Offentliggørelse af konkurrencevindere
Fra : Mikkel Juulsgaard

Dato : 07-05-04 16:09

Ved afholdelse af konkurrencer i forbindelse med markedsføring af produkter,
står der generelt at "Vinderne/Vinderen kontaktes direkte". Jeg er lidt
nysgerrig efter at vide, om ikke de der afholder konkurrencen er
forpligtigede til at offentliggøre vinderne? Ellers er der jo, i mine øjne,
uanede muligheder for "snydekonkurrencer" hvor der i virkeligheden slet ikke
udloddes præmier.
Nogen der er kloge på det område?

Fra : Ole Pedersen

Dato : 08-05-04 09:39

"Mikkel Juulsgaard" <mikkeljay@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> uanede muligheder for "snydekonkurrencer" hvor der i virkeligheden slet ikke

Da jeg i sin tid var spejder blev ALLE usolgte lodsedler hældt med i udtrækningen og
HOVEDGEVINSTEN en bil vandt spejderkorpset selv

vh OP

Fra : alexbo

Dato : 08-05-04 09:59

"Ole Pedersen" skrev

> Da jeg i sin tid var spejder blev ALLE usolgte lodsedler hældt med i
udtrækningen og
> HOVEDGEVINSTEN en bil vandt spejderkorpset selv

I det tilfælde spiller lotteriudbyderen jo med, det er der ikke noget galt
i.
Det fremgår af lotteriet hvor mange lodsedler der er, om spejderkorpset selv
spiller på halvdelen, ændrer ikke lodseddelkøbernes vinderchancer.
Der er derimod noget GALT med dit tastatur.

mvh
Alex Christensen

Fra : JBH

Dato : 08-05-04 15:36

"Ole Pedersen" <Ole@Pedersen.dk> skrev i en meddelelse

> "Mikkel Juulsgaard" <mikkeljay@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >
> Da jeg i sin tid var spejder blev ALLE usolgte lodsedler hældt med i
udtrækningen og
> HOVEDGEVINSTEN en bil vandt spejderkorpset selv

Og derfor skal man lige forholde sig til antallet af lod og hvad der sker
med de usolgte. I teorien kan der jo være trykt en milliardmillion lodder.

Jeg har bemærket at i f.eks. Dansk supermarkeds konkurrancer må ansatte og
medlemmer af ansattes husstand ofte IKKE deltage. (Gad vide om en gevinst
er fyringsgrund :-/

Mht. "snydekonkurrancer" så havde Toyota her for nylig en reklamekampagne
på TV hvor man kunne "vinde" noget arbejdstøj, Jeg har spurgt flere steder,
ikke EEN jeg har snakket med har så meget som hørt om nogle som har vundet
noget somhelst... Hmm.

mvh
JBH

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 08-05-04 16:00

On Sat, 8 May 2004 16:35:30 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ikke EEN jeg har snakket med har så meget som hørt om nogle som har vundet

Ikke destomindre findes der altså vindere af den konkurrence du
nævner. Bla. i dk.fritid.bil:

/Jesper

Fra : JBH

Dato : 08-05-04 17:36

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke destomindre findes der altså vindere af den konkurrence du
> nævner. Bla. i dk.fritid.bil:

Jo mindsandten. der er et par stykker som har vundet T-shirts.

Sjovt nok var det bl.a i samme nyhedsgruppe jeg spurgte

4072f0ad$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

Da var der ingen som havde vundet noget

mvh
JBH

Fra : alexbo

Dato : 09-05-04 08:25

"JBH" skrev

> Sjovt nok var det bl.a i samme nyhedsgruppe jeg spurgte

> 4072f0ad$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Da var der ingen som havde vundet noget

Du fik da et svar fra en vinder, Fly Christensen,
men han passede måske ikke ind i din overbevisning om, at det hele var en
snydekonkurrence.

mvh
Alex Christensen

Fra : JBH

Dato : 09-05-04 22:26

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "JBH" skrev

> Du fik da et svar fra en vinder, Fly Christensen,
> men han passede måske ikke ind i din overbevisning om, at det hele var en
> snydekonkurrence.

Klap lige hesten do.

Jeg spurgte den 6. april. hvor diskussionen så kører frem til d.10 april.
hvor diskussionen dør ud. Først den 15 april svarer Fly Christensen. Jeg
har slet ikke læst hans indlæg før nu.

Selv inde på en af Toyota´s "supportsider" ToyotaExtreme.dk var der ikke
nogle som havde hørt om vindere af konkurrencen dengang.

mvh
JBH

Fra : alexbo

Dato : 08-05-04 17:24

"JBH" skrev i

> Jeg har spurgt flere steder,

Men nok ikke Toyota.

mvh
Alex Christensen

Fra : JBH

Dato : 08-05-04 17:37

> "JBH" skrev i

> Men nok ikke Toyota.

Næh, men hvad tror du selv de ville svare ?

mvh
JBH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-04 17:43

JBH skrev:

>Næh, men hvad tror du selv de ville svare ?

Hvis du på forhånd er overbevist om at Toyota lyver - så er fakta
vel underordnede?

--
Bertel

Fra : JBH

Dato : 09-05-04 01:09

> Hvis du på forhånd er overbevist om at Toyota lyver - så er fakta
> vel underordnede?

Hvaba..Det var en grov beskyldnin.

Jeg mener ikke jeg skrev "lyver" nogle steder.

Jeg er nu blevet bekendt med at i alt fald 2 mennesker, hver skulle have
modtaget en ny T-shirt.så nogle har altså vundet. Det vil Toyota naturligvis
henvise til.

mvh
JBH

Fra : alexbo

Dato : 09-05-04 08:09

"JBH" skrev

> Hvaba..Det var en grov beskyldnin.

Og hvad kalder du nedenstående?
" Mht. "snydekonkurrancer" så havde Toyota her for nylig"

Du beskylder Toyota for at snyde, uden at gide eller have evnen til at
undersøge sagen ordentligt inden.

mvh
Alex Christensen

Fra : JBH

Dato : 09-05-04 22:10

> [...]
> " Mht. "snydekonkurrancer" så havde Toyota her for nylig"
>
> Du beskylder Toyota for at snyde, uden at gide eller have evnen til at

Snyd og snyd.. Var du blind eller havde du ikke evnen til at se at jeg satte
" " omkring snydekonkurrancer.

Jeg skrev samtidig at jeg havde snakket med en del (samt spurgt i
dk.fritid.bil). Dengang var der ikke nogle som havde vundet noget. Det
syntes jeg var MEGET mystisk hvis der vitterlig var tale om 2000 stykker
tøj.

NU er jeg bekendt med at i alt fald 2 brugere af usenet angiveligt hver har
vundet en T-shirt , men desværre en ny/ubrugt. I reklamerne lovede Toyota at
det var BRUGT arbejdstøj. (Så det var altså snyd)

og sådan kunne vi blive ved...

mvh
JBH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-05-04 10:53

JBH skrev:

>Jeg mener ikke jeg skrev "lyver" nogle steder.

Næ, men jeg kan også sagtens kalde dig en idiot uden at bruge
ordet.

Den tredje sætning fra oven betyder at Toyota har tænkt sig at
fortælle at der skam er vindere uanset om det passer eller ej.
Det ville jo være at lyve hvis der ikke var nogen, ikke?

--
Bertel

Fra : JBH

Dato : 09-05-04 21:55

> [...]
> fortælle at der skam er vindere uanset om det passer eller ej.
> Det ville jo være at lyve hvis der ikke var nogen, ikke?

Bare glem det Hr. skolelærer..Det der klippe/indsætte halløj du foretager,
samt dit sprogbrug gider jeg ikke beskæftige mig med.

JBH

Fra : alexbo

Dato : 08-05-04 23:28

"JBH" skrev

> Næh, men hvad tror du selv de ville svare ?

Jeg tror de ville sende dig et link til den hjemmeside hvor de offentligør
vinderne af deres konkurrencer.
f. eks. http://www.toyota.dk/news/news_18.html

Men det kan selvfølgelig være opdigtede personer, så der er måske klogere at
spørge på tanken, om de kender nogen vindere.

mvh
Alex Christensen

Fra : JBH

Dato : 09-05-04 00:56

> "JBH" skrev

> Jeg tror de ville sende dig et link til den hjemmeside hvor de offentligør
> vinderne af deres konkurrencer.
> f. eks. http://www.toyota.dk/news/news_18.html

Tak for linket, men det var ikke den konkurrence som omhandlede
beklædningsgenstande. Den kan jeg nemlig ikke finde derinde.
Den konkurrence du linker til, har jeg ikke hørt omtalt før.

Det havde været rigtigt smart hvis Toyota havde sendt et link med "vindere"
(et navn+ by) i den mail de sendte til alle dem som deltog forgæves i deres
"arbejdstøj´s konkurrence". Det havde kunnet overbevist mig om hvor 2000
stykker tøj var blevet af. Jeg har en formodning om at "tøjkonkurrencen"
skulle finde nogle potentielle køberemner, som man så kunne invitere ind og
hente beklædningsstykket (sikkert en T-shirt),
(Eller også har Toyota´s egne folk bøffet det, der var i alt fald en Toyota
mand som brokkede sig over at de ikke havde fået det nye arbejdstøj

> Men det kan selvfølgelig være opdigtede personer, så der er måske klogere
at
> spørge på tanken, om de kender nogen vindere.

Det ville de næppe turde. og ja, hvis man nu var tankpasser kunne man jo
spørge alle kunderne :-/

mvh
JBH

Fra : Kasper Christensen

Dato : 08-05-04 23:10

> [...]
steder,
> ikke EEN jeg har snakket med har så meget som hørt om nogle som har vundet

Jeg fik da en mail med at jeg ikke var så heldig at kunne traske rundt i en
grå kedeldragt.

Kasper Christensen
Multimediedesigner
http://www.kasperc.dk

Fra : Mikkel Juulsgaard

Dato : 08-05-04 21:12

Tilbage til emnet... Er der nogen der har et svar?

Fra : Ralph

Dato : 08-05-04 21:37

"Mikkel Juulsgaard" <mikkeljaySMIDVÆK@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tilbage til emnet... Er der nogen der har et svar?

> [...]

Selvfølgelig skal vinderne ikke offentliggøres ved STORE præmier, vores
lokale SPAR sætter en annonce i hver uge, "fr. X Xsen har vundet to flasker
vin" osv. Men jeg ville godtnok ikke synes om at tipstjenesten skriver i
deres annoncer at Ralph fra Mors har vundet 37 millioner.

PS: der vindes faktisk, har personligt været i både Norge og Kenya betalt af
hhv. Danæg og FDB (det hed de dengang).
Vandt jævnligt 100-200kr. hos SID(krydsord, løst og indsendt af svigermor),
indtil jeg en dag kom til at sige til sekretæren: "Tak du får som sædvanligt
halvdelen", siden da vandt jeg mærkeligt nok aldrig
Og min datter har vundet en støvsuger, sønnen en golfkølle, den anden søn en
mobiltelefon.
Godt klaret af en ikke-spillende familie

--
venligst
Ralph

Fra : ha

Dato : 08-05-04 21:23

Mikkel Juulsgaard wrote:
> [...]
> direkte". Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, om ikke de der
> afholder konkurrencen er forpligtigede til at offentliggøre vinderne?

Når jeg har set den formulering, har jeg altid regnet med det
betød, at vindeen ville få besked direkte. Altså, at vinderen
ikke selv behøver følge med i hvornår konkurrencen afsluttes.

/ha

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-05-04 00:36

"ha" <dutter-ikke@sol.dk> wrote in news:2g4tv2F49osqU1@uni-berlin.de

> Når jeg har set den formulering, har jeg altid regnet med det
> betød, at vindeen ville få besked direkte. Altså, at vinderen
> ikke selv behøver følge med i hvornår konkurrencen afsluttes.

Det er også det det betyder.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.