Danske klassikere
Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 09-05-04 00:47

Hej gruppe

Jeg sidder og tænker over hvilke bands man ikke kan komme uden om i dansk
musik...

Gasolin'
D.A.D.
TV2
Steppeulvene
Carl Nielsen
Alt muligt.

Hvilke er jeres favoritter?

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Thomas

Dato : 09-05-04 01:43

"Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Jeg sidder og tænker over hvilke bands man ikke kan komme uden om i dansk
> musik...
> Hvilke er jeres favoritter?

Kashmir - Kashmir og Kashmir... Efter min mening findes der ikke bedre
band i DK

Mvh. Thomas

Webmaster på : http://come.to/fjongkashmir

Fra : Jens Rex

Dato : 09-05-04 03:08

Mikkel Eide Eriksen skrev:

>Hvilke er jeres favoritter?

C. V. Jørgensen. Ingen tvivi om det.

--
Der er ingen tal i min e-mail adresse.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 09-05-04 06:36

> [...]
> Hej gruppe
>
> Jeg sidder og tænker over hvilke bands man ikke kan komme uden om i dansk

Gnags
News
Tøsedrengene
Dizzy Mizz Lizzy
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-05-04 07:21

Mikkel Eide Eriksen skrev:
> Jeg sidder og tænker over hvilke bands man ikke kan komme uden
> om i dansk musik...

> Carl Nielsen

> Hvilke er jeres favoritter?

Nu bad du jo om *bands*. Jeg ville også sige Carl Nielsen,
hvis du havde spurgt om klassiske komponister.
Ellers:
- Bazar
- Anders Koppel
- Savage Rose
- Jomfru Ane Band

--
'rluf :·)

Fra : Dopedog

Dato : 09-05-04 10:42

Mnemic
Sort Sol
Konkhra
Red Warszawa

Fra : Michael Hansen

Dato : 09-05-04 12:33

"Mikkel Eide Eriksen" <carthagtuek@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder og tænker over hvilke bands man ikke kan komme uden om i dansk
musik...

Kliché / Lars HUG
C.V. Jørgensen
Loveshop
Danseorkestret
Gangway

Fra : Karina Hjorth

Dato : 09-05-04 13:42

> Hvilke er jeres favoritter?

Jeg vil ikke sige, at alle er blandt mine favoritter, men hvis jeg skal
nævne en række bands/solister, som gennem årene har karakteriseret dansk
musik, vil jeg nævne:

Gasolin/Kim Larsen
TV-2
Gnags
Shu-bi-dua
Peter Belli
Sir Henry (& his butlers)
Carl Nielsen
Grundtvig

... der er ganske givet nogle flere, som jeg lige har glemt her og nu.

Mvh
Karina

Fra : I8NY

Dato : 09-05-04 22:53

"Karina Hjorth" <khjorth@FJERNoncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Carl Nielsen
> Grundtvig
>
> .. der er ganske givet nogle flere, som jeg lige har glemt her og nu.

Hvem der har karakteriseret dansk musik for os
er vel individuelt.Hvad der har solgt mest er vel med på din liste,lige med
undtagelse af Aqua.:)
Jeg ville nævne Psychopomps,Unveiled eller Nekromantix,
for at det ikke skal blive en ren gasolin/shubidua-fest.
Og Sort Sol(plus de mange sideprojekter der er kommet ud af Sort Sol),da de
stadig kunne kaldes et punk/alternativ rock-band.
Fuckin' sellouts!Peter Peter er garanteret ikke ked af at han skred.Håber
snart man kan høre mere fra hans hånd(?)

Mvh I8NY
"Succes er en utilgivelig synd mod medmennesket"
Ambrose Bierce
www.destruktion.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-05-04 12:27

Mikkel Eide Eriksen wrote:

> Hvilke er jeres favoritter?

Gasolin
D:A:D
TV2
C.V. Jørgensen
Love Shop

og sikkert mange flere...

/David, som også har masser af Carl Nielsen, men det er jo en lidt anden
genre