D5 og versionsstyring
Fra : Jacob Volstrup

Dato : 09-05-04 23:26

Hej NG,

Jeg har brug for at mine programmer automatisk får tildelt et unikt nummer
hver gang de compiles. Dette har jeg først prøvet at gøre under project
options, men den vil ikke auto incremente mit build nummer...

Jeg har fingrene i en komponent som hedder CTime, men den kan jeg desværre
ikke få til at virke. Den skulle ellers smide en fil lige inden der
kompileres, med alle informationer om kompileringstidspunktet, så man
derefter kan include denne fil, og bruge disse info. Desværre får jeg en
håndfuld fejl ved compile, når jeg bruger denne fil, så det er nok ikke lige
den jeg skal bruge. Hvis der er nogen som har lyst til at se på CTime,
findes den på http://www.fi.muni.cz/~xkovalc/

Så hele mit spørgsmål er altså, hvordan jeg kan sørge for at alle mine
builds (exe-filer), har et unikt nummer, eller inkluderer det præcise
tidspunkt for kompileringen?

På forhånd tak

Jacob Volstrup

Fra : Harald

Dato : 11-05-04 13:03

"Jacob Volstrup" <volstrup@REMOVEavanceret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hver gang de compiles. Dette har jeg først prøvet at gøre under project
> options, men den vil ikke auto incremente mit build nummer...

Jeg bruger dette og det virker fint her, bemærk at der kun sker en auto
increment af build når du builder, ikke når du bare compilere.

/HK

Fra : Jacob Volstrup

Dato : 11-05-04 18:51

> Jeg bruger dette og det virker fint her, bemærk at der kun sker en auto
> increment af build når du builder, ikke når du bare compilere.

Mange tak for dette, men så er muligheden med build-numre nok ikke noget for
mig alligevel.

Hvis jeg da bare kunne få CTime til at virke, ville det være helt perfekt...
Er der slet ikke nogen som bruger denne?

mvh Jacob Volstrup

Fra : Esben Piltoft

Dato : 16-05-04 09:13

> Hvis jeg da bare kunne få CTime til at virke, ville det være helt perfekt...
> Er der slet ikke nogen som bruger denne?

Har brugt den, og den virkede fint her (Delphi 7) - (har siden ændret
lidt i den så den passer bedre til mine ældre projekter).

Måske er der gået noget galt under installeringen af den.

Mener at der under Help (i delphi) kommer et menupunkt når den er
installeret - kan du se denne menu ??

Hvis du kan, kommer der så også en fil i projektfolderen når du laver
en kompilering ?? Denne fil vil sikkert hedde "datetime.inc" og
indeholde en tekst som denne:

const
CompileTime = 37961.635699456;
CompileDateStr = '6 dec 2003';
CompileTimeStr = '15:15:24';

Hvis alt dette er som det skal være, er det måske fordi du ikke har
inkluderet filen i dit projekt: {$INCLUDE datetime.inc}

Herefter burde man så (i projektet) kunne skrive f.eks. :
ShowMessage(DateTimeToStr(CompileTime ));

Hvis der stadig ikke er noget der virker kan du få min lidt omskrevet
version. Den virker helt sikkert (bruger den hver dag).

--
Esben

Fra : Jacob Volstrup

Dato : 16-05-04 12:03

jeg gør sikkert noget galt når jeg installerer... hvordan installerer du
komponenten?

Fra : Esben Piltoft

Dato : 17-05-04 16:19

> jeg gør sikkert noget galt når jeg installerer... hvordan installerer du
> komponenten?

Fandt dette i en readme.txt:

----------- 8< -----------

Installation
------------
You can install this expert the same way as it was a component.
This means : Go to Component/Install Component... and browse
for file CTime.pas then press OK.

----------- 8< -----------

Jeg er næsten helt sikker (99,9%) på at det var den måde jeg
installerede den på (version 1.12).

--
Esben

Fra : Jacob Volstrup

Dato : 17-05-04 16:22

Det er også sådan jeg har prøvet, men det vil ikke lykkes! I stedet har jeg
prøvet at inkludere filen i dem som projektet gør brug af, men det virker
heller ikke rigtig...

Når jeg følger installationsvejledningen, får jeg blot en error

Fra : Esben Piltoft

Dato : 18-05-04 14:07

> Når jeg følger installationsvejledningen, får jeg blot en error

Prøv den version jeg har klippet lidt i (ændret lidt hist og her):

http://www.kirktelecom.com/epn/tmp/CompileDateExpert.zip

--
Esben

Fra : Jacob Volstrup

Dato : 19-05-04 21:59

mange tak, har hentet på det, og tjekker det ud snarligt...

mvh Jacob Volstrup