Efterlysning: Kille Ennas bananis
Fra : Marianne

Dato : 07-05-04 20:37

Hej

Der er vel ikke en af jer, der ligger inde med opskriften på Kille Ennas
bananis? Jeg har forlagt min - og den er super

mvh
marianne

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-05-04 22:06

Marianne wrote:
> Hej
>
> Der er vel ikke en af jer, der ligger inde med opskriften på Kille Ennas
> bananis? Jeg har forlagt min - og den er super

Jeg er nysgerrig; hvad er der specielt ved den udover at det er en is
med banan?

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 08-05-04 00:01

On Fri, 07 May 2004 23:05:47 +0200, "Steen Suder, privat"
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

>Jeg er nysgerrig; hvad er der specielt ved den udover at det er en is
>med banan?

Smagen, formentlig

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-05-04 22:53

kelds@ofir.dk wrote:

> Smagen, formentlig

Nu kom så opskriften senere i tråden og det blev til vaniljeis med banan
i al sin enkelhed. I min nysgerrighed havde jeg håbet på noget
"banebrydende"

Fra : zasha

Dato : 08-05-04 16:59

"Marianne" <handelfjerndette@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er vel ikke en af jer, der ligger inde med opskriften på Kille Ennas
> bananis? Jeg har forlagt min - og den er super

Jo, den kommer hér:

4 meget modne bananer
½ l sødmælk
½ l fløde
1/3 polynesisk vanillestang, halveret og skrabet fri for korn (begge dele
skal bruges)
150g rørsukker
12 æggeblommer

Bananer, mælk, fløde, vanillestang og vanillekorn kommes i en gryde. Bringes
i kog og simrer 1 time. Afkøles natten over med de hele bananer i.

Blend massen og passér den gennem en sigte.

Pisk rørsukker med æggeblommer, til det er hvidt og skummende.

Varm bananvæsken op og tilsæt den varme væske til æggemassen. Pisk og hæld
det hele tilbage i gryden og legér, indtil massen er så tyk, at den kan
dække bagsiden af en grydeske. Afkøl og kør i en ismaskine

Opskrift fra "Kille Enna - mit solskinskøkken"

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi
http://chocolade.dk

Fra : Marianne

Dato : 09-05-04 16:18

Tusind tak!

Isen er - udover at det er en is med banan - meget intens i smagen. Jeg har
ikke smagt noget, der ligner.

mvh
marianne