Motorsav ?
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 01-05-01 09:30

Jeg skal til at købe motorsav, og søger derfor nogle erfaringer.
Jeg vil gerne høre om hvilken sav der er bedst / holdbarhed til fritid brug.
Valget står mellem en Jonsered 2145 og en Husqvarna 350.
Hvilken ville i vælge, samt erfaring med disse to mærker.

På forhånd tak.

Henrik

Fra : Jens

Dato : 01-05-01 09:04

Susanne Jørgensen wrote:

> [...]
> Valget står mellem en Jonsered 2145 og en Husqvarna 350.
> Hvilken ville i vælge, samt erfaring med disse to mærker.

Hej Henrik
Jeg ville selv have en Jonsered men endte med at købe en Husqvarna 55.
Den har nu fældet 80-100 rummeter over snart 3 sæsonner.
Min far købte en McCulloc den holdt kun en sæson!!!!

Endelig har jeg fældet skov sammen med en der havde en lille Stihl.
Lille sav lav vægt kort klinge han nåede mere end jeg gjorde.
Vi fældede og afgrenede grantræer.

Jeg har også kørt med en Jonsered.
Jeg tror stadig jeg foretrækker de lidt kraftigere, især til løvtræ.

Men vent og hør nogle flere kommentarer her i gruppen.

--
Jens Borchert Pedersen

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 01-05-01 16:29

"Susanne Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Valget står mellem en Jonsered 2145 og en Husqvarna 350.
> Hvilken ville i vælge, samt erfaring med disse to mærker.

Jonsered og Husqvarna er begge ejet af Elektrolux

Den eneste forskel på maskinerne er farven på skjoldet. Jeg har ikke været
inde og kigge på deres hjemmesider, men det kan fint passe, at du er igang
med at sammenligne 2 identiske motorsave.

mvh
Bendt

Fra : H.Jørgensen

Dato : 01-05-01 16:44

Er det nogle gode save eller skal man vælge et andet mærke.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 01-05-01 16:41

"H.Jørgensen" <hej@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er det nogle gode save eller skal man vælge et andet mærke.

Det er noget af det bedste på markedet - dvs. de laver både maskiner til
professionelle og til hobby-brugere. du kan få reservedele til dem alle
steder.

Jeg har selv skiftet min gamle jonsered ?? ud med en husqvarna 351 for
nyligt - det er en lidt større maskine som kører fint.

mvh
Bendt

Fra : Bent E.

Dato : 01-05-01 19:37

Susanne Jørgensen skrev i meddelelsen
> [...]
>Valget står mellem en Jonsered 2145 og en Husqvarna 350.
>Hvilken ville i vælge, samt erfaring med disse to mærker.

Tænk på naboerne!
En elektrisk motorsav larmer ikke ret meget, og til alm. hobbybrug er
den tilstrækkelig.

Mvh.
Bent E.

Fra : H.Jørgensen

Dato : 01-05-01 20:18

Jeg har haft el sav og den kunne ikke holde i ret langt tid.
Jeg skal også mest bruge saven i mit sommer hus i Sverige, og der er langt
til naboen.
Så støjen er ikke problemet, samt jeg vil ikke være afhængig af strøm.
Men ellers er det rigtigt hvis det er hjemme på villa vejen.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 04-05-01 01:33

"Bent E." <bentejo@dsa-net.dk> wrote in message

> Tænk på naboerne!
> En elektrisk motorsav larmer ikke ret meget, og til alm. hobbybrug er
> den tilstrækkelig.

Enig. Hvis man lader være med at overbelaste den holder den i årevis.

Niels

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 02-05-01 12:44

Fra : nordtomten

Dato : 05-05-01 16:17

"Susanne Jørgensen" skrev d. 01-05-01 09:30 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg er skovejer i Sverige og har bl.a. en Jonsered 2155. Jeg tror at du klarer dig fint med en lille stihl,den er tysk og af en fin kvalitet.
MVH.Ole

http://www.kandu.dk/