Er VV sprunget over?
Fra : Sven

Dato : 10-05-04 20:53

Hej.
Så i dag en VX nummerplade, men jeg har ikke set nogle VV-plader. Er de
sprunget over? Jeg kan forstå, at man skippede BH og SS, men hvorfor VV?

Sven

Fra : Rasmus

Dato : 10-05-04 20:58

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote in message
> Hej.
> Så i dag en VX nummerplade, men jeg har ikke set nogle VV-plader. Er de
> sprunget over? Jeg kan forstå, at man skippede BH og SS, men hvorfor VV?

Ja, så burde de da også ha´ sprunget over UU.

mvh
Rasmus

Fra : Mikael L

Dato : 10-05-04 21:01

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Så i dag en VX nummerplade, men jeg har ikke set nogle VV-plader. Er de
> sprunget over? Jeg kan forstå, at man skippede BH og SS, men hvorfor VV?

Kig her. http://nrpl.dk/np-1966-komb.php

Mikael

Fra : Sven

Dato : 10-05-04 21:04

> Kig her. http://nrpl.dk/np-1966-komb.php
>
> Mikael

Tak!

Sven

Fra : Ricky Nielsen

Dato : 10-05-04 21:23

Se her: http://nrpl.dk/np-1958-kb.php

VV = Hobro

Mvh Ricky

Fra : Klaus G.

Dato : 10-05-04 21:39

> Så i dag en VX nummerplade, men jeg har ikke set nogle VV-plader. Er de
> sprunget over? Jeg kan forstå, at man skippede BH og SS, men hvorfor VV?

Jeg er ikke med, hvorfor springe over, betyder de bogstaver da noget
specielt?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 10-05-04 21:54

Klaus G. skrev:

> Jeg er ikke med, hvorfor springe over, betyder de
> bogstaver da noget specielt?

Alle kombinationer der blev brugt dengang man kunne se hvor bilerne kom
fra, dvs. i perioden 1958-1968, bliver sprunget over da man ellers kan
risikere at to biler har samme nummer. VV blev brugt fra 1958 til 1966 i
Hobro.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Mikael L

Dato : 10-05-04 22:06

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasFjernDettethorsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra, dvs. i perioden 1958-1968, bliver sprunget over da man ellers kan
> risikere at to biler har samme nummer. VV blev brugt fra 1958 til 1966 i

Jeg kan dog ikke helt forstå det argument., Motorkontoret har vel temmelig
meget står på hvilke numre der stadig er i brug, disse numre kunne vel bare
udelukkes når der skal laves en ny sending plader, men det er måske for dyrt
i administration?
Det må trods alt være temmeligt begrænset hvilke biler der blev indreg. i
1958-1968 i Hobro som stadig triller rundt på vores veje.

Mikael

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 10-05-04 22:26

Mikael L skrev:

> [...]
> disse numre kunne vel bare udelukkes når der skal laves en ny
> sending plader, men det er måske for dyrt i administration?

De to systemer holdes helt adskilt. Det er på alle måder administrativt
mest praktisk for såvel politi, centralregister, forsikringsselskaber
mv. Man kan udregne registreringskategorien ud fra nummeret og omvendt.
Man skal eksempelvis huske på at nummerserierne før
centralregistreringens begyndelse var anderledes end efter. VV 50105
ville eksempelvis være en bil på papegøjeplader, mens VU 50105 og VX
50105 er en almindelig personbil. Hvis man blandede systemerne sammen,
ville man ikke kunne regne ud om VV 50105 var en gammel papegøjepladebil
eller en nyregistreret personbil.

Det er også mindst besværligt når man slipper for at skulle holde styr
på de brugte numre når man producerer nye plader.

Endvidere betyder den fulde adskillelse mellem systemerne at man uden
videre ville kunne indføre historisk korrekte nummerplader for perioden
1958-1966/68 lige som man har det for biler før 1958 da de
bogstavkombinationer man skulle bruge hertil, ville være frie da der
ikke findes så mange biler fra den tid tilbage, og mange af dem der er
tilbage, har fået hvide plader på undervejs.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Mikael L

Dato : 10-05-04 22:51

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasFjernDettethorsen.dk> skrev i en meddelelse

Klip.

Tak for svaret.

Mikael

Fra : Klaus G.

Dato : 11-05-04 22:28

> [...]
> fra, dvs. i perioden 1958-1968, bliver sprunget over da man ellers kan
> risikere at to biler har samme nummer. VV blev brugt fra 1958 til 1966 i

Okay tak.

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 10-05-04 21:54

> Jeg er ikke med, hvorfor springe over, betyder de bogstaver da noget
> specielt?

øøøhh ja?!.... BH siger vel sig selv mens SS er Schutz Staffel. VV fremgår
af http://nrpl.dk/np-1966-komb.php

___
mvh Jakob Houkjær