Er gule plader en fordel?
Fra : mtg

Dato : 10-05-04 08:26

Når nu jeg skal til at skifte bilen ud, vil det så være en fordel rent
økonomisk at købe en bil på gule plader til privat brug?
Jeg tænker på hvor dyr en gulpladebil er i vægtafgift og andre afgifter i
forhold til en bil på hvide plader.
Og hvad med forsikring (kun ansvar), er der forskel i priser og betingelser
på gul- og hvidpladebiler?
Det skal siges at der pga. økonomiske begrænsninger vil blive tale om en ca.
10 år gammel bil!
Håber der er nogen der har erfaringer eller forstand på reglerne som kan
hjælpe med dette!

Fra : Christabel & Anders

Dato : 10-05-04 09:01

Prisen og hvilkkårene på forsikringen er den samme!
Og når du vælger en bil der er over 10 år gammel så er slipper du også for
straffe afgiften som regeringen indførte i slutningen af 90érne.
Jeg mener at vægt afgiften er ca. det halve, min golf (alm. diesel) på
guleplader mener jeg koster kr. 2.900,- hel årligt og mener at hel årligt
for en golf (alm. diesel) på hvideplader ligger omkring kr. 4.200,- ...er
dog ikke sikker!
Du skal også overveje kraftigt om du kan undvære bagsædet, for alt efter
hvilken bil du vælger, kan du kun have 1-2 passagere med!

Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spiller!

Fra : Brian A.

Dato : 10-05-04 18:56

"Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for en golf (alm. diesel) på hvideplader ligger omkring kr. 4.200,- ...er

Er der forskel på vægtafgiften på benz/diesel? Det lyder noget højt for en
bette golf. Da jeg kørte rundt i de gamles Rekord 85'er 2,2i vel ~1200kg,
kostede vægtafgiften havlårligt kr.1800,- Priserne er måske steget siden
2002?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-05-04 19:22

"Brian A." <Ask-for-it@This-is-invalid.com> writes:

> [...]
> kostede vægtafgiften havlårligt kr.1800,- Priserne er måske steget siden

Ja der er meget stor forskel, jeg giver 1810 om året for min Golf 2 på
gule plader (875 kg, benzinmotor)

/Thomas