Hvordan skrives brøker i PowerPoint
Fra : Georg

Dato : 07-05-04 22:13

Jeg er ved at lave en PowerPoint hvor jeg skal give forklaring på
brøkregning. Er det ikke muligt at skrive en brøk så den ikke er skrevet med
skråstreg ( f.eks. 1/4) men som en "rigtig" brøk hvor stregen er vandret og
tæller står over nævner?

Jeg bruger PowerPoint 2003.

Mvh

Georg

Fra : Jørgen F. Madsen

Dato : 08-05-04 08:55

"Georg" <georg@severinsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> skråstreg ( f.eks. 1/4) men som en "rigtig" brøk hvor stregen er vandret

Jo
Indsæt -> Objekt ->Microsoft Equation

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-05-04 11:33

Jørgen F. Madsen wrote:
> Indsæt -> Objekt ->Microsoft Equation

Ved nogen også hvordan man laver mellemrum
med Equation Editor?
- Pt. indsætter jeg et tomt objekt, da jeg ikke bare
kan bruge space.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-04 16:08

> Ved nogen også hvordan man laver mellemrum
> med Equation Editor?
> - Pt. indsætter jeg et tomt objekt, da jeg ikke bare
> kan bruge space.

> Mikael Nørrelund Andersen

Hej Mikael.

Du har tre muligheder for mellumrum (mindre, mellem og størst). De ligger
alle under knappen med en trekant samt "a_b" og en stiblet skråstreg.

/John Quist

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-05-04 20:09

John Quist wrote:

> Du har tre muligheder for mellumrum (mindre, mellem
> og størst). De ligger alle under knappen med en trekant
> samt "a_b" og en stiblet skråstreg.

Tusinde tak, den har jeg ikke kunne finde i mange år :o|

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.