Katalysator, hvor kritisk?
Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 09-05-04 14:03

Hvor kritisk er det for katalysatoren, at køre med en bil med dårlig
forbrænding? Der er ca. 15km til værkstedet.
Vejhjælpen kører kun til nærmeste autoriserede værksted, så jeg skal
selv finde ud af transporten.
Se evt. tråden "Kørt med for lidt olie".

--
Tonny

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-05-04 14:29

Tonny Sejr Kromann skrev:

> Hvor kritisk er det for katalysatoren, at køre med en bil med dårlig
> forbrænding?

....kritisk...

> Der er ca. 15km til værkstedet.

....du kan ødelægge den alene via forgæves startforsøg...

Slæbetov?
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 16:40

On Sun, 9 May 2004 15:29:06 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>...du kan ødelægge den alene via forgæves startforsøg...

Hva' mener du?
(kat'en ødelægges ikke ved, at man forsøger at skubbe bilen igen, hvis
det var dét, du mente...)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-05-04 16:50

Mogens Knudsen skrev:

> (kat'en ødelægges ikke ved, at man forsøger at skubbe bilen igen, hvis
> det var dét, du mente...)

....i princippet var det dét jeg mente...

....svarende til en række forgæves startforsøg...

....men jeg ved ik andet end hvad jeg mener at ha læst i MOTOR...
Hans

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 17:34

On Sun, 9 May 2004 17:50:23 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>...i princippet var det dét jeg mente...

:)

>...svarende til en række forgæves startforsøg...
>...men jeg ved ik andet end hvad jeg mener at ha læst i MOTOR...

Åh nej - ikke dér fra...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-05-04 18:23

Mogens Knudsen skrev:

> Åh nej - ikke dér fra...

Hans

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-05-04 16:52

> Hva' mener du?
> (kat'en ødelægges ikke ved, at man forsøger at skubbe bilen igen, hvis
> det var dét, du mente...)

MAX 100m. siger min brugsforvirring. Og hvis du forinden har "malket" batt.,
er jeg bange for det alligevel er for meget .

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 09-05-04 22:45

Nå, men jeg løste det ved at leje en autotrailer, og få en kammerat med
130hk tdi til at køre den til værkstedet.
Blev dog lige afbrudt af en motorcykelbetjent der lige synes han skulle
kontrollere om vi nu havde kørekort til at køre med alt det, samt om
vægt på det ene og det andet var ok.
Blev lettere kompliceret da min kammerat har tysk kørekort, men han lod
os gå, selvom trailer + golf måske kommer lidt over de 1600kg en passat
må trække ....

--
Tonny