Kronebiler
Fra : Chris

Dato : 10-05-04 09:04

Nå man nu ikke kan slippe for alt dette bryllups tam-tam, kan man jo
bruge tiden til at spotte Kongehusets Kronebiler.

Er der nogen der har en komplet liste eller kan bidrage med yderligere
oplysninger?

Følgende har jeg selv set:
Store Krone: Rolls-Royce Silver Wraith 1958
Krone 1: Daimler Van den Plas Limousine
Krone 2: Daimler Van den Plas Limousine
Krone 3: ?
Krone 4: Buick Convertible ???
Krone 5: Daimler Van den Plas Limousine
Krone 11: Mercedes Benz A130
Krone 121: Rolls-Royce Silver ??? (Dronningens private)
Krone 260: Mercedes Benz ? (Turist bus)

Og ud over dette en række Volvoer, en Jaguar S-type og en Bentley (som
vist er Frederiks).

Fra : dosser

Dato : 10-05-04 10:11

Her er et par stykker mere:

http://www.politibiler.frac.dk/thumbnails.php?album=15
og
http://www.hkhkronprinsen.dk/1c30029

jan

Fra : Rene Joergensen

Dato : 10-05-04 10:27

Chris <crh@cphdesign.biz> wrote:

> Krone 121: Rolls-Royce Silver ??? (Dronningens private)

Det var nu en Bentley Arnage den anden dag da der var et indslag om
deres biler i TV.

--
-René

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 10-05-04 17:55

Mener at Krone 4 er en meget lang Volvo. Vist nok en 700 et eller andet.

Mvh. Jesper

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 10-05-04 18:17

On 10 May 2004 01:04:06 -0700, crh@cphdesign.biz (Chris) wrote:

>Er der nogen der har en komplet liste eller kan bidrage med yderligere
>oplysninger?

Nix, men du kan søge lidt i google.com på mit navn og subj, hvorefter
du vil finde en rimeliog lang liste. Vi havde en tråd for noget tid
siden desangånde...

/Mogens

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 10-05-04 21:59

Chris skrev:

Jeg har en liste over en del af de biler der har eller har haft
kroneplader her:

http://nrpl.dk/royal.php

Den forestiller ikke på nogen måde at at være komplet.

Blandt andet mangler 80 Volvoer som midlertidigt er indregistreret på
kroneplader med nr. 201(?) og opefter i forbindelse med bryllupet. Et
par stykker af dem er allerede blevet set.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : dosser

Dato : 11-05-04 06:32

Kig her: http://nrpl.dk/royal.php

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-05-04 09:44

Chris wrote:
> [...]
> Krone 260: Mercedes Benz ? (Turist bus)
>
> Og ud over dette en række Volvoer, en Jaguar S-type og en Bentley (som

http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=73440
Og 13 Volvo busser, som også får krone plader på til på fredag.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Brizz

Dato : 11-05-04 10:31

> http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=73440
> Og 13 Volvo busser, som også får krone plader på til på fredag.

Ja men det er ikke helt nye busser. De er fra vognmænd, for de er blevet
"coatet" med den blå farve ligesom på taxier'ne, har jeg fra meget pålidelig
kilde. For hvis man står meget tæt på kan man se hvilke vognmænd der ejer
bussen inden under. Og deres alm nummerplader er afmonteret til lejligheden
og erstatet med kroneplader.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 11-05-04 17:26

Krone 11 er en forlænget Volvo, stødte på den inde ved Christiansborg igår
til middag i forbindelse med aflevering af gaver.

Claus Smith

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 12-05-04 00:16

Claus Smith wrote:
> Krone 11 er en forlænget Volvo, stødte på den inde ved Christiansborg
> igår til middag i forbindelse med aflevering af gaver.

Hvad siger dit forsikringsselskab til det? Har Ekstra Bladet fået snust historien op?

mvh
Henning