Hvad er Andreas' holdning til homoseksuali~
Fra : Jens Bruun

Dato : 07-05-04 16:31

Jeg vil gerne vide, hvad Andreas' holdning er til homoseksualtitet. Er det
foreneligt med Andreas' bibelsyn og tro? Er homoseksualitet en
"vederstyggelighed", en synd, naturligt, en sygdom eller noget helt andet?
Hvad er SDA's holdning til homoseksualitet?

Andreas må meget gerne svare (og helst uden alt for mange henvisninger til
diverse hjemmesider), men jeg er så sandelig også åben for, at andre blander
sig i denne tråd

--
-Jens B.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 07-05-04 18:56

I news:c7ga30$30um$1@news.cybercity.dk skrev
Jens Bruun følgende:

> Jeg vil gerne vide, hvad Andreas' holdning er til homoseksualtitet.

Den kan du læse om ved at søge en smule tilbage i denne gruppe. Jeg
agter ikke endnu engang at indgå i en kort eller længere debat, der
har fundet sted så utroligt mange gange i denne gruppe, også inden for
de seneste måneder.

[ ... ]
> Hvad er SDA's holdning til homoseksualitet?

Det må du da virkeligt spørge dem om!

Skal jeg finde deres mailadresse til dig, eller finder du den selv på
http://adventist.dk

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-05-04 19:09

"Andreas, Ravsted" <sort@hul.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg
> agter ikke endnu engang at indgå i en kort eller længere debat, der
> har fundet sted så utroligt mange gange i denne gruppe, også inden for
> de seneste måneder.

Hvorfor dog ikke?

> Det må du da virkeligt spørge dem om!

Nu spørger jeg jo dig. Er du da ikke SDA'er?

> Skal jeg finde deres mailadresse til dig, eller finder du den selv på
> http://adventist.dk

Hmm, det ligger nok ud over mine evner.

--
-Jens B.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 07-05-04 19:25

I news:c7gjbg$cn6$1@news.cybercity.dk skrev
Jens Bruun følgende:

> Hvorfor dog ikke?

Søg og du vil finde svar!

> Nu spørger jeg jo dig. Er du da ikke SDA'er?

Jeg har en vis tilknytning, jo. Men jeg kan ikke udtale mig på deres
vegne.

> Hmm, det ligger nok ud over mine evner.

Du er ikke i stand til at gå ind på en hjemmeside og klikke hvor der
står "Kontakt"? - Tja, så er det jo nok håbløst overhovedet at gøre et
forsøg på at hjælpe dig.

EOD

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-05-04 21:54

> Jeg har en vis tilknytning, jo.

Er du SDA eller ej?

> Men jeg kan ikke udtale mig på deres
> vegne.

Hvis du er tilknyttet SDA, kan du vel udtale dig i den egenskab?

> EOD

Hvor har du dog lært den debatteknik? Den virker bekendt.

--
-Jens B.

Fra : TBC

Dato : 07-05-04 21:14

> Hvorfor dog ikke?

Vel fordi han finder emnet tilstrækkeligt debateret og gennemtærsket i
gruppen med så godt som alle gængse synspunkter repræsenteret inkl hans
eget, og derfor ikke har lyst til at bruge tid og energi på at fremføre
fuldstændigt samme synspunkter som han allerede har givet til udtryk gruppen
flere gange, ....hvilket det står folk frit for at læse.

Jeg har hjulpet dig lidt og fundet følgende som vel ret generelt dækker
Andreas syn på sagen.

http://makeashorterlink.com/?S54F25D38

....Som jeg i øvrigt er fuldstændigt enig med Andreas i, uden at jeg
nødvendigvis gider bruge længere tid på at fremføre min indstilling som til
forveksling ligner den Andreas' giver udtryk for i det indlæg jeg ovenfor
har fundet frem, og som jeg *også* tidligere har fremført min indstilling i
gruppen.

Hvorfor er du i øvrigt så forhippet på at høre til hvad Andreas' holdning er
til homoseksualitet er ?

TBC

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-05-04 21:52

"TBC" <fake@spamblocker.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor er du i øvrigt så forhippet på at høre til hvad Andreas' holdning
er
> til homoseksualitet er ?

Jeg spurgte til den i en anden tråd, hvor Andreas udtalte sig om emnet. Jeg
tillod mig at spørge ind til Andreas' egen holdning og blev opfordret - af
ham selv - til at starte en ny tråd, hvis jeg ønskede at høre mere til hans
og SDA's holdning til emnet. Det er hermed gjort.

Er det da et emne, der ikke kan tåle at blive debatteret yderligere?

--
-Jens B.

Fra : TBC

Dato : 08-05-04 01:35

> Er det da et emne, der ikke kan tåle at blive debatteret yderligere?

Næ, hvis der er yderligere at debattere. Det nok næppe en diskussion der er
slut endnu i mange kirker og trossamfund, hvor der i andre bibeltro
retninger, hvor bibelen har autoritet, ikke er de samme muligheder at
snik-snakke om i forbindelse med det her tema hvor bibelteksten i sig selv
er ganske klar.

Jeg undrede mig blot over hvorfor det virkede så magtpålæggende af få hevet
et statement ud af manden.

TBC

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 08-05-04 01:55

Hej TBC

> [...]
> er ganske klar.
> Jeg undrede mig blot over hvorfor det virkede så magtpålæggende af få

Bibelen er nemlig klar og tydelig....

Men det er jo altid nidkært for nogle at få drejet debatten VÆK fra Bibelen
(fundamentet for kristendommen) og over til en personfiksering af
argumentationen.

Henrik, Slagelse

Fra : Odd-Arild Knutsen

Dato : 09-05-04 11:24

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i melding

> Men det er jo altid nidkært for nogle at få drejet debatten VÆK fra
Bibelen
> (fundamentet for kristendommen) og over til en personfiksering af
> argumentationen.

Fundamentet for kristendommen er Kristus

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 09-05-04 11:35

I news:JEnnc.296$RL3.3880@news2.e.nsc.no skrev
Odd-Arild Knutsen følgende:

> Fundamentet for kristendommen er Kristus

Og fundamentet for oplysninger om den Kristus der er fundamentet for
kristendommen finder du i Bibelen!

Fra : Cyril Malka

Dato : 09-05-04 11:38

Goddag Odd-Arild

Den Sun, 9 May 2004 12:23:34 +0200 skrev Odd-Arild Knutsen om Re: Hvad
er Andreas' holdning til homoseksualitet? :

OAK> Fundamentet for kristendommen er Kristus

Med "kristus", mener du vel Jesus? Altså idet Jesus anerkendes som
Messias? Du mener ikke at fundamentet for kristendom er Messias i det
hele taget?

Og i så fald, hvad er fundamentet? Personen? Troen? Hans lære (i så
fald, hvad af den, da der er afgjort modstridende punkter)? De
canoniserede skrifter om ham(evangelier)? Paulus opfattelse af læren?

--
Venligst

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt?