Kia Picanto
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-05-04 12:35

Foranlediget af min anden tråd tidligere i dag...

Hvad mener i om Kia Picanto?

Fra : Janner

Dato : 06-05-04 15:00

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> Foranlediget af min anden tråd tidligere i dag...
>
> Hvad mener i om Kia Picanto?

Kan du leve med den yderst beskedne størrelse og bette motor er det sgu en
ok vogn .......

Fra : anders majland

Dato : 06-05-04 16:26

> Kan du leve med den yderst beskedne størrelse og bette motor er det
> sgu en ok vogn .......

Er der nogen demovogne i landet ?
Jeg kunne også være lidt interesseret - er lidt bange for om der kommer
nogle uforudsete udgifter til mazdaen i forbindelse med næste syn...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : TGD

Dato : 06-05-04 19:24

meddelelse news:409a5993$0$3056$14726298@news.sunsite.dk...

> Er der nogen demovogne i landet ?

Nej først omkring 24-25 maj.

<KLIP>

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-04 19:35

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message

> "anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
> meddelelse news:409a5993$0$3056$14726298@news.sunsite.dk...

> Nej først omkring 24-25 maj.

Det lignede da ellers ikke pap-modeller der stod i Bella-centret

Men sælgeren indrømmede dog da jeg strammede hans slipseknude, at der nok
gik 2-4 mdr. før de kunne komme på gaden:
1-2 mdr. fra Korea til Europa,
1-2 mdr. til klargøring, han svor ved sin bedstemor, at den var typegodkendt
i DK, men det var jo kun en sælger
Så de der skrev slutseddel på messen kommer nok til at væbne sig med
tålmodighed
--
Møller

Fra : TGD

Dato : 06-05-04 19:40

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Så de der skrev slutseddel på messen kommer nok til at væbne sig med
> tålmodighed

Det var ikke slutsedler, men snarer tilkendegivelser snakkede med et par
stykker der efter de fandt ud af marketingsstuntet følte sig snydt - uden at
have købt noget, de havde bare skrevet under på de var interesseret...

Demobiler skal vel have plader på og kunne trille lidt rundt, uden
typegodkendelser og andet bliver det svært, men måske KIA har et godt tilbud
på hvordan det skal ordnes.

Fra : Tom

Dato : 06-05-04 19:50

.....og spændt skulle jeg lige ind på kia's hjemmeside for at se.....gosh
mand de har ikke engang deres eget domaine
www.kia.dk

men "heldigvis" kan gåågle da hjælpe
http://www.kia-picanto.com

--
Tom
Som aldrig har fattet af nogen vil købe en bil fuld af børnesygdomme. (har

Fra : TGD

Dato : 06-05-04 19:52

<KLIP>

www.kiamotors.dk det har de nu.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-04 20:01

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> Tom
> Som aldrig har fattet af nogen vil købe en bil fuld af børnesygdomme. (har

Det var vel da du gik i børnehave
--
Møller
PS tillykke med udnævnelsen og bixens status i undersøgelsen som jeg modtog

Fra : Tom

Dato : 06-05-04 20:58

(har

> Det var vel da du gik i børnehave

LOL

> Møller
> PS tillykke med udnævnelsen og bixens status i undersøgelsen som jeg
modtog
> i dag,

takker

> Er Jørgen ikke ved at blive lidt rund, han flyver nok for meget fra
frokost
> til frokost

Har ikke set ham i meget lang tid

--
Tom

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-05-04 21:32

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Demobiler skal vel have plader på og kunne trille lidt rundt, uden
> typegodkendelser og andet bliver det svært.

Mener at typegodkendelse er i hus, (kontrolerer på mandag)

Derudover er det ikke specielt svært at få et enkelt eksemplar synet, da der
formentlig allerede på nuværende tidspunkt forefindes alle rellevante
papirer som er nødvendig i forbindelse med typegodkendelsen,
fakrikaterklæreinger m.m..

Der har i gennem tiden faktisk været mange mindre specielt serier som aldrig
er blevet ofret en typegodkendelse på, eksempelvis blev der i firserne
importeret mindre serier af specieltversioner af Opel kadet som ikke havde
nogen typegodkendelse.

Eksempelvis er der inden for de sidste måneder, for første gang udfærdiget
typegodkendelse på Bentley.

For ikke at nævne importbiler, hvor der aldrig findes en typegodkendelse
på..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Frank Hansen

Dato : 07-05-04 01:31

> [...]
> Demobiler skal vel have plader på og kunne trille lidt rundt, uden
> typegodkendelser og andet bliver det svært, men måske KIA har et godt

Nu bevæger jeg mig lige ud på tynd is, i håb om at blive klogere... Jeg har
før set mange demo-biler på fastmonterede prøve-nummerplader. I princippet
kan enhver mekaniker/forhandler m.m. vel fastmontere et sæt
prøvenummerplader, og køre rundt med disse på vejene, uden at køretøjer er
typegodkendt, eller?...

Frank.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 07-05-04 08:15

"Frank Hansen" <fhansen@spinner_JUNK.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan enhver mekaniker/forhandler m.m. vel fastmontere et sæt
> prøvenummerplader, og køre rundt med disse på vejene, uden at køretøjer er

Ja !

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 06-05-04 19:21

> Hvad mener i om Kia Picanto?
Har ikke prøvet - men i det tyske ugeblad AutoBild nr 18 vinder den i
overbevisende stil en test over Daihatsu Coure og Fiat Panda.

Fra : Brian M

Dato : 07-05-04 09:56

"Nicolaj Christensen" <nic@post4.tele.dk> wrote in message news:<409a81ff$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Har ikke prøvet - men i det tyske ugeblad AutoBild nr 18 vinder den i
> overbevisende stil en test over Daihatsu Coure og Fiat Panda.

Mikkel Thomsager har også testet den i Falck-bladet. Han er også meget
positiv. Bl.a skulle den være rimeligt lydløs op til 140km/t. Som han
skriver er det usædvanligt for så lille en bil. Eneste minus er et
MEGET lille bagagerum.

Jeg synes det lyder som en spændende bil til ikke ret mange penge. Og
så har Kia jo 3 års garanti uden begrænsning (5 år på den nye top
model!!). Det er nok ikke uden grund at mærket stormer frem.

Fra : TGD

Dato : 06-05-04 19:33

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Foranlediget af min anden tråd tidligere i dag...
>
> Hvad mener i om Kia Picanto?

På baggrund af den research jeg har fortaget - lyder fint.

Så er bilen sikkert udemærket, men KIA motors er ikke troværdige med deres
meget opfindsomme marketingsstunts om bil til studerende til 800-900 kr, på
amager vil en picanto koste 1400-1500kr det er langt fra en tusse.

Så når de siger 3 års garanti vil jeg nok lige læse det meget småt først.

Eller bedre endnu straffe dem for dere utroværdighed og lade vær at købe
den.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-04 19:44

> [...]

> Eller bedre endnu straffe dem for dere utroværdighed og lade vær at købe

øh er det ikke deres afdragsfrie billån med 39% i udbetaling
så det er sådan cirka 40.000,. på bordet her og nu. og så ingen afdrag i 3
år. men hvor meget falder den så i værdi. Det er da vist en værre hvepserede
at vove sig ud i.

Citat fra KiaMotors.dk:

"Hvis man vælger en udbetaling på 39 procent, så kan man sidde med en samlet
månedlig ydelse på 886,- kroner - og det er med grøn ejerafgift og
kaskoforsikring hos Alm. Brand*."

Så det er lige med at komme ud og stampe 40.000 op af jorden.
Hvis de da ikke vil tage den gamle jernhest som udbetaling, den har
affektionsværdi for mig, og det må da også være noget værd
--
Møller

Fra : TGD

Dato : 06-05-04 19:58

> [...]

> så det er sådan cirka 40.000,. på bordet her og nu. og så ingen afdrag i 3
> år. men hvor meget falder den så i værdi. Det er da vist en værre

Jeg har siden Picantoen blev annonceret (10/3) i et fagblad tjekket info ud
om den, og det er godt nok svært at se at det er et afdragsfrit lån, det er
først her på det sidste man har kunne se det.

Men god markedsføring at se salgschefen/direktøren sidde i TV-Avisen i Kbh
og love billig bil 1000 kr til studerende...

<KLIP>

Fra : Leo

Dato : 07-05-04 08:06

> [...]
>

> Men god markedsføring at se salgschefen/direktøren sidde i TV-Avisen i Kbh
> og love billig bil 1000 kr til studerende...

Hmmm tjae og så er der lige den med at du skal være over 26 år og have kørt
skadesfrit i 7 år for at få den til de 886 kr ((

Leo