days?
> Jeg nød i alle tilfælde alle 3 film, men jeg er på den anden side også

Sær? Ja det kan jeg skrive under på
Men hvis du er sær, så er jeg det også, for alt hvad du siger er rigtigt.
Val Kilmer's bedste rolle var netop Doc Holiday, Sam Elliott var rigtigt god
(som han jo gerne er), Kurt Russel's overskæg ser mystisk ud og de tre
nævnte film er blandt Costner's bedste!

Jonas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-05-04 07:11

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
god
> (som han jo gerne er), Kurt Russel's overskæg ser mystisk ud og de tre

Hu hej, hvor jeg kan

Det er da lige før, vi skal se et par film sammen igen!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-05-04 13:36

> Val Kilmer's bedste rolle var netop Doc Holiday

Pjat ! Nick Rivers i filmen Top Secret var da hans glansrolle.

/jim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 13-05-04 14:35

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> writes:

> Pjat ! Nick Rivers i filmen Top Secret var da hans glansrolle.

Exactement. Og med at han selv sang, der.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : -V-

Dato : 10-05-04 21:28

zcully wrote:
> Hvad er jeres mening og hvilke/hvilken skal jeg evt. bare droppe HELT?

> [...]

Are you smoking crack or something?! (et citat fra min pt. yndlingssang)

Den første du gør er at hente din søsters/kærestes/mors/egen
neglelakfjerner, pøse indholdet ud over The Postman og smide en tændt
tændstik på.
Watch it burn. Den er ikke bedre værd.

Af de tre resterende har jeg kun set to, så jeg vil ikke kommentere på den
tredie, The Patriot.

Wyatt Earp er såmænd en udmærket film, men den står desværre i skyggen af
Tombstone, som efter min mening er en bedre film. Den har nogle
uforlignelige oneliners, som man sent glemmer.

Master and Commander er en stor og flot episk film, men man skal være i
humør for at se den.

-V-

Fra : Stig

Dato : 11-05-04 00:05

On Mon, 10 May 2004 22:28:16 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Master and Commander er en stor og flot episk film, men man skal være i
>humør for at se den.

Kan man være andet end i humør? Jeg mener, nogen gange er jeg i dårlig
humør. Nogen gange i godt humør, og endelig nogen gange midt mellem,
men jeg er da altid i et eller andet humør.

Fra : -V-

Dato : 11-05-04 00:32

Stig wrote:

> Kan man være andet end i humør? Jeg mener, nogen gange er jeg i dårlig
> humør. Nogen gange i godt humør, og endelig nogen gange midt mellem,
> men jeg er da altid i et eller andet humør.

Du har ret.

Måske skulle jeg have tilføjet et 'et specielt', eller måske 'langmodigt'?

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-05-04 08:34

Stig wrote:

> Kan man være andet end i humør? Jeg mener, nogen gange er jeg i dårlig
> humør. Nogen gange i godt humør, og endelig nogen gange midt mellem,
> men jeg er da altid i et eller andet humør.

Det er et idiom på dansk at "være i humør" til noget. Mærkeligt at du
ikke kender det.

De har det også på engelsk, at være "in the mood" for something. Man er
jo altid i et eller andet mood...

/David

Fra : Stig

Dato : 11-05-04 11:50

On Tue, 11 May 2004 09:34:05 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Det er et idiom på dansk at "være i humør" til noget. Mærkeligt at du
>ikke kender det.

Det gør jeg måske også, når det kommer til stykket. :)

Men lige da jeg læste V´s skurede det i mine ører :)

Fra : Jacob Andersen

Dato : 11-05-04 18:01

"Stig" <stinS@hotmail.com> wrote in message

> Kan man være andet end i humør? Jeg mener, nogen gange er jeg i dårlig
> humør. Nogen gange i godt humør, og endelig nogen gange midt mellem,
> men jeg er da altid i et eller andet humør.

Overvej muligheden for at han mente "i humør til at se den"

/Jacob

Fra : ib

Dato : 11-05-04 09:32

> Master and Commander

hvis du har et stort surround anlæg er den god bare for lyden - ellers tror
jeg den er bedre som bog.

> Wiatt Earp
> The Postman

har ikke set dem

> eller
> The Patriot.

dårlig, den ville jeg helt klart sende tilbage igen. Men jeg er ikke dig,
måske er det den "fedeste" efter din mening )

Fra : Martin Møller

Dato : 11-05-04 10:15

zcully wrote:
> [...]
>
> Vil nok selv mest tilslutte mig The Patriot som en jeg tror er fed,
> da den virker meget Braveheart agtig! Men har jo svært ved at udtale

Hvorfor spørger du os hvad du skal se? Hvis du er på udkig efter
brugermeninger om de film kan du jo bare slå dem op på imdb.

--
/Martin
- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Kim2000

Dato : 11-05-04 11:19

Master and Commander

Har ikke set den.

>Wiatt Earp
Underholdende og særdeles velspillet, står klart i skyggen af Tombstone, men
begge er helt oppe og ringe på skalaen, hvis man er til western film så er
denne på højde med de klassiske med John Wayne (dvs. super)

> The Postman

Det er en okay film, hvis man er til "hvad sker der efter dommedag" film.
Den er flot filmet og har en ganske udemærket sammenhængende historie, der
forbløffende nok holder hele vejen igennem de mere end 3 timer. Hvis du
kunne lide The Stand kan du sikkert også lige The Postman.

> eller
> The Patriot.

Det er flot og ret underholdende, hvis man altså vel og mærke ikke kan sin
amerikanske historie, for så sidder man og krummer tæer flere steder. Man
har ganske enkelt ændret tingene lidt for meget, ja faktisk nærmer det sig
historie forfalskning. Man må altså endelig ikke tor man får et indblik i US
historie, man får et indblik i US historie, som de gerne ville have det
havde set ud....

Mvh
Kim

--
www.damat.dk - Helseprodukter og blad forlag

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-05-04 12:18

zcully wrote:
> [...]
> virker meget Braveheart agtig! Men har jo svært ved at udtale mig når jeg

Jeg så The Patriot i biffen, og syntes ikke den var specielt
fed. På den anden side så jeg Braveheart på TV, og syntes heller
ikke den var noget særligt. På den tredje side vil jeg egentlig
gerne se Braveheart en gang til, for lissom at gi' den en chance
mere. Men The Patriot er jeg færdig med. Så der er lidt forskel
på de to...

De andre tre film har jeg ikke set.

--
Peter Knutsen

Fra : David Rasmussen

Dato : 11-05-04 12:32

Peter Knutsen wrote:

> [...]
> særligt. På den tredje side vil jeg egentlig gerne se Braveheart en gang
> til, for lissom at gi' den en chance mere. Men The Patriot er jeg færdig

The Patriot er en ligegyldig film. Braveheart er et mesterværk, men det
tog for mig 2-3 gennemsyn at indse dette. Det kan godt betale sig at se
den i stort format.

/David

Fra : Jacob Andersen

Dato : 11-05-04 17:56

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> virker meget Braveheart agtig! Men har jo svært ved at udtale mig når jeg

Drop the Postman. Det er verdens måske dårligste og nok 4.-længste film.

/Jacob

Fra : PerX ...

Dato : 12-05-04 00:48

In article <409fe365$0$18675$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
zcullyremovethis@hotmail.com says...
> [...]
> Jeg fik anbefalet dem alle af ham, så tog chancen!
>
> Hvad er jeres mening og hvilke/hvilken skal jeg evt. bare droppe HELT?

Yep, bare drop dem :)

Fra : Jim Andersen

Dato : 12-05-04 13:33

"zcully" <zcullyremovethis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er jeres mening og hvilke/hvilken skal jeg evt. bare droppe HELT?
>
> Master and Commander
Kast den i havet

> Wiatt Earp
Den er Ok

> The Postman
Kender den ikke

> The Patriot.
Med Gibson ? Den er faktisk bedre end man kunne frygte. Og laaaangt bedre
end den vietnam-krigsfilm han var med i for et stykke tid siden.

/jim