ekspert i skattesager kørselsgodtgørelse ~
Fra : Hans-Ole Jensen

Dato : 09-05-04 15:43

Er der nogen i denne nyhedsgruppe som er rigtig godt inde i reglerne
omkring
kørselsgodtgørelse for selvstændigt erhvervsdrivende, vil jeg meget gerne
høre visse meninger og hvordan reglerne tolkes andre steder end i min
kommune.
Det vil vær helt fint hvis du eksempelvis er ansat i en kommunal
skatteafdeling.

Følgende tekst er taget fra told og skats vejledning.

[
Selvstændigt erhvervsdrivende
Selvstændigt erhvervsdrivende kan fradrage deres
udgifter til erhvervsmæssig kørsel.
Fradraget kan tages med enten Ligningsrådets satser
for befordringsgodtgørelse eller med de dokumenterede,
faktiske udgifter. Valget mellem de to
former for fradrag skal foretages én gang for alle
for den enkelte bil, motorcykel, knallert, EU-knallert
eller cykel.
Se om godtgørelsessatserne i afsnittet: "Hvor meget
kan der udbetales i skattefri befordringsgodtgørelse".
Der gælder særlige regler for selvstændigt erhvervsdrivende,
der anvender virksomhedsskatteordningen.
Se herom i afsnittet: "Hvem kan få skattefri
befordringsgodtgørelse".
]

Som jeg læser teksten, gælder særlige regler for selvstændigt
erhvervsdrivende som anvender virksomhedsskatteordningen. Er det så ikke
ensbetydende med at de regler som gælder for selvstændige ellers, er
begrænset til ovenstående afsnit. ?

HOJ

Fra : TGD

Dato : 09-05-04 18:18

"Hans-Ole Jensen" <hoj@gonzosoft.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> erhvervsdrivende som anvender virksomhedsskatteordningen. Er det så ikke
> ensbetydende med at de regler som gælder for selvstændige ellers, er

Som det skrevet i det du citere gælder de regler for selvstændige
erhvervsdrivende.

www.tax.dk der kan du læse mere.