Hus salg til forældre
Fra : -++Carsten++-

Dato : 06-05-04 21:59

Vi skal sælge vores hus og mine svigerforældre har meldt at de gerne vil
købe/overtage vores hus til den vurdering ejendomsmægleren har givet.

Hvordan gør vi det nemmest, der er jo ingen grund til at involvere en
ejendomsmægler for det.

Kan vi slippe for at lave ejerskifte forsikring, tilstands og energi
rapport?

Carsten

Fra : Diesell

Dato : 06-05-04 22:10

"-++Carsten++-" <y@y.xx> skrev

> Hvordan gør vi det nemmest, der er jo ingen grund til at involvere en
> ejendomsmægler for det.

Lad en advokat eller ejendomsmægler ordne skødet. Ejendomsmægleren skal
naturligvis ikke have fuldt salær når i har en køber. Ofte kan mægleren
ordne skøde, finansiering mv. til under prisen for en advokat. Ellers lad en
advokat ordne det - det er ligegyldigt...

> Kan vi slippe for at lave ejerskifte forsikring, tilstands og energi
> rapport?

Tilstand, ja
Ejerskifteforsikring, ja
Energimærke, nej (men i kan lade være med at bestille den, så ja)

Tilstand og ejerskiftefors. er altid frivilligt, men din retsstilling som
sælger er den samme om du handler til svigerforældre eller en helt anden.
Derfor må dokumenterne generelt anbefales.

---
Jesper - ejendomsmægler, valuar

Fra : -++Carsten++-

Dato : 07-05-04 08:40

"Diesell" <jensn@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Tilstand og ejerskiftefors. er altid frivilligt, men din retsstilling som
> sælger er den samme om du handler til svigerforældre eller en helt anden.
> Derfor må dokumenterne generelt anbefales.

Tak for svaret.

Hvis min kone kommer med i det nye skøde sammen med sin mor, kan den
ejerskiftefors. som vi har tegnet for 10 år. så køre videre?

Carsten

Fra : Diesell

Dato : 07-05-04 09:46

"-++Carsten++-" <y@y.xx> skrev

> Tak for svaret.

Velbekomme

> Hvis min kone kommer med i det nye skøde sammen med sin mor, kan den
> ejerskiftefors. som vi har tegnet for 10 år. så køre videre?

Nej, der skal tegnes en ny. Der kan muligvis ydes ristorno fra
forsikringsselskabet, hvis jeres forsikring er under 5 år.

---
Jesper - ejendomsmægler, valuar