Ny facadedør !
Fra : Torben

Dato : 10-05-04 20:31

Hej gruppe,

jeg har fået tilbudt en billig ny facadedør med målene: 94,5 * 198. Mit
murmål er dog kun ca. 96 cm.

Umiddelbart synes jeg ikke at 1,5 cm fuge lyder af meget - men jeg kunne jo
evt. høvle lidt af karmen hvis det gav problemer !

Hvad siger eksperterne, kan jeg få ovenstående dør til at passe ?

mvh & på forhånd tak !
Torben

Fra : //zlgge

Dato : 10-05-04 20:48

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. høvle lidt af karmen hvis det gav problemer !
>
> Hvad siger eksperterne, kan jeg få ovenstående dør til at passe ?

Jo smallere fugen er jo bedre sidder døren fast. 1,5 cm lyder som en helt
normal fuge, endda i den brede ende...

Mvh
//zigge

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-05-04 20:50

//zlgge wrote:
> "Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jo smallere fugen er jo bedre sidder døren fast. 1,5 cm lyder som en
> helt normal fuge, endda i den brede ende...

Ja, 1,5 cm ville være fint - men det er der ikke her! Forskellen på dør-
og murmål er ganske vist 1,5 cm, men det skal fordeles på 2 fuger, og
0,75 cm pr. fuge er ikke ret meget.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Torben

Dato : 10-05-04 21:05

"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> wrote in message

> Ja, 1,5 cm ville være fint - men det er der ikke her! Forskellen på dør-
> og murmål er ganske vist 1,5 cm, men det skal fordeles på 2 fuger, og
> 0,75 cm pr. fuge er ikke ret meget.

Nej netop, men vil resultatet blive OK ??

mvh
Torben

Fra : Per H

Dato : 10-05-04 21:33

On Mon, 10 May 2004 22:05:18 +0200, "Torben" <usenet_mail@yahoo.dk>
skrev:

>"Erik Olsen" <modelbaneteknik@hotmail.invalid> wrote in message

>Nej netop, men vil resultatet blive OK ??

Ja giv det en gummifuge, så bliver det fint. Så må du bare håbe at
dørhullet er i lod, for ellers bliver fugen hurtigt 0.0

--
Vh Per

icq 8212837