sexualitet og tro ?
Fra : Kim Norland

Dato : 07-05-04 13:51

Hej,

Hvordan kan jeg forene min tro som Jehovas vidne
og være homosexuel samtidig ?

mvh
Kim Norland
norland@designsuccess.com

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-05-04 14:27

Goddag Kim

Den Fri, 7 May 2004 14:51:11 +0200 skrev Kim Norland om sexualitet og
tro ? :

KN> Hvordan kan jeg forene min tro som Jehovas vidne
KN> og være homosexuel samtidig ?

Det kan du ikke.

Ifølge JV skal du hen og snakke med de ældste og forsøge at blive din
homoseksualitet kvit eller holde dig fra seksualitet. Alternativ bliver
du udstødt.

Du vil have problemer nok med være kristen og homoseksuel samtidigt.
Radikale kristne vil fordømme dig, andre vil mene, du skal ændre dig
m.m.

JV hører til de grupper som ikke vil acceptere dig som homoseksuel. Hvis
du skal forblive kristen, skal du finde dig en anden kirke eller retning
som vil acceptere det.

--
Venligst

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt?
http://www.nytestamente.org/

Fra : Lyrik

Dato : 07-05-04 23:29

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse
> [...]

JV hører til de grupper som ikke vil acceptere dig som homoseksuel. Hvis
du skal forblive kristen, skal du finde dig en anden kirke eller retning
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Og jødedommen er helt på linie med JV. :

"The Torah recognizes that certain people have a proclivity to
homosexuality. In fact, the Torah wouldn't have to prohibit homosexuality if
it wasn't something that people had a tendency towards. But life isn't about
doing what you want; rather the point is to do what is wanted of you. And
the Torah tells us that homosexuality does not conform to G-d's plan for
us."
Citat fra:
http://www.askmoses.com/qa_detail.html?h=237&o=2499

Hilsen
Jens

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 07-05-04 14:31

I news:rELmc.2598$3t3.1150@news.get2net.dk skrev
Kim Norland følgende:

> Hvordan kan jeg forene min tro som Jehovas vidne
> og være homosexuel samtidig ?

Den får du nok svært ved at få til at hænge sammen, ifølge de
trospunkter Jehovas Vidner står for!

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://bibel-skole.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-05-04 14:39

"Andreas, Ravsted" <sort@hul.invalid> skrev i en meddelelse

> Den får du nok svært ved at få til at hænge sammen, ifølge de
> trospunkter Jehovas Vidner står for!

Hvad med dem, SDA står for? Hvad er SDA's holdning til homoseksualitet?

--
-Jens B.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 07-05-04 15:08

I news:c7g3gt$2pp9$1@news.cybercity.dk skrev
Jens Bruun følgende:

> Hvad med dem, SDA står for? Hvad er SDA's holdning til
> homoseksualitet?

Det må du spørge dem om! - Skal jeg finde deres mailadresse til dig,
eller vil selv finde den på http://adventist.dk

Min egen personlige holdning er også uinteressant i denne forbindelse,
da spørgsmålet gik på at være Jehovas Vidner og homoseksuel!

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-05-04 16:00

> Det må du spørge dem om!

Nu spurgte jeg jo dig.

> Min egen personlige holdning er også uinteressant i denne forbindelse,

Ikke for mig.

> da spørgsmålet gik på at være Jehovas Vidner og homoseksuel!

Det skal vel ikke forhindre mig i at spørge dig?

--
-Jens B.

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 07-05-04 16:06

I news:c7g8aa$2uqe$1@news.cybercity.dk skrev
Jens Bruun følgende:

> Nu spurgte jeg jo dig.

Hvad er pinsekirkens holdning til det?

> Ikke for mig.

Så kan jeg kun anbefale dig at søge tilbage i denne gruppe, hvor emnet
om homoseksualitet har været drøftet utallige gange.

> Det skal vel ikke forhindre mig i at spørge dig?

Søg og du skal finde! Min holdning fremgår tydeligt af hvad jeg
utallige gange har skrevet her i gruppen.

Tråden her handler ikke om mig og mine holdninger. Hvis du vil
debatere mine holdninger, så opret en ny tråd til det.

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-05-04 16:31

> Tråden her handler ikke om mig og mine holdninger. Hvis du vil
> debatere mine holdninger, så opret en ny tråd til det.

Consider it done.

--
-Jens B.

Fra : Harald Mossige

Dato : 07-05-04 18:06

"Kim Norland" <success@designsuccess.com> wrote in message
> Hej,
>
> Hvordan kan jeg forene min tro som Jehovas vidne
> [...]
Jeg tror du må sniffe lakkfortynner (eller helst TRI) noen år.

HM

Fra : Søren Bo Rødgaard He~

Dato : 07-05-04 19:43

On Fri, 7 May 2004 14:51:11 +0200, "Kim Norland"
<success@designsuccess.com> wrote in
<rELmc.2598$3t3.1150@news.get2net.dk>:

>Hvordan kan jeg forene min tro som Jehovas vidne
>og være homosexuel samtidig ?

Det at være homoseksuel og Jehovas Vidne er som sådan ikke problemet.
Problemet er, at det kræves og forventes at du *ikke* udlever din
homoseksualitet, OG at du ikke taler om dette til andre - dvs. holder
det for dig selv. Valgt er enten cølibat eller leve i et
heteroseksuelt forhold.

Jeg har tidligere skrevet en mindre artikel som i meget grove træk
opridser Jehovas Vidners syn på homoseksualitet - den er måske ikke
lige så relevant for dig, men måske have interesse for andre:
http://somet.dk/religion/jv_homoseksualitet.htm

Der findes en del homoseksuelle inden for Jehovas Vidner, som har
valgt at leve i cølibat, men for de fleste ender det før eller siden
med, at de vælger Jehovas Vidner fra eller lever et dobbeltliv.

Her er et par links, hvor du måske kunne hente lidt hjælp fra:
http://www.gaywitness.force9.co.uk/index.html
http://www.geocities.com/commonbondeast/ma/blade.html
http://www.gayxjw.org/
http://www.gayxjw.org/acbrdg/

Jeg vil sende vil sende nogle e-mail-adresser til dig privat, som du
kan overveje om du gøre brug af.

Med venlig hilsen
Søren Bo Rødgaard Henriksen
http://soren.somet.dk