Hjælp til fejlfinding på Briggs og Stratto~
Fra : BS

Dato : 09-05-04 18:18

Hjælp til fejlfinding på Briggs og Stratton 8 HK selvk. plæneklipper
(Husquarna) efterlyses

Symtomer:

Den har stået hele vinteren. Den havde svært ved at starte, men kom omsider
igang og kørte pænt en lille testkørsel på plænen.

Idag skulle hele plænen slås. Den kørte 3 min. og gik så istå. Den kan ikke
starte. Starteren trækker motoren rundt. Der er masser af benzin i tanken.

Har sådan en motor platiner og kondensator? Eller hvordan virker tændingen?

Nogle ideer til fejlfinding?

mvh Michael

---

Fra : SB

Dato : 09-05-04 18:25

"BS" <Nospammer@mail.fi> skrev i en meddelelse
> [...]
> starte. Starteren trækker motoren rundt. Der er masser af benzin i tanken.
>
> Har sådan en motor platiner og kondensator? Eller hvordan virker

der er kun 3 ting der kan være galt

kompression, tænding og brændstof

virker de 3 ting rigtig, ja så kører den også

skru tændrøret af, og sæt det med elektroden på metal, og se om der er gnist
på når du trækker i snoren

Er der det, så hæld lidt benzin ned i hullet og skru tændrøret på igen,
kører den når du trækker i snoren, så mangler den brændstof.

Tøm din tank, også for det kondensvand der har samlet sig i bunden af
benzintanken i vinters, og muligvis også i bunden af din kaburator

kompression, det mærker du om der er når du trækker i snoren

Søren

Fra : BS

Dato : 09-05-04 18:28

Det er en plænetraktor man sidder på.
mvh MIC

---

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-05-04 20:08

BS wrote:
> Det er en plænetraktor man sidder på.

Bortset fra, at du så nok ikke har en træksnor til at starte den med, ændrer
det ikke noget på den fejlfindingsprocedure, SB beskrev.

Mit bud er, at der er kommet lidt vand i benzinen. Tøm kaburatorens bundkar
og hæld en lille sjat kaburatorsprit i benzintanken.

Tjek for en sikkerheds skyld, at tændræret ikke er kokset til eller at
elektrodeafstanden er blevet for stor.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Gert

Dato : 10-05-04 10:11

> [...]
> starte. Starteren trækker motoren rundt. Der er masser af benzin i tanken.
>
> Har sådan en motor platiner og kondensator? Eller hvordan virker

Jeg ville nok starte med at skifte tændrøret,
og så ellers kontrolere luftfilter samt skifte benzinen i tanken.

p.s der er mange plæneklipperservis firmaer der undfører et forårs eftersyn
for 3-400 kr
med olieskift inkluderet, det kan godt svare sig hvis man ikke selv har mod
på det.

Mvh
Gert Møller
www.lynghoy.dk
www.classic-ford-bornholm.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-04 12:50

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville nok starte med at skifte tændrøret,
> og så ellers kontrolere luftfilter samt skifte benzinen i tanken.

Start m. at give den frisk benz., det er en ferskvare, som kan blive for gl.
. Og giv den noget karbu.sprit, så det i karburatoren kan blive
"fortyndet".

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-05-04 11:50

> [...]
> starte. Starteren trækker motoren rundt. Der er masser af benzin i tanken.
>
> Har sådan en motor platiner og kondensator? Eller hvordan virker

Du kunne også kigge på deres hjemmeside:
http://www.briggsandstratton.com/display/Router.asp?DocID=65888
Der kan du finde en del hjælp, så som manualer o.lign.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : BS

Dato : 11-05-04 09:20

Tak til alle der kom' med tips og ideer! Fejlen var følgende: Jeg har
skiftet den gamle møre benzinslange og filteret ud med en ny slange og et
universalbenzinfilter sidste weekend. Dette filter har tilsynladende for
stor indre modstand, således benzinen ikke frit løber frem til kaburatoren.

Efter jeg skiftede det nye filter ud med det "gamle" kører den igen.
mvh MIC

---