Lille og billig
Fra : Uffe Holst

Dato : 07-05-04 12:39

Jeg påtænker lidt at investere i et billigt motorkøretøj, men har ikke
meget forstand på det. Valget står lidt mellem at købe noget brugt eller
en af de små og billige biler.

Men hvad er der egentlig af muligheder. Kia Picanto til 100.000 kr. har
været nævnt i den senere tid, og en Fiat Panda er helt sikkert også billig.
Men hvad er der ellers af muligheder i den prisklasse, og hvad er fordele
og ulemper ved disse?

Og med hensyn til ulemper behøver I ikke nævne, at de er små. Det er jo
desværre en konsekvens, og det er jeg godt klar over. Men bare til min
kørsel vil en sådan lille bil sikkert være fin. Men som familiebil er
en sådan naturligvis ubrugelig.
--
Uffe Holst

Fra : winther

Dato : 07-05-04 13:05

Hvis dit behov er at køre "langt" på arbejde - så vil jeg foreslå en peogeot
106 eller Citroen saxo med en 1,5D motor.

Jeg har set en saxo fra 2002 til 110.000

God lille solid motor

Hilsen
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 13:39

Hej

Du får ofte en lavere pris pr. km ved at købe en lidt dyrere bil, hvis du
overvejer at sælge igen indenfor 3-4 år. Dette skyldes, at afskrivningen (i
%) på de helt billige koreanske biler tit er væsentligt større end på et
anerkendt mærke som VW. Penge&Privatøkonomi har i nyeste nummer lavet en
kæmpetest af totalomkostningerne ved en ny bil.

God jagt!

Martin

---