Andet multimedie
bentjuul 3670
lave en masse billeder mindre ?
Fra : Michael Petersen

Dato : 07-05-04 10:19

Hej NG.

Jeg er ret ny inden for grafik, men jeg har følgende problem.

Jeg vil gerne lægge nogle billeder op på TDC's side, således jeg kan vise
min familie dem. De må max fylde 50MB og der kan max være 50 stk.

Mine billeder fylder langt mere ! Kan jeg lave dem mindre i ET hug ?? Jeg
har fået fat i PSP 8

Hvem kan guide mig igennem ??

God weekend

Fra : hcma

Dato : 07-05-04 10:28

"Michael Petersen" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> min familie dem. De må max fylde 50MB og der kan max være 50 stk.
>
> Mine billeder fylder langt mere ! Kan jeg lave dem mindre i ET hug ?? Jeg

Ja sagtens. Det kræver bare at du indspiller en lille action.
Vejledning her:
http://www.hcma.dk/photoshop_action.htm
m v h
hc

Fra : Michael Petersen

Dato : 07-05-04 10:33

øhh, jeg har desværre Photoshop, men "kun" Paint Shop Pro

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-05-04 11:34

On Fri, 7 May 2004 11:33:03 +0200, "Michael Petersen" <hl@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

>øhh, jeg har desværre Photoshop, men "kun" Paint Shop Pro

Du kan også gøre det med www.irfanview.com som er freeware.

File
Batch conversion/Rename
Sæt hak i Use advanced options
og tryk på knappen Set advanced options

- så giver resten vist sig selv.

Kurt Brixen

Fra : emj

Dato : 07-05-04 13:40

<hl@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>øhh, jeg har desværre Photoshop, men "kun" Paint Shop Pro
Så indspil et script, som PSP8 kalder sine actions
Hilsen emj

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-05-04 13:52

Michael Petersen skrev:

> Mine billeder fylder langt mere ! Kan jeg lave dem mindre i ET
> hug ??

Hvis du kører WinXP så er det indbygget i styresystemet. Marker
alle billederne, højreklik på dem og vælg Send til > Postmodtager.

--
Hilsen
Madsen

Fra : emj

Dato : 07-05-04 15:56

On Fri, 07 May 2004 14:52:29 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvis du kører WinXP så er det indbygget i styresystemet. Marker
>alle billederne, højreklik på dem og vælg Send til > Postmodtager.

Eller installer "Microsoft PowerToys for Windows XP" fra
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
Filen imageresizer.exe
Den virker ved højreklik på et billede, så du kan vælge hvilen
størrelse, du ønsker dine billedfiler ændret til
Hilsen emj