Hajtænder på motorvej ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-05-04 08:34

Lidt afledt af de seneste dages diskussion om tilkørselsramperne på
motorvejene i DK.
Har i prøvet at køre på motorvejen, og så "pludselig" møde et skilt med
ubetinget vigepligt (rød trekant på spidsen) samt hajtænder på kørebanen ?
Jeg kender til mindst ét sted, hvor man drejer ind på tilkørselsrampen, og
der står et motorvej begynder skilt, og ca. 200 meter efter er der så
ubetinget vigepligt, iøvrigt med ret ringe oversigtsforhold.
Der er ingen mulighed for at flette sammen, da den bane man selv kommer
kørende i, simpelthen slutter.
I teorien kunne man jo snildt være nået op på de lovlige 110 km/t
(tilkørselsrampen er dog en blød kurve), for derefter at blive mødt med
hajtænderne.
Hvis man ikke lige er stedkendt, så kunne det jo godt give lidt problemer.
Helt nøjagtigt drejer det sig om dette sted:
http://makeashorterlink.com/?K13621C38
Når man drejer fra Skodsborgvej og ned på motorvejen i retning mod
København.
Motorvejs skiltet står umiddelbart efter at man er drejet ind fra
Skodsborgvej.

Det er det eneste sted jeg er stødt på den slags, og har tit undret mig over
den måde det er lavet på.

(PS: Det skal lige siges at jeg ikke har været forbi deroppe efter at vores
motorvejs net er blevet "sikret", så om det er blevet ændret siden da ved
jeg ikke).
Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 07-05-04 08:44

> [...]
> ubetinget vigepligt, iøvrigt med ret ringe oversigtsforhold.
> Der er ingen mulighed for at flette sammen, da den bane man selv kommer

Det er vel ikke muligt at lave det meget anderledes - umiddelbart efter
er der jo en bro med nogle kraftige bropiller som egentligt står i vejen (!)
for
motorvejen.
Men det er da et sted der kan give problemer - specialt hvis man bliver
nødt til at stoppe op i et langsomt kørende køretøj - man kan ikke se meget
bagud da vejen svinger let lige der. De fleste kører da også ud efter
flettereglen.

Mvh. Allan

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-05-04 08:50

Allan Møller wrote:

> [...]
> bliver nødt til at stoppe op i et langsomt kørende køretøj - man kan
> ikke se meget bagud da vejen svinger let lige der. De fleste kører da

Jeps, men det sker at der kommer en bus i den anden bane, og de kan umuligt
nå at stoppe, hvis der er nogen der "lister" sig ud.
Den bane man kommer ud i, er vel i og for sig lavet udelukkende til
busserne, så måske det var mere hensigtsmæssigt at det var dem, der havde
vigepligt ?
Jeg mener, der kommer jo ikke busser hele tiden.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 07-05-04 08:54

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> København.
> Motorvejs skiltet står umiddelbart efter at man er drejet ind fra

Ja - det er rigtigt nok - der er ubetinget vigepligt for banen til
"kiss&ride" og
busstoppestedet. Det er der i øvrigt også på den anden side.....
Men det er da ikke noget problem - tilkørselsbanen er jo herefter næsten
500m lang !

> Det er det eneste sted jeg er stødt på den slags, og har tit undret mig
over
> den måde det er lavet på.

Der er også ubetinget vigepligt for busbanerne de andre steder langs samme
motorvej. Lundtofte i begge retninger - Lyngby Ø i nordgående.

Så er der også ubetinget vigepligt f.eks. ved Jægersborg tilkørslen. Men
her er det p.g.a. dårlig oversigt og kort tilkørselsbane

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-05-04 09:27

Morten Hansen, IVAO wrote:

> Ja - det er rigtigt nok - der er ubetinget vigepligt for banen til
> "kiss&ride" og
> busstoppestedet. Det er der i øvrigt også på den anden side.....
> Men det er da ikke noget problem

Jeg synes at på det sted jeg har beskrevet, er det "meget" svært at se om
der kommer nogen, der står jo buske og små træer på den lille bakke.

> - tilkørselsbanen er jo herefter
> næsten 500m lang !

Jo jo, når først du er kommet ud i den, så er der ingen problemer

> [...]
>
> Så er der også ubetinget vigepligt f.eks. ved Jægersborg tilkørslen.
> Men her er det p.g.a. dårlig oversigt og kort tilkørselsbane

OK jeg kan se at der er mange andre steder også.
Jeg tænkte bare at det havde været mere hensigtsmæssigt/sikkert hvis det var
busserne (som jo er i mindretal) der skulle holde tilbage for de andre.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 07-05-04 09:49

> Jeg synes at på det sted jeg har beskrevet, er det "meget" svært at se om
> der kommer nogen, der står jo buske og små træer på den lille bakke.

Det kan jeg godt give dig ret i !
De burde have jævnet bakken ud !

> [...]
var
> busserne (som jo er i mindretal) der skulle holde tilbage for de andre.

Jo - Men hvad gør man ikke for den offentlige

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-05-04 09:07

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Hvis du kommer til Tyskland vil du opleve dete alle steder hvor f.eks. to
motorveje mødes.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : phk

Dato : 07-05-04 09:22

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kommer til Tyskland vil du opleve dete alle steder hvor f.eks. to
> motorveje mødes.

Opleve hvad (du har quoted _hele_ hans besked)?

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-05-04 09:24

Hans L. Jørgensen wrote:

> Hvis du kommer til Tyskland vil du opleve dete alle steder hvor
> f.eks. to motorveje mødes.

I Tyskland har man også ubetinget vigepligt ved alle tilkørselsramper, de
har ikke flette regel nogen steder.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-05-04 13:56

> I Tyskland har man også ubetinget vigepligt ved alle tilkørselsramper,
de
> har ikke flette regel nogen steder.

Det forklarer hvorfor tyskere ikke fletter herhjemme. Ok, det var en
generalisering men forklarer i hvert fald hvor en tysker på motorvej ved
Aalborg ikke ville lade mig flette ind... der var masser af plads i
overhalningssporet...

mvh Bernhard

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-05-04 14:29

On Fri, 7 May 2004 14:55:55 +0200, "Bernhard Ege"
<bernhardNOSPAM@ege.cc> wrote:

> [...]
>generalisering men forklarer i hvert fald hvor en tysker på motorvej ved
>Aalborg ikke ville lade mig flette ind... der var masser af plads i

Faktisk så har du også pligt til at lade folk komme på Autobahn hernede.
Så hvis der er frit i venstre spor, har han bare at give plads. Hvis han
ikke vil give plads, så maser man sig bare ud.

Fly

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-05-04 16:54

.. Hvis han
> ikke vil give plads, så maser man sig bare ud.

Forklar lige det til en 50 ton truck m. en hjernedød stodder bag
rattet!!!!(

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-05-04 17:03

On Fri, 7 May 2004 17:53:39 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
>. Hvis han
>>
>Forklar lige det til en 50 ton truck m. en hjernedød stodder bag
>rattet!!!!(

LOL!

Under de rette omstændigheder kan det faktisk være meget morsomt:

Ud foran ham, lige foran ham - sørg for at være i et relativt lavt gear.
Når han lader hornet lyde, rører du lige bremsen med venstre fod så
meget, at bremselysettændes. Samtidig jogger du med højre fod speederen
i bund.
I bakspejlet kan du så se en lastbilchauffør, der sidder heelt oppe i
forruden og bander over, at han nu skal til at accelerer igen. :o=D

Fly

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-05-04 17:39

> Ud foran ham, lige foran ham - sørg for at være i et relativt lavt gear.
> Når han lader hornet lyde, rører du lige bremsen med venstre fod så
> meget, at bremselysettændes.

JaJa fantasien har ingen grænser. Mine erfaringer er bare at de fortsætter,
så jeg har I_N_G_E_N følelser for truckere. Det kan godtvære der er nogen
som er flinke, but so what.... .

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-04 08:05

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fortsætter,
> så jeg har I_N_G_E_N følelser for truckere. Det kan godtvære der er nogen

Uhadadada, nu bliver jeg godt nok ked af det.

Hvad er der med dig? Har du siddet skævt på potten da du var lille?

Jeg har da engang haft en dårlig oplevelse med én der hed Jørgen, men det
indebærer da ikke at jeg har noget imod
dig...............................endnu.

I det daglige stræbsomme liv tror jeg godt jeg tør sige, at mine kolleger og
jeg hjælper flere end vi generer.

Så sent som i nat var der en af mine kolleger der reddede to svenske biler
fra at kollidere med en lastbil, fordi de var kommer ud i noget
overhalingssnavs, de ikke kunne nå at gøre færdigt.

But so what?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 08:06

On Sat, 8 May 2004 09:04:51 +0200, "Folmer Rasmussen"
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Så sent som i nat var der en af mine kolleger der reddede to svenske biler
>fra at kollidere med en lastbil, fordi de var kommer ud i noget
>overhalingssnavs, de ikke kunne nå at gøre færdigt.

Hvorledes?

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-04 08:20

> Hvorledes?

>--

Jamen det var da den B 207'er igen.

De to svenske kassevogne ligger ude på siden af kollegaen, som kører lige
bag mig.

Da vi når til det lange bløde venstresving ved Heiligenhafen hvor der er
overhalingsforbud, er de stadig ikke kommet forbi, og rundt om hjørnet
kommer der tre vogntog i "nå færgen" tempo.

Vi kører ca. 80 km/t., så jeg giver DAF'en noget hane, og han kaster anker,
og så kan det fanneme nok være at svenskerne kom ind til højre. Ikke så
meget som et lille blink fik vi som tak.

Det mest idiotiske er jo, at der som du ved er under 1 km. til motorvejen
fra det pågældende sted. Men kan man vente? Ikke tale om.

Lastbilchauffører er bare nogen møgdyr! Basta!

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 08:24

On Sat, 8 May 2004 09:20:11 +0200, "Folmer Rasmussen"
> [...]

>Det mest idiotiske er jo, at der som du ved er under 1 km. til motorvejen
>fra det pågældende sted. Men kan man vente? Ikke tale om.

OK...

>Lastbilchauffører er bare nogen møgdyr! Basta!

Problemet er de få chauffører, der "ødelægger" det for de mange...
(ry)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-05-04 08:29

> OK...

> Problemet er de få chauffører, der "ødelægger" det for de mange...
> (ry)

>--

Det véd jeg s'gu godt, men fortæl mig lige om et erhverv hvor det ikke
findes.

Når manden (Jørgen) bruger udtrykket "min erfaring siger mig", så er der
noget der siger mig, at det sker for Jørgen ofte, og så rejser spørgsmålet
sig jo, om det er lastbilerne eller Jørgen der er noget galt med?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 08-05-04 10:31

KLIP

> Det véd jeg s'gu godt, men fortæl mig lige om et erhverv hvor det ikke
> findes.

Der behøves som end ikke engang at stå 'erhverv' i den forbindelse.......

Hr. Bjørn

Fra : Peter Weis

Dato : 08-05-04 10:50

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Lastbilchauffører er bare nogen møgdyr! Basta!

Endeligt ser du lyset ..

mvh
Peter

Fra : Reino Andersen

Dato : 07-05-04 08:54

Per Beer Hansen skrev:

> Har i prøvet at køre på motorvejen, og så "pludselig" møde et skilt med
> ubetinget vigepligt (rød trekant på spidsen) samt hajtænder på kørebanen ?

Der er ligeledes ubetinget vigepligt ved tilkørsel nr. 7 til Motorvej 19 fra
Jægersborgvej (http://tinyurl.com/35zg3).

Man skal holde næsten stille for at kunne orientere sig ordentligt, men det
hjælper lidt, at man kun må køre 80 km/t det pågældende sted. Men det er et
rigtig skidt sted, men det er alligevel sjældent, der sker uheld.

--
Reino

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 07-05-04 09:12

"Reino Andersen" <abc@def.gh> wrote in message

> [...]
det
> hjælper lidt, at man kun må køre 80 km/t det pågældende sted.

Der er 90..... det er først henne ved svinget der er 80 km/t
Så dem der kører på motorvejen kører ~90km......

Fra : Reino Andersen

Dato : 07-05-04 09:37

Morten Hansen, IVAO skrev:

> Der er 90..... det er først henne ved svinget der er 80 km/t
> Så dem der kører på motorvejen kører ~90km......

Ja, det har du vist ret i...

--
Reino

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-05-04 09:28

Reino Andersen wrote:

> [...]
> men det hjælper lidt, at man kun må køre 80 km/t det pågældende sted.
> Men det er et rigtig skidt sted, men det er alligevel sjældent, der

Svjv er det (heldigvis) også sjældent i Nærum, at der sker noget.

Per
www.perbeer.ninja.dk