Svar til D.F.M. fra skatteministeren
Fra : Allan

Dato : 01-05-01 09:48

Så har vores allesammens skatteminister valgt
at kommentere vores indlæg...

Vær'sgo!

----------
dk.fritid.motorcykel støtter beslutningsforslaget
hvilket fremstår som en række replikker i
henvendelsen. Der anføres i den forbindelse en
række argumenter for at motorcykler og især motor-
cykler op til 125 cm3 burde være lavere beskattet.

Hertil bemærkes:

Som det fremgår af min kommentar til henvendelsen
fra Motorcykelbranchens Landsforbund (bilag 7)
mener jeg at registreringsafgiften af personbiler
og motor cykler er fornuftigt afbalanceret i
forhold til hinanden. Det fremgår bl.a., at
relativt dyre motorcykler beskattes relativt
hårdt sammenholdt med mere almindelige motorcykler,
at relativt billige motorcykler beskattes
relativt lempeligt sammen holdt med mere
almindelige motorcykler og at det samme forhold
g&oslas h;r sig gældende for personbiler.

Særligt om sikkerheds- og miljøudstyr henvises
til mine besvarelser af henholdsvis spørgsmål 28
(bilag 61) og spørgsmål 35 og 36 (bilag 75)

Endelig er spørgsmålet om erhvervsmæssig
anvendelse af motorcykler er ligeledes
kommenteret i kommentaren til henvendelsen af
8. januar 2001 fra Motorcykel branchens
Landsforbund (bilag 7).

-------------------------------------

Læs mere på:
http://www.ft.dk/?/Samling/20001/beslutningsforslag_som_fremsat/B42.htm

Med Venlig Hilsen
Allan C. E. Rasmussen
Jawa 350/640 HayaBusaStyle

Fra : james

Dato : 01-05-01 12:04

> [...]
> fra Motorcykelbranchens Landsforbund (bilag 7)
> mener jeg at registreringsafgiften af personbiler
> og motor cykler er fornuftigt afbalanceret i

Hvis han mener at det er fornuftigt, skal han bare væk! Jeg har lige købt
en hel bil for 30.000 kroner fra 1991. Den er i prima stand og jeg
indrømmer gerne at det var et godt køb. En ven har lige købt en gammel
Volvo for 4000 kroner. Den er også meget pæn og er lige gået igennem syn.
....og så har Kirsten's Shadow kostet 23.500 i afgift....1984 model(!)
Meget fornuftig.

-james

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-05-01 13:53

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis han mener at det er fornuftigt, skal han bare væk! Jeg har lige købt
> en hel bil for 30.000 kroner fra 1991.
> Meget fornuftig.

Enig!
Ved næste valg er der kun een ting at gøre: Huske hvilke partier der
støttede B-107 og B-42, og så stemme på et af dem - og SÅ må vi have taget
sagen op igen.
Pudsigt så asocialt Socialdemokratiet opfører sig overfor motorcyklister -
vi er sgu da også med i fagforeningerne.
Jeg har egentlig stemt socialdemokratisk hele mit liv, men nu er det nok. Et
væld af fornuftig argumentation kan ikke bringe lidt retfærdighed ind i
afgiftningen af motorcykler, så næste gang finder jeg et andet sted at
krydse af!

Rittig

Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 02-05-01 22:27

> Jeg har egentlig stemt socialdemokratisk hele mit liv, men nu er det nok. Et

Dermed er du det nærmeste jeg kan komme til at respektere en
socialkammerat. Med du måtte blive frafalden før det skete
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 (så liberal man kan blive uden at være racist)

Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 02-05-01 22:25

james wrote:

> [...]
> Volvo for 4000 kroner. Den er også meget pæn og er lige gået igennem syn.
> ...og så har Kirsten's Shadow kostet 23.500 i afgift....1984 model(!)

Bemærk at ministerens argumenterer med at dyrere motorcykler beskattes
hårdere end billigere, ligesom biler. Der er altså tale om en skat på
luxus. Alle argumenter i debatten om benzinøkonomi, trafiksikkerhed,
miljø, vejslid m.m. skydes systematisk ned med henvisning til
luxusargumentet. I det lys er det nævnte eksempel faktisk et af de
bedste argumenter for B42, jeg har læst siden forslaget blev fremsat.

Allan, er du manden til at præsentere et regnestykke for Kim Behnke (som
jeg er uenig med om alt andet) ? Med lidt held kan sagen vindes på et
økonomisk argument. Eksemplet må kunne underbygges ved at pløje nogle
annoncer på www.dba.dk.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 (som gerne giver en tur i sidevognen til