Let og lækker småret til pigeaften?
Fra : Ukendt

Dato : 07-05-04 10:48

Hejsa!
Vi bliver 4 piger til en hyggesludder på en hverdagsaften. Ved ca. 21-tiden
forventes jeg at diske op med 1-2 lette retter, efterfulgt af en kop
kaffe/te med hjemmebag. Sidstnævnte har jeg styr på, men de lette retter!!
Madtærterne er blevet brugt et par gange, så der skal nyt til. Det kan både
være koldt (f.x. en salat med noget godt fyld) eller noget lunt.
Ligger nogle af jer inde med gode idéer/opskrifter, som I selv har haft
succes med, så hører jeg meget gerne fra jer.

På forhånd 1000 tak.

Venlig hilsen, BK

Fra : Allan Møller

Dato : 07-05-04 11:06

> [...]

> Ligger nogle af jer inde med gode idéer/opskrifter, som I selv har haft

Mig ?

Mvh. Allan

Fra : zasha

Dato : 09-05-04 22:41

> Mig ?
>
> Mvh. Allan

Hej Allan

Kan du poste et fotografi af dig selv i dk. binaer ?
*blypz*

--
Hilsen zasha ;)

Fra : Padmé Amidala

Dato : 07-05-04 11:45

Du kunne lave en salat med diverse forskellige salatarter (fx. grøn
krølsalat, rucula etc.). radiser i skiver, ca. 200 gram tilberedt couscous
og andre grøntsager, som du normalt kommer i en salat.
Kan serveres med bruchetta eller små baguettes med smeltet gedeost med pynt
af rosmarin på toppen..

Vh
Padmé

Fra : alfaekko

Dato : 07-05-04 14:46

"BK" <POST> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ligger nogle af jer inde med gode idéer/opskrifter, som I selv har haft
> succes med, så hører jeg meget gerne fra jer.

Lav din almindelige pandekagedej, men undlad sukker. Tilsæt en håndfuld
friske krydderurter, hakket fint, f.eks bredbladet persille, basilikum og
kørvel.
Bag pandekagerne. Rul dem sammen om fyld, f.eks rejesalat eller tern af
røget laks i en dressing af cremefraiche og dild.

Lidt tapasagtigt. Saltkartofler og små kødboller med tomatchilidip:

1 kg små nye kartofler koges i en liter vand med 250 g salt til de er møre
(ca. 10 minutter).
Vandet hældes fra og kartoflerne dampes tørre på kogepladen, så de får et
fint saltlag.

Lav en frikadellefars eller oksekødsfars. Krydr godt med frisk rosmarin og
hvidløg. Steg små kødboller.

Både kartofler og kødboller dyppes i tomatchilidip:

1 lille dåse koncentreret tomatpure rystes i meljævner med ½dl. olie, ½
finthakket fed hvidløg, tabasco efter smag, og en smule salt (kun lidt, da
kartoflerne er salte).

Dippen kan også bruges til dampede buketter af broccoli og gulerodsstave.

Drik en iskold fino sherry til, f.eks fra Lustau.

Anders