1 kg sneglemousse
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-05-04 19:17

Var lige ude i aftes og samle havesnegle - det blev skønsmæssigt til 1 kg
plus de hundrede små der straks blev klemt flade. Jeg er nødt til at holde
bestanden nede, f.eks. kan min Ligularia næsten ikke få lov til at komme i
gang. Og Dahliaerne skal have en vis størrelse inden udplantning, ellers
bliver de ganske enkelt ikke til noget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : klaus

Dato : 06-05-04 22:54

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> gang. Og Dahliaerne skal have en vis størrelse inden udplantning, ellers

Ja det er temmelig irriterende med de snegle, her hos mig er det den
Ibiriske Skovsnegl der en plage mod de små sarte planter. Jeg har lige
startet formering af 30 hyldebærbuske, som jeg skal bruge til et hegn.
Sådan nogle små hyldebærstiklinger, der kun har ganske få blade er lige
guf for sneglene, så hver morgen er jeg nede og fjerne snegle.

--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 07-05-04 09:08

> Sådan nogle små hyldebærstiklinger, der kun har ganske få blade er lige
> guf for sneglene, så hver morgen er jeg nede og fjerne snegle.

Hej Klaus

Måske du skulle prøve et tip, jeg lige har set i idenyt. Man tager en
plastikurtepotte og klipper bunden ud, og sætter den ned over planten. Så
skulle sneglene ikke kunne komme til. Det vil jeg prøve med min kålplanter.

Mvh.
Mette

Fra : klaus

Dato : 07-05-04 19:52

Mette Nylander Sørup wrote:

> [...]
> skulle sneglene ikke kunne komme til. Det vil jeg prøve med min kålplanter.

God ide, det vil jeg prøve.

--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen

Fra : Dan Andersen

Dato : 07-05-04 17:29

> [...]
> gang. Og Dahliaerne skal have en vis størrelse inden udplantning, ellers

Prøv at kigge på min hjemmeside under "hus og have" Her finder du flere gode
råd om bekæmpelse af dræbersnegle - vandning af drivhus mm.

--
Mvh. Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 07-05-04 21:30

Spis dem. Lad dem gå på sand et par dage og kog dem med laurbær sort peber
og salt. Dvs. I kogende vand der så skrues helt ned så det er ca 80 grader
varmt i en times tid. Spises med en sikkerhedsnål hvortil der drikkes god
rødvinn og spises godt brød. No joke. Det er en delikatesse i fx. Portugal,
hvor de kaldes "Caracois"
Mvh Thomas Strandvig