Rejsefælle(r)
Fra : Jorgen [2400]

Dato : 08-05-04 09:12

Hej,

min kæreste og jeg har 3 ugers sommerferie i Juli. Vi har backpacket og
vandret en del (senest 3 uger i Thailand her i April) og 3 uger i Lapland
sidste sommer. Ellers tæller listen stort set hele sydamerika, nepal og
tibet.

Any ways, vi har ikke rigtigt sat os fast på noget bestemt endnu, vil vil
gerne vandre med rygsæk, sove ude, lave mad i marken og opleve noget
storslående natur. Vi overvejer følgende lande i øjeblikket:

(*) Island
(*) Skotland
(*) Alperne (Østrig)
(*) Bulgarien.

Men vi er åbne for de fleste steder. Dog skal temperaturen være middel, da
det ikke er så fedt at ase afsted med 30 kg i bragende solskin.

Det bliver dog hurtigt lidt ensformigt kun at være 2 afsted, så vi søger
ligesindede rejsepartnere, som også har en nogenlunde fysik til vandreture
(nogenlunde = bære sin egen rygsæk og gå 10-20 km om dagen). Normalt kører
vi et program med 1 uge i terrænet, 1 uges feden og så en uge mere i ny
terræn. Men er egentlig også friske på f.eks. 14 dages ture i terrænet.

Så er i interesseret i at følges eller bare har fede ideer, så smid en mail.

Mvh,
Jørgen og Hanne

Fra : Ole Pedersen

Dato : 08-05-04 16:19

"Jorgen [2400]" <popdreng_væk@popfyr.dk_> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men vi er åbne for de fleste steder. Dog skal temperaturen være middel, da
> det ikke er så fedt at ase afsted med 30 kg i bragende solskin.

Lyder spændende men drop Bulgarien der er meget varmt i juli.
Til gengæld regner det med garanti nogle af dagene de 3 andre steder.
Hvad med Pyrenæerne bjergkæden mellem Frankrig og Spanien
Mht. varme så er der ikke så varmt når i kommer op i højderne, hvor der også
kan komme kraftige vinde og tage teltet med

Selv mistede jeg mit håndklæde, havde lige foldet det samme og ville tage lagnet,
væk var håndklædet, taget af vinden langt oppe i bjergene
vh OP

Fra : Jorgen [2400]

Dato : 08-05-04 18:34

dit foreslag lyder ganske spændende. Rent praktisk er der f.eks.
hytter/shelters ? en af erfaringerne fra nord lapland er, at disse er guld
værd bl.a. ovenpå en dags uafbrudt massiv regn....

hvordan med vandet i åer etc - er det drikbart på disse kanter ?

- jørgen

Fra : Anette

Dato : 08-05-04 19:52

Jorgen [2400] <popdreng_væk@popfyr.dk_> wrote:
> Any ways, vi har ikke rigtigt sat os fast på noget bestemt endnu, vil
> vil gerne vandre med rygsæk, sove ude, lave mad i marken og opleve
> noget storslående natur. Vi overvejer følgende lande i øjeblikket:

Hej Jørgen og Hanne

Kender I "El camino" - pilgrimsruten i Nordspanien? Fra Pyrenæerne til
Santiago
Der kan I "blande selv" om I vil overnatte i klostrene på ruten eller finde
gode overnatningspladser langs ruten, og ikke mindst møde masser af andre
"vandrefugle" fra hele verden - læs evt mere her
http://www.santiagopilgrimme.dk/

/ Anette

Fra : Jorgen [2400]

Dato : 09-05-04 09:19

Tak for tippet.. Men nok lige i overkanten at bruge 3 uger på hele ruten !
..

men meget fascinerende ide at overnatte på klostre.