Kadett E: tandrem levetid?
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-05-04 14:21

Hej NG

Er det en som kan oplyse mig om service/skifte intervallet på en tandremmen
på en kadett E, fra '91

M.v.h.
Thore

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-04 14:32

"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er det en som kan oplyse mig om service/skifte intervallet på en
tandremmen
> på en kadett E, fra '91

60.000km.

Hvilken motor?

Såfremt motortypen er enten C14NZ el. C20XE (1.4i 8v, el. 2.0i 16v)
overholder du tandremsskift. Disse er de eneste 2 motortyper i Kadett der
ikke kan holde til en knækket tandrem. På andre motorer kan du faktisk kører
til remmen knækker, og så skifte den. :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 <- nu med aluer

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-04 14:36

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> "SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en meddelelse

> tandremmen
>
> 60.000km.

60.000 er selvfølgelig tandremmen.

Jeg har haft 3 Kadetter, 1.3s, 1.6s og 2.0i 8v - de har iflg
instruktionsbogen brug for ny olie for hver 10.000. Er du god mod bilen
skifter du olie for hver 7-8000km

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-05-04 14:40

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message

> 60.000km.

Takker... og satans....så er det nemlig snart tid igen. har kørt 54.000 på
11,5 måned...

> Hvilken motor?
1,6i

> [...]
kører
> til remmen knækker, og så skifte den. :)

Jep, det gjorde jeg sidst, men det sker jo altid lige når man skal nå noget,
ikke på en ligegyldig småtur..