Borehuller i rutex
Fra : os2

Dato : 08-05-04 11:12

Hej jeg står for at skal flytte fra en lejlighed, hvor jeg med årene har
fået boret en hel del huller. jeg leder efter en nem måde at få lukket disse
huller, så jeg kan undgå nyt tapet. Det tapet der er på nu er rutex.

på forhånd tak
Helle. Vårdal

Fra : Dorte Sahl

Dato : 08-05-04 13:44

"os2" <netven@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
disse
> huller, så jeg kan undgå nyt tapet. Det tapet der er på nu er rutex.

Hej Helle

Da vi skulle lukke huller i vores rutex brugte vi alm. polyfylla efter råd
fra en murer. Men man skal bare være noget mere forsigtig med at få
overfladen til at se "ægte" ud med det samme, da man jo ikke skal slibe den
glat bagefter. Put kun ind i selve hullet og lav det så lidt "nopret" så det
passer til tapetet. Glat lidt ud over kanterne. Det kan lade sig gøre, men
er ikke sådan helt nemt. Jeg vil følge tråden med spænding for at se om der
skulle være nogen bedre forslag

Mvh Dorte

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-05-04 13:54

Dorte Sahl wrote:

> [...]
> det så lidt "nopret" så det passer til tapetet. Glat lidt ud over
> kanterne. Det kan lade sig gøre, men er ikke sådan helt nemt.

Jeg bruger bagefter en våd svamp til at fjerne overflødig spartelmasse.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen