Prisnedsættelse på rejse
Fra : Morten

Dato : 07-05-04 17:47

Min familie og jeg har købt en rejse til Tyrkiet, og her 10 dage før afrejse
opdager jeg at rejsebureauet har sat prisen ned for rejsen.Kan jeg på nogen
måde også kræve prisen sat ned? Jeg har betalt for rejsen.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 07-05-04 19:17

"Morten" <virkerikke@jubiimail.dk> wrote in message news:409bbd91$0$23017

Kan jeg på nogen måde også kræve prisen sat ned? Jeg har betalt for rejsen.

Næ, ville du acceptere at du fik et girokort mere hvis den var steget ?

Kim

Fra : Jens B

Dato : 07-05-04 23:42

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse
> Næ, ville du acceptere at du fik et girokort mere hvis den var steget ?

Det tror jeg faktisk godt at man kan blive nødt til

Jeg har ihvertfald lige bestilt hos intertravl, og der står: ( og jeg tror
ikke det er specielt hos Intertravel)

Prisændringer.
Ifølge lovgivningen kan rejsearrangøren forhøje den aftalte pris som følge
af stigende transportomkostninger (herunder brændstofpriser), ændrede
skatter, afgifter og gebyrer samt valutakurser.
Prisstigninger på pakkerejser varsles senest 20 dage før rejsens
påbegyndelse, mens prisstigninger på flybillet kan ske helt frem til
afrejsedato. Alle ændringer opkræves kunden, såfremt beløbet overstiger kr.
50.

Faktisk egentlig temmelig groft når man tænker over det, og utroligt at det
er lovligt. Jeg har dog aldrig været ude for det, men man skulle da mene at
de ellers ofte ville kunne benytte sig af den med valutakurser. Og det synes
jeg egentlig er groft. For det er jo ikke min skyld hvis de ikke afregner
med deres underleverandører, umiddelbart efter at jeg har bestilt. Så hvis
de går og venter med at betale underleverandørerne, så burde det da være
deres eget ansvar.

Jens

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-05-04 21:36

Hej

> [...]

>opdager jeg at rejsebureauet har sat prisen ned for rejsen.Kan jeg på nogen
>måde også kræve prisen sat ned? Jeg har betalt for rejsen.

Nej! - Det fremgår iøvrigt også ganske klart af rejsebetingelserne, som
du selvfølgelig har læst

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !

Fra : Jan Holm

Dato : 07-05-04 21:48

Morten wrote:
> [...]
> afrejse opdager jeg at rejsebureauet har sat prisen ned for
> rejsen.Kan jeg på nogen måde også kræve prisen sat ned? Jeg har

Det er vel nærmest kotume for de fleste selskaber, priserne falder
jo tættere man kommer på afrejse datoen. Hvis du kigger på deres
hjemmesider vil du ofte finde meget billige restpladser.

Hvis du kan rejse imorgen (8maj 2004) kan du med Spies få 2 uger
på Mallorca (gud forbyde det) for 1600.

En forretningsmetode, som skrevet af Ole, helt sikkert fremgår af
deres betingelser.

Mvh
Jan Holm

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 10-05-04 20:43

Hvis et bureau opererer med en prisgaranti, så gælder den oftest i 14 dage
efter købet, dvs at hvis du kan finde en tilsvarende rejse til lavere pris
inden 14 dage, så refunderer de dig forskellen. Dette må vel også gælde hvis
de selv sætter prisen ned, men kun hvis de har givet dig prisgaranti
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Kurt Jørgensen

Dato : 15-05-04 23:30

Test