Duer Mondeo ikke?
Fra : Bent

Dato : 07-05-04 15:23

Hej i gruppen

Jeg står og skal købe en anden bil. Jeg synes, at Mondeo er en dejlig vogn,
så det bliver formentlig sådan en jeg køber.
Årgang bliver nok omkring 95. Mere rækker pengepungen ikke til.
Jeg har set en masse mondeoer til salg, men der er noget der undrer mig.
Ofte reklamerers der med, at der er kommet ny motor i.
Holder motoren ikke så godt, eller hvad sker der?

Hilsen Bent

Fra : Tom

Dato : 07-05-04 16:41

> [...]
> Ofte reklamerers der med, at der er kommet ny motor i.
> Holder motoren ikke så godt, eller hvad sker der?

OFTE????
Nu har jeg læst temmelig mange mondeo annoncer og har bestemt ikke det
indtryk.
Min egen 1.8 fra 97' har kørt 271.000 Km og bruger stadig ingen olie eller
kølervæske mellem skifteintervallerne. Zetec er en ganske fin motor.
Eneste problem med 95 mondeoer kan være det svage forlys men man kan købe
nye paraboler hvis ikke det allerede ER gjort.

--
Tom

Fra : Brian A.

Dato : 07-05-04 18:02

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Min egen 1.8 fra 97' har kørt 271.000 Km og bruger stadig ingen olie eller
> kølervæske mellem skifteintervallerne. Zetec er en ganske fin motor.

Jeg har haft en 1.8 94/95, den havde gået 240.000km da den blev solgt videre
for 2 år siden. Eneste problem med motoren var at der "gik" et tændrør og
tændkablerne skulle skiftes (gjort ved ~220kkm). Udover den lød som en
diesel maskine ;) når den var kold, så fejlede den ikke noget.

Fra : Lars

Dato : 07-05-04 22:01

> Nu har jeg læst temmelig mange mondeo annoncer og har bestemt ikke det
> indtryk.

Enig, heller ikke mit indtryk.

> Min egen 1.8 fra 97' har kørt 271.000 Km og bruger stadig ingen olie
eller
> kølervæske mellem skifteintervallerne. Zetec er en ganske fin motor.´

Enig, og det er samme maskine i en 1993-> og 1997-00

> Eneste problem med 95 mondeoer kan være det svage forlys men man kan
købe
> nye paraboler hvis ikke det allerede ER gjort.

Det er nu ikke parabolerne den er gal med, men det er de små
plast-linser som sidder
inde i lygten. Disse koster små 100,- stykket, men kan drille lidt med
at skifte, medmindre
man er mekaniker. Et værksted kan nok gøre det for et par hundrede
kroner.

hilsen
Lars

Fra : KickAssCowboy

Dato : 09-05-04 01:34

> [...]
> at skifte, medmindre
> man er mekaniker. Et værksted kan nok gøre det for et par hundrede

Min lokale Ford forhandler oplyste mig at det ville koste ca. 1000,-kr

Fra : Rasmus

Dato : 07-05-04 21:39

"Bent" <brr1@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> Ofte reklamerers der med, at der er kommet ny motor i.
> Holder motoren ikke så godt, eller hvad sker der?

....pas nu på du ikke fornærmer nogle i gruppen, vi har vist et par Ford
fundamentalister.

mvh
Rasmus

Fra : Tom

Dato : 07-05-04 21:43

> ...pas nu på du ikke fornærmer nogle i gruppen, vi har vist et par Ford
> fundamentalister.

det må være jan du hentyder til

--
Tom

Fra : C. Caspersen

Dato : 07-05-04 21:46

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> ...pas nu på du ikke fornærmer nogle i gruppen, vi har vist et par Ford
> fundamentalister.

Ja, og VW-fundamentalister, Peugeot-fundamentalister, Opel-fundamentalister,
Lada-fundamentalister og BMW-fundamentalister etc. Det er der vist ikke
noget mærkeligt i

/Caspersen

Fra : Bent

Dato : 08-05-04 07:54

> ...pas nu på du ikke fornærmer nogle i gruppen, vi har vist et par Ford
> fundamentalister.

> mvh
> Rasmus

Det var bestemt ikke min mening at fornærme nogen.

Hilsen Bent