Tegnsæt konvertering
Fra : Jens Brandt

Dato : 10-05-04 12:46

Jeg er ved at lave et program der anvender BGbanks Erhvervsgiro EGO.
De vil have alle tekststrenge i tegnsæt 1252

Det jeg sender idag bliver ikke konverteret, så æøåÆØÅ bliver blot til
blanke...

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg konvertere windows
tegnsættet til noget EGO kan forstå, vha. VisualBasic.

på forhånd tak.

/jens

reply my mail:
remove 'nomail.'

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 10-05-04 20:22

Jens Brandt skrev:
> [...]
> De vil have alle tekststrenge i tegnsæt 1252
> Det jeg sender idag bliver ikke konverteret, så æøåÆØÅ bliver blot til

Du blive nødt til at komme med nogle flere informationer om hvordan du rent
faktisk sender "noget" til "EGO", fordi:

Visual Basic arbejder med ANSI (= codepage 1252) udadtil, dvs. hvis du
skriver noget ned i en fil eller sender det via Winsock-kontrollen, men
internt "inde i maven" arbejdes med Unicode, dvs. at alle strenge
ustandselig og nærmest hele tiden bliver konverteret frem og tilbage -
riiigtig smart ikk'?

Hvis du kan modtage noget med æøå fra "EGO", så kan du se hvilke koder
BGBank mener at æøå skal have - hvilke er de?

-------
Tomas

Fra : O. Hansen

Dato : 11-05-04 07:28

Jeg kan godt hjælpe dig, men koden ligger derhjemme, og jeg er på arbejde.
Håber du kan vente til i morgen (onsdag) og at jeg kan huske det. Ellers
send mig en e-mail via www.prominentdata.dk
/Ove