Vedr. Big Max
Fra : Mogens

Dato : 09-05-04 10:39

Hej

Jeg fik et problem igår.

Min BM 45'r kan starte og når jeg røre gashåndtaget er den ved at gå i stå.
Giver jeg den bare en smule gas, går den i stå..

Hvad kan være sket?...

Mvh. og på forhånd tak.
Mogens

Fra : Moller

Dato : 09-05-04 11:37

Mogens wrote:

> [...]
>
> Min BM 45'r kan starte og når jeg røre gashåndtaget er den ved at gå i stå.
> Giver jeg den bare en smule gas, går den i stå..

   Køre for magert :) tjekket farven på dit tændrør ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : RpR

Dato : 09-05-04 13:11

> Hvad kan være sket?...

Måske vand i bundkarret på karburatoren. Tøm det, og se om det hjælper.
Ellers så lydet det som om den suger "falsk luft", dvs. den er utæt et eller
andet sted så den suger luft udenom filteret, hvorved blandingen blir for
mager og den ikke kan tage gassen.
Det kan også være noget så simpelt som en autochooker der er i stykker.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Mogens

Dato : 11-05-04 13:42

Dette svar blev vinderen... Det var fjederen nede ved bundkarret på
karburatoren....

Tak til "alle".. Og Moller, jeg har lige fået en 48 mm. Cyl. så jeg fylder
pt. extra olie i Benz.-tanken.

Mvh.
Mogens

Fra : Moller

Dato : 11-05-04 13:53

Mogens wrote:
> Dette svar blev vinderen... Det var fjederen nede ved bundkarret på
> karburatoren....

   Du mener flyderen ? som ikke var stillet korekt ?

> Tak til "alle".. Og Moller, jeg har lige fået en 48 mm. Cyl. så jeg fylder
> pt. extra olie i Benz.-tanken.

   Så er du godt klar over at når der blandes ekstra olie i, så vil
blandingen blive mere mager ved samme dysning ik ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mogens

Dato : 12-05-04 15:34

Den havde rystet fjederen løs dernede ved flyderen, ellers er alt ok nu.

Fra : Brian A.

Dato : 13-05-04 13:18

"Mogens" <mogens@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Den havde rystet fjederen løs dernede ved flyderen, ellers er alt ok nu.

På hvilken karburator er der en fjeder ved flyderen?

Fra : Mogens

Dato : 15-05-04 03:32

Sikkert en del, ved det ikke.

Fra : Moller

Dato : 16-05-04 16:34

Mogens wrote:

> Sikkert en del, ved det ikke.

   Nok mere ingen der har, så mon ik du har pille ved noget andet, og
derved ikke aner hvad det er du har pillet ved :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mogens

Dato : 16-05-04 19:54

Ifølge Manualen, Nej... Vil du have jeg skal sende det scannet ind?..

Fra : Moller

Dato : 31-05-04 08:17

Mogens wrote:

http://www.ohv.8m.com/

   Så er det bare at gå i gang med at læse, det skal jo ikke være Lego
byggesæt det hele :)

   Men søg på google omkring "2 stroke Jetting" der er masser af gode
artikler om det, men også en del lort, så hver forsigtig med det.

   Ellers kan "Graham Bells, 2 stroke performance tuning" klart anbefales,
og bør som et minimum ligge på hyldenn hos enhver der tuner 2-takts
motore :) og så er det god natlæsning til at finde flere heste/moment.

--
VH
Lars Molnit