Ny bil
Fra : Allan Møller

Dato : 09-05-04 17:45

Nu har jeg jo brugt jeg herinde til rådgivning omkring køb af ny brugt bil
specialt Jan W's viden om Passat har kommet mig til gode.
Det endte jo med at valget stod mellem en Mondeo og en Passat.

Så i skal da også have at vide at vi nu har købt en Passat 1.8T Sedan.
Årgang 2001 Km 59000.140000 Skr.

Kører bare kanont og jeg er som et lille barn der ikke kan vente til det
bliver
overtagelsesdag.

Her i ventetiden kan i måske lige klare et par ? for mig som jeg i min iver
har glemt at undersøge?

Bilen er med elruder og klimaanlæg - er det så en Comfortline ?
Den har af forhandleren fået foretaget 60.000 km service - hvornår skal den
igen ?
Når en bil med AC har fået lavet service gælder det vel også AC ?
Jeg kan se at man kan købe en Passat med styring af fartpilot og radio i
rattet - er
det til at eftermontere ?
Som jeg tidligere har spurgt om hvad med komfortlukning / åbning af vinduer
?

Og sidste men ikke mindst så "glemte" jeg at se efter kørecomputer.
Umiddelbart mener jeg ikke det er monteret men blev lidt i tvivl - da jeg
har
kigget på ca. 20 passater og det egentligt ikke er vigtigt for mig.
I Displayet var der 2 triptællere og udendørs termometer.
Tror i der er kørecomputer ?

Mvh. Allan - som er lidt utålmodig nu.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-05-04 17:58

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så i skal da også have at vide at vi nu har købt en Passat 1.8T Sedan.
> Årgang 2001 Km 59000.140000 Skr.

Glem ikke at aflægge BSR AB et besøg.

De ligger jo i landet...

http://www.bsrab.se

http://www.bsrab.se/products/n369/t223/

Jeg har selv glæde af det hedengangne Steg 3 fra dem til min S80 T6.

Hr. Bjørn

Fra : Allan Møller

Dato : 09-05-04 18:02

> Glem ikke at aflægge BSR AB et besøg.
>
> De ligger jo i landet...

> http://www.bsrab.se/products/n369/t223/

Pyha - det var voldsomt. Havde overvejet at få det lavet til 190 HK.
Kan bilen holde til det ? Er der nogen garantier ?
Eller forkorter man levetiden betragteligt ?

Mvh. Allan

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-05-04 18:10

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Pyha - det var voldsomt. Havde overvejet at få det lavet til 190 HK.

Det er også fint

> Kan bilen holde til det ?

Min har kørt +100.000 km med en.

http://www.bsrab.se/products/n369/2/?PHPSESSID=378d47d8776056d36feb05591d5904fb

> Eller forkorter man levetiden betragteligt ?

Næee .... du kører vel ikke med speederen i bund eller laver lynstarter hele
tiden..?...

Hr. Bjørn

Fra : Allan Møller

Dato : 09-05-04 18:36

> Det er også fint

Det var godt et voldsomt moment den får bare på "steg 1"
Fra 225 til 322 Nm.

Er det noget som bliver ordnet mens man venter ? Eller er det over flere
dage ?

Mvh. Allan

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 18:45

On Sun, 9 May 2004 19:35:58 +0200, "Allan Møller" <allan@allanm.dk>
wrote:

>Det var godt et voldsomt moment den får bare på "steg 1"
>Fra 225 til 322 Nm.
>Er det noget som bliver ordnet mens man venter ? Eller er det over flere
>dage ?

Jeg fik til Volvo'en klaret tuningen i Sverige i løbet af
middagspausen

Bjørns link er den forkrommede løsning, som helt rigtigt medtager
udstødning og indsugning. Det kan helt sikkert planlægges til et
een-dags-seminar :)

En chip alene får du hos diverse tunere til 6-7.000 kr...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-05-04 21:38

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er det noget som bliver ordnet mens man venter ? Eller er det over flere
> dage ?

Steg 1 kan sagtens ordnes med det samme.

http://www.bsrab.se/products/n369/t220/

Du bestiller blot tid og venter herefter i deres gæsterum .... går dig en
tur eller napper bussen ind til staden.

Steg 1 koster i svenske træpenge: 6.625,- eller i rigtige menneskepenge:
5.435,- kr.

Der beregnes tid til at teknikerne prøvekører din bil også.

Det går *meget* smertefrit.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-04 21:49

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Det går *meget* smertefrit.

Nu er der jo ganske vist lige lagt et ekstra lag mos på toppen - men
det ihukommer mig, du havde lidt problemer med dem - husker jeg
forkert ?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 09-05-04 22:37

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu er der jo ganske vist lige lagt et ekstra lag mos på toppen - men
> det ihukommer mig, du havde lidt problemer med dem - husker jeg
> forkert ?

Jow .... men min var også speciel.

Jeg går ud fra en dansker bosiddende i Sverige kender svenskere i al
almindelighed....)))

Potten var først (inden jeg købte den) chippet i Tyskland og lagde udmærket
fra land.

Jeg ville dog have sikkerhed for at arbejdet var gjort godt nok, så jeg
valgte en svensk tuner med bl.a. speciale i Volvo.

At potten var chippet i forvejen, voldte BSR problemer, da referencerne ikke
passede og de således måtte sætte bilen tilbage til original.

Herefter kunne de gå i gang med deres version.

Jeg følte ikke den store forskel og det var jeg en anelse skuffet over.

Derfor fik jeg potten rullet i Danmark.

Jeg er ikke *et* sekund i tvivl om at de ikke har forstand på min potte med
GearTronic samt fuldt computerstyret.

Igen af dem kan f.eks. tilføre potten nok køleluft...trods deres "flotte"
luftblæsere af forskellig størrelse.

Ingen ... *INGEN' af de såkaldte eksperter kunne endda måle bare nogenlunde
det samme.

Skal jeg nogen sinde have potten målt, bliver det i Sverige hvor jeg kan
finde en ekspert i Volvo samt med forstand på en potte med GearTronic og
fuld computerstyring af hele motoren og den facetter.

Hr. Bjørn

Fra : Brizz

Dato : 10-05-04 12:52

> Så i skal da også have at vide at vi nu har købt en Passat 1.8T Sedan.
> Årgang 2001 Km 59000.140000 Skr.

Tillykke da med den. Har selv en Passat 1.9 TDI 130hk også på svenske
plader. Her er de jo til at betale

> [...]
iver
> har glemt at undersøge?
>
> Bilen er med elruder og klimaanlæg - er det så en Comfortline ?

Rattet i bilen er det 3 egret eller 4 egret? hvis 3 så er det IKKE en
comfortline

> Den har af forhandleren fået foretaget 60.000 km service - hvornår skal
den
> igen ?

Mener at det er ved hver 15000km den skal have lavet service.

> Når en bil med AC har fået lavet service gælder det vel også AC ?

Ikke nødvendigvis. Jeg ville ikke bare regne med det. Spørg evt. værkstedet
om det.

> Jeg kan se at man kan købe en Passat med styring af fartpilot og radio i
> rattet - er
> det til at eftermontere ?

Aner det ikke. Men mon ikke det er det? Pas bare på med selv at gøre det mht
airbag.

> Som jeg tidligere har spurgt om hvad med komfortlukning / åbning af
vinduer
> ?

Har lige læst en artikel i BM om komfortlukning og biltyve. Hvis du har
adgang til sidste nye BM så kig lige i det for den er ret god at have med.

> [...]
> kigget på ca. 20 passater og det egentligt ikke er vigtigt for mig.
> I Displayet var der 2 triptællere og udendørs termometer.

Det skal vises i displayet til venstre. Og hvis den viser uden dørs temp så
er der køre comp. Den betjenes i armen til højre med en knap for enden som
du kan trykke op og ned og skifte mellem forskellige visninger. også er der
2 hukommelser. Den ene viser total og den anden viser (hvis du ellers
nulstiller den når du tanker) oplysninger om den sidste tankfuld. Reste
knappen sidder under højre arm. Og nej ikke din egen arm

> Mvh. Allan - som er lidt utålmodig nu.

Nu ved jeg jo ikke hvor i Sverige du bor eller om du bare har købt den i
sverige og tager den til DK men ellers har jeg et godt tip til et godt og
billigt VW værksted. Aut. værksted at bemærke

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 10-05-04 20:02

> Rattet i bilen er det 3 egret eller 4 egret? hvis 3 så er det IKKE en
> comfortline
4 egeret

> Nu ved jeg jo ikke hvor i Sverige du bor eller om du bare har købt den i
> sverige og tager den til DK men ellers har jeg et godt tip til et godt og
> billigt VW værksted. Aut. værksted at bemærke

Bor i Sverige uden for Malmø og ja kom bare med tippet.

Hvad må du slippe i forsikring for din Passat ?

Mvh. Allan

Fra : Brizz

Dato : 11-05-04 07:59

> Bor i Sverige uden for Malmø og ja kom bare med tippet.

Bor inde i Malmø og har altid brugt Din Bil syd ude i Bulltofta. Men en
dansk ven jeg har foreslog mig at køre til Tommelilla. En lille tur på 60km.
Men det jeg oplevede var at en rep til 10000 som jeg havde fået tilbud på i
Malmø blev lavet til 6000 i Tommelilla plus jeg fik en gratis lånebil i 2
dage. For han kunne fortælle mig at da bilen var mere end 5 år var der 20%
på alle stumper. Det havde de aldrig nævnt noget om i Malmø.(Det var med min
gamle bil) Men den nye skal helt sikkert også derop. Service gider jeg nok
ikke køre så langt for, for det er alligevel fast pris men alt andet kører
jeg derop.

> Hvad må du slippe i forsikring for din Passat ?

Jeg giver 11200 skr. årligt. hos Länsförsäkringar
Det er samme pris hos If og hvem jeg nu ellers har snakket med.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk