Starshop Troopers II. Kommentarer ?
Fra : Jim Andersen

Dato : 10-05-04 12:05

Skal den ses ?

Kun kommentarer fra dem der har set den, tak.

/jim

Fra : Alzklaz

Dato : 10-05-04 12:38

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message
> Skal den ses ?
>
> Kun kommentarer fra dem der har set den, tak.

NEJ !!!!

http://lightsout.movieweb.com/dvd/dvd.php?043396018488
Tjek de trailers nederst til højre og du vil forstå hvorfor:

Den er vist også til diskusion på www.filmz.dk:
http://www.filmz.dk/forum/item/6832/

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-05-04 13:14

On Mon, 10 May 2004 13:38:15 +0200, "Alzklaz" <na@nospam.com> wrote:

>"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message

>NEJ !!!!
>
>http://lightsout.movieweb.com/dvd/dvd.php?043396018488
>Tjek de trailers nederst til højre og du vil forstå hvorfor:

Fuck den ser ringe ud!!

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 10-05-04 23:28

"Jim Andersen" wrote

> Kun kommentarer fra dem der har set den, tak.

Har set den. Har fortrudt det.

Er diehard fan af den første film (også selvom den er meget anderledes end
bogen. som jeg også er ret vild med.. og jaja jeg ved godt at der er
fascistiske undertoner, som kan tolkes satiriske eller omvendt osv), og det
her er noget af det værste jeg længe har set.

Ikke nok med at hele filmen er dårligere optaget end en billig sci-fi
channel produktion, skuespillet er *pinligt* og manuskriptet er værre!
Men hvad endnu værre er.. hele filmen foregår på én (ikke særlig spændende)
location, og bugs'ene er ikke meget med i filmen (og er heller ikke en skid
truende eller noget).

Og nu til en større spoiler ...

De "onde" i filmen er nu nogle af soldaterne på den outpost de alle er
fanget ved, da de er overtaget af nogle små bugs, som er kravlet ind i dem,
og styrer deres handlinger... endnu en undskyldning for ikke at have flere
fede bugs med i filmen (og jaja, ved godt at de ikke havde mange penge at
gøre godt med).

Har allerede brugt for mange ord på denne ualmindeligt skuffende fiasko af
en film, som faktisk næsten intet har med Starship Troopers universet at
gøre. At den er co-written af Ed Neumeier (som også co-wrote etteren) virker
utroligt da intet af satiren er tilbage.. kun scener hvor man krummer tæer
og griner de forkerte steder.

Så nej ! Lad være med at blive skuffet. Den er ikke engang værd at leje !

- Dennis

Fra : Just Johnny

Dato : 11-05-04 20:25

Jim Andersen posted the following:

>Skal den ses ?

Ja.

Jeg synes da i hvert fald at den var ganske underholdende. Man skal
bare være klar over at det er en low-budget SciFi/Horror/Splatter film
og ikke en big budget SciFi/Action film ligesom etteren. Lidt på
samme måde som Alien3 i forhold til Aliens.

Er man ikke til low-budget film, bør man nok betænke sig med at se
den. Men kan man lide (eller blot acceptere) low-budget produktioner,
så er Starship Troopers 2 da, efter min mening, en ganske god en af
slagsen.

Fra : Morten Bowman

Dato : 11-05-04 20:43

On Tue, 11 May 2004 21:25:27 +0200, Just Johnny <just.johnny@your.service>
wrote:

> [...]
>og ikke en big budget SciFi/Action film ligesom etteren. Lidt på
>samme måde som Alien3 i forhold til Aliens.

What!! Det var dog den groveste sammenligning jeg har set længe!! Ja jeg har
ikke set ST2, men kan hurtigt regne ud, at det er helt ude i hampen!
Den er du nødt til at uddybe?

Fra : Just Johnny

Dato : 12-05-04 13:38

Morten Bowman posted the following:

>What!! Det var dog den groveste sammenligning jeg har set længe!! Ja jeg har
>ikke set ST2, men kan hurtigt regne ud, at det er helt ude i hampen!
>Den er du nødt til at uddybe?

Ja, men så lad mig da gøre det:

Aliens / Starship Troopers har en lang række varierede actionsekvenser
der finder sted flere forskellige steder, og hovedparten af filmen
koncentrerer sig om en åben militær konfrontation med de fremmede
kryb. Kort sagt: Masser af løben rundt med seje våben.
("Look man, all I need to know is one thing: 'Where they are!'")

Alien3 /Starship Troopers 2 foregår udelukkende på et enkelt sted; et
forfaldent, rusten industrikompleks, og hovedparten af filmen
koncentrer sig om interne stridigheder som bliver forværret af de
fremmede kryb. Kort sagt: Masser af lusken rundt i beskidte
korridorer, hvor folk er ligeså nervøse for "vennerne" som krybene
udenfor.
("All we got is SHIT!")

Stemningsmæssigt synes jeg parallelen virker rimelig åbenlys. Men
ellers kan man da jo vælge at se filmen, og så selv vurdere.
("Figuring things out for yourself is the only freedom anyone really
has. Use that freedom.")

Fra : Morten Bowman

Dato : 12-05-04 15:19

> [...]
>fremmede kryb. Kort sagt: Masser af lusken rundt i beskidte
>korridorer, hvor folk er ligeså nervøse for "vennerne" som krybene

Umiddelbart lyder det som en grov simplificering. At tage ét element ud og
derved konkludere at de er ens. Hvis ST2 bare er i nærheden af A3 så er det
en god film. Det er bestemt ikke det indtryk jeg får af de klip jeg har set.
Men som du siger kan jeg reelt set ikke udtale mig før jeg har set ST2 - og
det er der nok ingen der kan tvinge mig til

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 21:47

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> det er der nok ingen der kan tvinge mig til

Lad være, pin ikke din øjne, jeg skimmede over den på 10 min og det var
de skrækkeligste 10 min jeg har oplevet. Den er så ringe at jeg savner ord.

MVH CP

Fra : Søren Andersen

Dato : 12-05-04 05:52

"Just Johnny" <just.johnny@your.service> wrote in message

> [...]
> og ikke en big budget SciFi/Action film ligesom etteren. Lidt på
> samme måde som Alien3 i forhold til Aliens.

Det var så her det slog klik for dig ..... Alien3 er IKKE en lowbudget film
!