Drikketrug til høns
Fra : Carsten

Dato : 06-05-04 22:24

Hej NG.
Jeg har tidligere stødt på en side der forklarede hvordan man kan lave et
drikkeskål til høns. Jeg har ledt med lys og lygte på nettet, men jeg kan
ikke finde den igen. Er der nogen der kan hjælpe?

Fra : Gilbert{5750}

Dato : 06-05-04 22:30

"Carsten" <try.to@guess.who> skrev i en meddelelse
> [...]
> drikkeskål til høns. Jeg har ledt med lys og lygte på nettet, men jeg kan
> ikke finde den igen. Er der nogen der kan hjælpe?

en _stor_ undeskål evt fra konens vindueskarm, en spand der passer ned i
skålen, skær et lille hak i kanten af spanden, fyld den med vand, sæt
underskålen oven på vend det om og vipti så skulle det virke
hilsen Gilbert

Fra : Carsten

Dato : 07-05-04 07:36

Tak for dit svar Gilbert
Men bliver der ikke for meget tryk på, hvis jeg skærer toppen (bunden) af
spanden? Jeg skal jo have et sted at påfylde vand.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-05-04 15:33

Carsten wrote:
> Tak for dit svar Gilbert
> Men bliver der ikke for meget tryk på, hvis jeg skærer toppen
> (bunden) af spanden? Jeg skal jo have et sted at påfylde vand.

Du skal netop *ikke* skære bunden af spanden. Du skal fylde spanden med
vand, mens den står normalt opret. Så lægger du skålen over spanden med
bunden i vejret. Nu vender du hele historien om, så spanden er øverst og med
bunden opad.

Derved vil lidt vand løbe ud i skålen, indtil hakket i kanten af spanden er
dækket af vand. Efterhånden som hønsene drikker, løber mere vand ud.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : //zlgge

Dato : 07-05-04 21:39

> [...]
> drikkeskål til høns. Jeg har ledt med lys og lygte på nettet, men jeg kan
> ikke finde den igen. Er der nogen der kan hjælpe?

Du kan lave et der tilsluttes vandhanen vha. en svømmerventil fra et toilet.
Det er bare en skål hvor man montere ventilen i siden og laver en lille
overdækning til svømmerstangen så hønsene ikke sidder og tynger den ned og
skider i vandet...

Mvh
//zigge

Fra : Calle.

Dato : 07-05-04 21:58

--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 07-05-04 22:02

//zlgge wrote:
> [...]
> toilet. Det er bare en skål hvor man montere ventilen i siden og
> laver en lille overdækning til svømmerstangen så hønsene ikke sidder

Problemet er bare, at nå bare der ligger det mindste str, virker det som en
hævert, og der kaldes efter vand hele tiden. Det ender med våde føder på
hønsene, og en ekstra regning til ejer. ;-(
Hvis der så samtidig er tale om kalkuner, så er dr tale om dødsfald ved våde
tæer ;-((

--
Calle.