Rusten Mondeo fra 2002
Fra : Sven

Dato : 08-05-04 16:35

Hej.
Har Ford endnu ikke lært at biler IKKE skal ruste?
Svogers "nye" Mondeo 2,5 V6 er netop nu på værksted for at få 4 nye døre, ny
bagklap samt en gennemgribende efterbehandling af rustbeskyttelse. Bilen er
fra 2002, og i.flg. mekkeren, gælder det mange Mondeo'er og Focus'er. Det er
vist noget med det "smat" man smører mellem pladedele der er forkert, ellers
ved jeg ikke rigtig hvad fejlen er.
Er Ford virkelig ikke nået længere? <F>usk <O>g <R>eperer <D>agligt. Se
billeder i dk.binaer.motor

Nogen der har erfaringer med, hvilke Mondeo'er der er tale om? Jeg kunne
godt selv tænke mig en sådan bil, da jeg synes den kører godt, men den
ruster jo tilsyneladende som en gammel Opel Rekord

Sven

Fra : ENN

Dato : 08-05-04 17:03

Jeg har set det på flere af vores Firma Mondeoer der er 2 år gamle - endnu
en grund til at jeg ikke skal have Førd

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 17:08

On Sat, 8 May 2004 18:03:19 +0200, "ENN" <enn@nomail.com> wrote:

>Jeg har set det på flere af vores Firma Mondeoer der er 2 år gamle - endnu
>en grund til at jeg ikke skal have Førd

Drager liiige en parallel:
Firmaet har dec. '03 købt 10 af de nye Ford Tourneo Connect - een af
dem kørte jeg 330 km i igår og havde derfor mulighed for at checke
den. Bilen havde rust på de bagerste skærmkanter og bagpanel. Bunden
var som karroseriet hvid - den havde aldrig set undervognsbehandling
eller sealing. Jeg er/var lamslået !

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-04 17:16

> Jeg er/var lamslået !

Køb en Passat 1,8 T.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 17:18

On Sat, 8 May 2004 18:16:11 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Køb en Passat 1,8 T.

Ved du egentlig, hvad Ford'en er for en "kerl" - i så fald ville du
næppe ha' affyret forslaget, IMO...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-04 18:55

> Ved du egentlig, hvad Ford'en er for en "kerl" - i så fald ville du
> næppe ha' affyret forslaget, IMO...

Det var mere ment sådn generelt ift til subjekt..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 18:56

On Sat, 8 May 2004 19:54:38 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det var mere ment sådn generelt ift til subjekt..

Irrelevant her -> jeg skriver jo netop: "Drager lige en parallel"

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-04 19:03

> Irrelevant her -> jeg skriver jo netop: "Drager lige en parallel"

Då ka sgå sælv være irrelevant.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-05-04 17:25

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Køb en Passat 1,8 T.

Og anbringer indholdet af varekassen hvorhenne `?

<grin>

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-04 18:55

> Og anbringer indholdet af varekassen hvorhenne `?

På skødet af mormor..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 18-05-04 17:36

On Sat, 08 May 2004 18:07:55 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> [...]
>den. Bilen havde rust på de bagerste skærmkanter og bagpanel. Bunden
>var som karroseriet hvid - den havde aldrig set undervognsbehandling

Jeg har dd. haft en mand ude med bilen til Ford importøren - så må vi
se, hvad de finder ud af. Dels trækker alle bilerne til højre (denne
særligt meget og derfor udvalgt), og dels ruster de allerede efter 4
måneder.

Der er 10 års rustgaranti uden efterbehandling, samt uanset hvor og
hvoredes rusten kommer. Da jeg nævte for Fordmanden at jeg ikke
forventede rust som en Transit i gamle dage, tabte han tlf-røret

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@ - og glad for min TT3 :)

Fra : alexbo

Dato : 08-05-04 17:06

"Sven" skrev

> Har Ford endnu ikke lært at biler IKKE skal ruste?

Det gælder alle mærker, det er forbløffende mange nye biler, der får nye
døre, skærme og lign.
En af mine venner har lige fået skiftet døre på sin 3 år gamle Mercedes.

En kombination af vandbaseret maling og manglende korrisionsbeskyttelse i
grundmalingen.

mvh
Alex christensen

Fra : Sven

Dato : 08-05-04 17:59

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det gælder alle mærker, det er forbløffende mange nye biler, der får nye
> døre, skærme og lign.

Hehe, vil det sige, at min 10 år gamle Toyota Carina E faktisk er bedre
rustbeskyttet end de nye biler? Carina'en har rundet 155000 km, har
stadig originale bremser og original kobling, udstødning mm. Kun tændrør,
tandrem, div filtre o.lign. er udskiftet ved service. Er rustbeskyttet /
efterbehandlet en gang siden den var ny.

Sven

Fra : ENN

Dato : 08-05-04 18:13

Det gælder ikke alle nye biler nogle er betydeligt bedre end andre se fx
her: http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-05-04 22:04

"ENN" <enn@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Det gælder ikke alle nye biler nogle er betydeligt bedre end andre se fx
> her: http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

Det er jo stadig kun forudsigelser som rummer den usikkerhed der altid er i
forsøg på at gætte om fremtiden, som med crashtests holder forudsigelserne
ikke altid.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Tom

Dato : 08-05-04 18:26

> [...]
> tandrem, div filtre o.lign. er udskiftet ved service. Er rustbeskyttet /
> efterbehandlet en gang siden den var ny.

har også haft en kollega for en 5 år siden som købte en rolla'. Den skulle
have omlakeret bagklappen efter ca. 6 mdr på grund af begyndende rust.

Men som jeg har skrevet før så er det f..... noget svineri at Ford ikke kan
lave bedre rustbeskyttelse af så dyrtbetalte moving-devices.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 08-05-04 18:32

Hejsa

Sven skrev:

> Hehe, vil det sige, at min 10 år gamle Toyota Carina E faktisk er
> bedre rustbeskyttet end de nye biler? Carina'en har rundet 155000
> km, har stadig originale bremser og original kobling, udstødning mm.

Jesus Christian, 10 år for bremser og udstødning er dælme lang tid!

Dine bremser kan sgu da itte være for gode længere....

/Brian

Fra : Cosworth POWER

Dato : 08-05-04 19:04

> Dine bremser kan sgu da itte være for gode længere....

Hvis de er lavet af det samme materiale som de bruger i F1, så kan de køre
rigtig mange km før de skal skiftes og derved er 155.000 km jo ik så langt.
Jeg tror dog ikke det er tilfældet her ;)

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-04 19:37

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message

> [...]
langt.
> Jeg tror dog ikke det er tilfældet her ;)

Og motor ? ca 500 km.

--
Møller

Fra : Brian

Dato : 08-05-04 20:38

Hejsa

Cosworth POWER skrev:

> Hvis de er lavet af det samme materiale som de bruger i F1, så kan de
> køre rigtig mange km før de skal skiftes og derved er 155.000 km jo
> ik så langt.

Hvis Toyota gjorde sig ligeså stor umage med deres biler for 10 år siden,
som de gør med F1 idag, forstår jeg bedre at folk falder i svime over
de kedelige slæder

> Jeg tror dog ikke det er tilfældet her

Nope.... derfor må man sige at 155.000Km er _meget_ imponerende!
Der kan man da tale om longlife service intervaller

/Brian

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : Cosworth POWER

Dato : 08-05-04 21:49

> Nope.... derfor må man sige at 155.000Km er _meget_ imponerende!
> Der kan man da tale om longlife service intervaller

Jeg kan næppe tro dine bremser har kørt 155.000 km!

Fra : Brian

Dato : 08-05-04 22:38

Hejsa

Cosworth POWER skrev:
> Jeg kan næppe tro dine bremser har kørt 155.000 km!

Nææ, hvad får dig til at tro det ?
Jeg opponerede jo netop imod at Sven's bremser på hans 10
år gamle Toyota var originale...

/Brian

Fra : Tom

Dato : 09-05-04 00:28

> Jeg kan næppe tro dine bremser har kørt 155.000 km!

hvorfor skulle de ikke kunne det?
Mine bremsebakker og bremseklodser er aldrig blevet i skiftet i de 4 år jeg
har haft mondeo'en og har da kørt 110.000 Km nu. Det eneste jeg har skiftet
er skiverne fordi de var skæve og så bremsevæsken.

--
Tom

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 00:40

On Sun, 9 May 2004 01:27:54 +0200, "Tom" <tom_christensen@bigfoot.com>
wrote:

>hvorfor skulle de ikke kunne det?

Fordi det hørere til sjældenhederne, at en moderne bil kører så langt
med bremserne. Målene er jo ikke, hvad de har været...
(forskel mellem min og max)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Olesen

Dato : 09-05-04 08:09

> Fordi det hørere til sjældenhederne, at en moderne bil kører så langt
> med bremserne. Målene er jo ikke, hvad de har været...
> (forskel mellem min og max)

Problemet ligger i, at bruger man IKKE sine bremser,
så ruster de op, blir hullede osv....og skal skiftes inden 10 år.

Bruger man dem, så holder de længere, men ikke 10 år.

Fra : Tom

Dato : 09-05-04 08:50

> Problemet ligger i, at bruger man IKKE sine bremser,
> så ruster de op, blir hullede osv....og skal skiftes inden 10 år.
>
> Bruger man dem, så holder de længere, men ikke 10 år.

Det er ikke Km der slider på bremserne men hvor ofte og kraftigt man skal
bremse. Hvis der ikke er meget bykørsel i de Km man kører så "burde" der
være mange Km i det. Men kø-kørsel og automatgear oma. er heller ikke godt.

--
Tom

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-05-04 08:22

> Jeg kan næppe tro dine bremser har kørt 155.000 km!

Jeg købte min Vectra brugt og kørte dernæst 100.000 km på de bremser, der
sad på den.

Hvor meget de nåede at køre står hen i det uvisse.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jens

Dato : 09-05-04 16:04

Jowda, hvorfor ikke?
Min egen Rina E fik skiftet klodser foran efter 175.000, og udstødningen er
stadig original.
Men den er dog ikke 10 år endnu, kun 7 og har gået 1/4 million!!

Jens

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-05-04 16:29

Cosworth POWER wrote:

> Jeg kan næppe tro dine bremser har kørt 155.000 km!

Hvorfor dog ikke?
Hvis man kører en del på motorvej og ser frem i trafikken behøves man
ikke ligge og kællingebremse (dvs helt oppe i rumpetten på den
forankørende) hele tiden.

Mvh
Roberto

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-05-04 22:10

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan næppe tro dine bremser har kørt 155.000 km!

> [...]
I sommerferien var jeg forbi Terminalen ved Århus, en gut der fortalte at
det ikke var usædvanligt at Accorder der kørte som sælgerbiler gik mere end
200.000 km før der skulle skiftes noget i bremserne. Det kommer som andre
påpeger selvfølgelig også an på hvor meget motorvejskørsel der er hvor
bremserne hviler, han så det dog aldrig hvor han arbejdede før han kom til
Terminalen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Sven

Dato : 09-05-04 00:08

"Brian" <brian@FJERNDETTEpost5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jesus Christian, 10 år for bremser og udstødning er dælme lang tid!
>
> Dine bremser kan sgu da itte være for gode længere....

Ja, bilen er nu altså næsten nysynet, så bremserne må jo stadig være gode
nok! Husk på, at de belægninger er fra dengang, da der var asbest i. Jeg får
heller ikke "sorte fælge" foran som mange europæerbiler. Sønnens Ford Escort
skal jo have fælgrens hver 3 dag. Men hvorfor min udstødning holder så længe
ved jeg ikke.

Sven

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 09-05-04 08:57

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:c7jp86$301h$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> skal jo have fælgrens hver 3 dag. Men hvorfor min udstødning holder så længe

Jeg kender til en Carina ('93) der er godt på vej mod 400kkm -
stadig med den originale udstødning.

/Jakob

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-04 09:20

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev :

>Jeg kender til en Carina ('93) der er godt på vej mod 400kkm -
>stadig med den originale udstødning.

livet på en trailer må være kedeligt ;)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 10:00

On Sun, 09 May 2004 10:20:28 +0200, jan@stevns.net wrote:

>livet på en trailer må være kedeligt ;)

Nu er det jo ikke alle, der går vildt op i biler, men istedet blot
skal transporteres. Eet eller andet sted vil jeg give dig ret. En
Carina er ikke noget, man starter op for at køre til Sydfrnakrig i,
IMO...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-04 10:12

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Nu er det jo ikke alle, der går vildt op i biler, men istedet blot
>skal transporteres.

antyder du jeg kalder en Carina en Trailer ? <grin>

Den er i mine øjne en kedelig bil, men det er flere af mine jo nok
også i andre øjne, fred være med det ;)

>Eet eller andet sted vil jeg give dig ret. En
>Carina er ikke noget, man starter op for at køre til Sydfrnakrig i,
>IMO...

Tjaehhh - vi har tit været i Østrig i min gamle Taunus, så deet ....

fidusen ved stationcar'en var jo at vi var herligt fri for tagbagage

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-05-04 14:26

jan@stevns.net skrev:

> fidusen ved stationcar'en var jo at vi var herligt fri for tagbagage

....var i påsken på Djævleøen med tagbagage; hold da k**t det er noget
der rykker...moneterne op til benzin...

....25% ekstra, har jeg set (FDM?)...
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-05-04 16:26

Mogens Knudsen wrote:

> [...]
> skal transporteres. Eet eller andet sted vil jeg give dig ret. En
> Carina er ikke noget, man starter op for at køre til Sydfrnakrig i,

Hvordan hulen skal man så komme frem?

Noget andet er så at jeg foretrækker norditalien :)

Mhv
Roberto (Man skal høre meget snobberi før ørerne falder af)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 16:32

On Sun, 09 May 2004 17:26:09 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>Man skal høre meget snobberi før ørerne falder af

Det er måske så liiige noget af det, jég allermindst indeholder.

Men forståeligt, at du føler dig ramt - min bemærkning blev afgivet
for "rundt", idet jeg mellem linierne henviste til min tidligere
Carina 1,6. Dén gad jeg eddermamme ikke køre langt i...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-05-04 19:55

Mogens Knudsen wrote:

> Det er måske så liiige noget af det, jég allermindst indeholder.

Ja ja godt ord igen så :)

> Men forståeligt, at du føler dig ramt - min bemærkning blev afgivet
> for "rundt", idet jeg mellem linierne henviste til min tidligere
> Carina 1,6. Dén gad jeg eddermamme ikke køre langt i...

Nej og forståeligt nok i forhold til dit nuværende udvalg.

Jeg lider helle ikke af nogen megalomaniske illusioner om min brugte
riskoger men det er altså et stort fremskridt sammenlignet med en
Ascona fra 86 med ca lige så mange hk og dog kunne den sagtens slæbe
os til syden og tilbage uden at vi ligefrem lå i inderste spor.

Mvh
Roberto (det er ikke godt at vide hvad man kører i om 10 år)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-05-04 20:05

Roberto Saldo wrote:

> Jeg lider helle ikke af nogen megalomaniske illusioner om min brugte
> riskoger men det er altså et stort fremskridt sammenlignet med en Ascona
> fra 86 med ca lige så mange hk og dog kunne den sagtens slæbe os til

Det ser sgutte godt ud; læs: ca lige så mange hk som 86.

Mvh
Roberto

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 20:17

On Sun, 09 May 2004 21:04:37 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>Det ser sgutte godt ud; læs: ca lige så mange hk som 86.

Jeg er egentligt ikke Opel-mand, selvom jeg kører i een pt. Men netop
Ascona'en har jeg anbefalet og købt flere af til folk. Jeg synes, man
fik meget for pengene i sådan een (de sidste udgaver)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-05-04 07:26

Mogens Knudsen wrote:

> Jeg er egentligt ikke Opel-mand, selvom jeg kører i een pt. Men netop
> Ascona'en har jeg anbefalet og købt flere af til folk. Jeg synes, man
> fik meget for pengene i sådan een (de sidste udgaver)

Ja ingen tvivl om det, konstruktionen er solid, delen billige og alle
mekanikere kan reparere dem.
Eneste anke er det der brune der gror på den ;)

--
Roberto Saldo

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-05-04 17:12

> Carina er ikke noget, man starter op for at køre til Sydfrnakrig i,
> IMO...

Hvorfor pokker da ikke det, Mogens....?

En Carina er da en fin bil, som jeg hellere kørte sydpå i end så mange
andre.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-05-04 17:19

> Hvorfor pokker da ikke det, Mogens....?

Nå, ok - svaret stod længer nede.

Jeg ser intet problem i kun at have 116 hk - motoren spinder jo som en mis,
og man kan bare sætte tempoet derefter.

Det er klart, der er federe biler, men sådan er det jo altid.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 17:43

On Sun, 9 May 2004 18:18:43 +0200, "Jan W Nielsen"

>Nå, ok - svaret stod længer nede.

:)

>Jeg ser intet problem i kun at have 116 hk - motoren spinder jo som en mis,
>og man kan bare sætte tempoet derefter.

Det handler ikke om hk !
Det handler om alt det andet, hvor du kan starte ud med
kørestillingen. Den er helt umulig, IMO...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-05-04 17:44

> Det handler ikke om hk !
> Det handler om alt det andet, hvor du kan starte ud med
> kørestillingen. Den er helt umulig, IMO...

Du kan jo bare lade være med altid at være 2 meter.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 18:09

On Sun, 9 May 2004 18:43:38 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Du kan jo bare lade være med altid at være 2 meter.

OK, dét vil jeg så overveje...
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111130410217&top=6&
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111130335374&top=9&
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111137073117&top=5&

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-05-04 22:10

> www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111130410217&top=6&

Du har sukket efter sådan en længe - hvad med snart at hugge til på een..?

Jeg tror ikke, den afskriver ret hurtigt ift til prisen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-04 19:28

> Du kan jo bare lade være med altid at være 2 meter.

*ROFL*

M.v.h.

Fra : Deaster

Dato : 09-05-04 18:11

Mogens Knudsen wrote:

> :)

> Det handler ikke om hk !
> Det handler om alt det andet, hvor du kan starte ud med
> kørestillingen. Den er helt umulig, IMO...

Nu er det jo ikke alle der er over 2 meter

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 18:12

On 09 May 2004 17:10:57 GMT, "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote:

>Nu er det jo ikke alle der er over 2 meter

Nå ok
Dét skal de heller ikke ønske sig !

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-05-04 20:03

Mogens Knudsen wrote:

> :)

> Det handler ikke om hk !
> Det handler om alt det andet, hvor du kan starte ud med
> kørestillingen. Den er helt umulig, IMO...

Jeg ved godt hvad du mener, svoger har en gammel Carina-II med soltag
og det er ved at gå op for mig hvorfor han altid er karseklippet.

Jeg lånte den på et tidspunkt og var ved at få hold i nakken af den
irriterende kant der nåede ned i mit hår.

jeg er blot beskedne 1,83.

Mvh
Roberto

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 09-05-04 20:15

On Sun, 09 May 2004 21:02:42 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Jeg lånte den på et tidspunkt og var ved at få hold i nakken af den
>irriterende kant der nåede ned i mit hår. Jeg er blot beskedne 1,83.

Jep - det er eet af problemerne. Jeg kunne heller ikke forliges med
ratstillingen, ligesom rat-sæde-forholdet var svært...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 10-05-04 17:45

> Jep - det er eet af problemerne. Jeg kunne heller ikke forliges med
> ratstillingen, ligesom rat-sæde-forholdet var svært...

Sådan har jeg det med Pug 106...... Når jeg sidder rigtigt, med benene i
forhold til pedalerne, skal jeg sidde og strække mig frem efter rattet...det
bliver man godt nok hurtigt træt af....... Men sådan er det jo slet ikke i
Mondeo'en, huha for en dejlig bil

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......

Fra : Sven

Dato : 09-05-04 16:40

<jan@stevns.net> skrev i en meddelse
> livet på en trailer må være kedeligt ;)

Jaja, det er godt med dig, Jan . En Carina til daglig transport (yderst
driftsikker) og en Pontiac til "weekend-sjov".

Sven

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-05-04 17:00

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev :

>Jaja, det er godt med dig, Jan . En Carina til daglig transport (yderst
>driftsikker) og en Pontiac til "weekend-sjov".

Hehe - godt du noterede dig smiley'en

Jeg klarer mig med en ældre rekord til det daglige slid, en anden æske
til pæn kørsel, og så den der famøse Spiril til det sjove.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 09-05-04 09:34

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Min Fiat Ducato 14 Bus årg. 1993 kørte 90000 km de første 48000 km. blev
afviklet inden jeg købte den i marts 2002.

Udskiftningen af skiverne var ikke p.g.a. slid, men da skiverne skulle af
for en lettere afdrejning/pudsning sad de fast, afmonteringen afstedkom
nogen skævhed, derfer blev skiverne skiftet, ikke p.g.a. slid.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Olesen

Dato : 08-05-04 19:00

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehe, vil det sige, at min 10 år gamle Toyota Carina E faktisk er bedre
> rustbeskyttet end de nye biler?

Omvendt, så må min 18, snart 19 år gamle Sierra være
endnu bedre rustbeskyttet end en 10 år gammel Carina E.

Jeg kan kun sige een ting, få jeres biler rustbehandlet FØR
den kører ud over kanststenen hos forhandleren.

Tænke sig, alle de dyre biler som den dag idag kører
rundt i regnvejr uden at være behandlet, - måske fordi
ejeren er i tvivl om garanti, og om det kan betale sig osv...

FÅ det gjort !

MVH

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-04 19:24

> [...]
> tandrem, div filtre o.lign. er udskiftet ved service. Er rustbeskyttet /
> efterbehandlet en gang siden den var ny.

*Psssyyyyy* Du må ikke fortælle sådan noget - de andre bliver så sure
(misundelige). )

M.v.h.

Fra : HC

Dato : 08-05-04 19:35

Har selv lige skiftet min Focus ud med en ny Mondeo.

Det med rusten i dørene er et problem fordi at sealeren fra 3M er noget møj.
Ford betaler med glæde nye døre og sender regningen vidre til 3M

Mvh Hans
Nu med en Mondeo 1,8 2003..

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-05-04 16:23

HC wrote:
> Har selv lige skiftet min Focus ud med en ny Mondeo.
>
> Det med rusten i dørene er et problem fordi at sealeren fra 3M er noget møj.
> Ford betaler med glæde nye døre og sender regningen vidre til 3M

Hvordan får de 3M til at betale for tabt omdømme?

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-04 18:15

> Hvordan får de 3M til at betale for tabt omdømme?

Hmmm, ret beset så er omdømmet bare det samme som tidligere
Min mondeo 97 havde de første rustproblemer på bagklappen efter 3 år og
sådan fortsætter det så, omend det ikke er det vilde rust så er det dog at
finde hvis man ser rigtig godt efter.

--
Tom

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-05-04 19:58

Tom wrote:

> [...]
> sådan fortsætter det så, omend det ikke er det vilde rust så er det dog at

Sandt nok, man kan sikkert sagtens finde et stenslag ell. på selv den
mest rustfaste potte.

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-04 20:05

> Sandt nok, man kan sikkert sagtens finde et stenslag ell. på selv den
> mest rustfaste potte.

Jada, har skam mødt mange folk som siger "min bil har ikke en rustplet".
Ofte er det fordi de ikke ved hvor rusten gemmer sig. En lille bule i en
gummiliste eller skjult bag en stænklap eller i samlingen hvor donkraften
bliver brugt osv osv.

--
Tom

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 08-05-04 22:06

> [...]
er
> vist noget med det "smat" man smører mellem pladedele der er forkert,

Når jeg læser sådan noget her, så er jeg sgu glad for, at Audi lavede
helgalvaniserede biler i 1995.
Har ikke nogen antydning af rust i den overhovedet.

Thomas A. Jørgensen
www.Freelance-Foto.dk

For at sende mig en mail, så fjern det indlysende i min mail adresse.

Fra : ENN

Dato : 09-05-04 10:29

Læren kan være at man aldrig skal stole på at "nye biler ikke ruster" jeg
har altid efterbehandlet mine biler - også dem jeg har haft fra nye af - og
med efterbehandling og god pleje ruster de ikke (i de 4-5 år jeg har dem)
dem der har købt mine brugte biler har også altid været imporneret over at
de var totalt rustfrie - så få bilen efterbehandlet.

"Thomas A. Jørgensen" <Thomas@Freelance-Foto.dk_NOSPAM> skrev i en
meddelelse news:409d4b9b$0$247$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-05-04 16:32

Sven wrote:
> [...]
> godt selv tænke mig en sådan bil, da jeg synes den kører godt, men den
> ruster jo tilsyneladende som en gammel Opel Rekord

Ah mon dog...

Det er nok en design-fejl der bliver fjernet hurtigt.
Desværre er DK et land hvor den slags viser sig hurtigt.

Mvh
Roberto

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-04 19:22

> [...]
> godt selv tænke mig en sådan bil, da jeg synes den kører godt, men den
> ruster jo tilsyneladende som en gammel Opel Rekord

Du mener selvfølgelig: "...men den ruster jo tilsyneladende som en ny Opel
Vectra".

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-04 22:20

> Du mener selvfølgelig: "...men den ruster jo tilsyneladende som en ny Opel
> Vectra".

De er nu blandt de mest ruststærke, så hvis det bare var så godt, så var der
intet at frygte.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-05-04 08:04

Jan W. Nielsen wrote:

> De er nu blandt de mest ruststærke,

OK, skal det så forståes på den måde, at det går riiigtigt stærkt nu ?
I modsætning til tidligere, hvor det kun gik meget hurtigt

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-04 16:34

> OK, skal det så forståes på den måde, at det går riiigtigt stærkt nu ?
> I modsætning til tidligere, hvor det kun gik meget hurtigt

Nej, bare på den måde, at Opel nu er blandt de bedste til ikke at ruste.

Specielt den nye Vectra er jo helt suveræn - men Astra er også klart over
gennemsnit.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 11-05-04 19:41

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Nej, bare på den måde, at Opel nu er blandt de bedste til ikke at ruste.

> Specielt den nye Vectra er jo helt suveræn - men Astra er også klart over
> gennemsnit.

Bare ikke modellen lige før - den der netop er udgået. Den er stadig en
hurtig-ruster.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-04 22:38

> Bare ikke modellen lige før - den der netop er udgået. Den er stadig en
> hurtig-ruster.

Første generation af Vectra B (1995 til 1999) er slem.

I anden generation af Vectra B (fra 1999), er alle pladedele på nær
tagpladen galvaniseret.

Det er ikke min opfattelse, at Vectra B II er en "hurtig-ruster".

--
/Jan W Nielsen