Vinduesviskere larmer - godt råd ønskes
Fra : Sven

Dato : 08-05-04 16:21

Hej.
På en Toyota Carina E larmer mine vinduesviskere for et godt ord. Det er den
der med, at medmindre vandet står ned i stænger, "brummer" gummi'et når
viskerne kører hen over ruden. Eller hvis jeg bruger sprinklervædske på
ruden, så er de også lydløse. Jeg har prøvet Alaska, Bosch og nogle
"noname". De kører fint i ca 1 måned, hvorefter de begynder at larme (Alaska
var værst). Jeg fik så det råd, at rense min forrude med et ½ æble. Det
skulle jeg aldrig have gjort. Nu larmer de endnu mere end før. Jeg har
forsøgt at "rense" forruden igen, først med autoshampoo, derefter med
slipol, men uden succes.

Nogen der har en god ide?

Sven

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-05-04 16:35

Sven wrote:
> [...]
> gjort. Nu larmer de endnu mere end før. Jeg har forsøgt at "rense"
> forruden igen, først med autoshampoo, derefter med slipol, men uden

Det er sikkert fordi dine viskerblade ikke står vinkel ret på ruden.
Prøv om du kan vride selve viskerarmen med f.eks. en svensk-nøgle/tang, så
gummiet står vinkelret, det plejer at virke.

's samt meget andet motorsport

Fra : Sven

Dato : 08-05-04 16:37

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sikkert fordi dine viskerblade ikke står vinkel ret på ruden.
> Prøv om du kan vride selve viskerarmen med f.eks. en svensk-nøgle/tang, så
> gummiet står vinkelret, det plejer at virke.

Hmmm, ja, det lyder faktisk sandsynligt! De larmer kun når de kører væk fra
"slukket-stillingen", men aldrig når de kører tilbage. Jeg tester næste gang
det regner!

Tak for ideen!

Sven

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-04 16:57

> [...]
fra
> "slukket-stillingen", men aldrig når de kører tilbage. Jeg tester næste

Så er det med 100 procent sikkerhed derfor.

Viskerarmen skal dermed drejes lidt ned mod instrumentbrættet - så er
problemet løst.

Tricket med det gennemskårne æble fjerne den hinde, der sidder på ruden, og
som gør at viskerne ofte ikke fjerner alt, når de kører han over ruden.
Syren i æblet fjerne "trafikfilm" med end noget andet, der kan købes for
penge.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Casper Bang

Dato : 08-05-04 17:11

> [...]
fra
> "slukket-stillingen", men aldrig når de kører tilbage. Jeg tester næste

Ville det så ikke være praktisk at teste i tørvejr, hvis den alligevel ikke
larmer når ruden er våd!?

Fra : Sven

Dato : 08-05-04 18:01

> Ville det så ikke være praktisk at teste i tørvejr, hvis den alligevel
ikke
> larmer når ruden er våd!?

Både ja og nej, for som skrevet, så larmer de selvom ruden er våd, medmindre
ruden er MEGET våd (regnen står ned i stænger). Jeg bruger aldrig
vinduesviskere i tørvejr, så det betyder ikke noget om de larmer i solskin

Sven

Fra : Sven

Dato : 08-05-04 18:02

> [...]
> Prøv om du kan vride selve viskerarmen med f.eks. en svensk-nøgle/tang, så
> gummiet står vinkelret, det plejer at virke.

YES - YES det virkede!!!! 1 uhyrlion tak!

Sven

Fra : JJ

Dato : 08-05-04 19:24

Ja det er netop det der er galt.
Du skal ikke skifte hele viskeren på en Toyota.
Man skifter kun gummiet.
Altså retur til din Toyota forhandler og køb et originalt blad med gummi og
husk så for fremtiden at man kan nøjes med at skifte gummilæben til 35 kr og
altså ikke hele bladet.
/JJ

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-05-04 19:27

> [...]
og
> husk så for fremtiden at man kan nøjes med at skifte gummilæben til 35 kr

Op i r*ven med originalt gummi.

Problemet er løst..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus G.

Dato : 09-05-04 11:37

> Nogen der har en god ide?

Har du vist fået, men kan lige komme med et andet godt råd. Engang imellem
skal du vende dine viskere, så gummiet ikke bliver skævt. Når de køre ned
til stop position, så vender de til den ene side. Sidder de sådan længe, så
kan gummiet blive skævt, og derfor kan de komme til at larme, derfor vend
dem om, så de blive trukket til den anden side når de går i stop... Gav det
mening?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-05-04 15:23

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> skulle jeg aldrig have gjort. Nu larmer de endnu mere end før. Jeg har
> forsøgt at "rense" forruden igen, først med autoshampoo, derefter med

En god ide er at undgå slipol og andre slibemidler på ruder man vil se
igennem.. :-/

vh
Torben