Tid til syn - kan ikke overholde fristen
Fra : Kristian Knudsen

Dato : 06-05-04 09:12

Hej.

Bare lige for god ordens skyld....

Jeg skal til syn og det er slet ikke muligt at få en tid, som overholder den
frist som er beskrevet i brevet.

Skal jeg bare bestille en tid og så blæse på den dato..?? Jeg risikerer vel
udeblivelses-begyr mv. eller ..??

Det er jo lidt svært at få tid til syn senest d. 21.05, når 1 tid er midt i
juni...

Mvh.
Kristian

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-05-04 09:06

Kristian Knudsen wrote:

> Det er jo lidt svært at få tid til syn senest d. 21.05, når 1 tid er
> midt i juni...

bare bestil den du kan få, havde samme problem med transit'en

nej, ingen gebyr osv..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-05-04 09:23

"Kristian Knudsen" <158.kk@home.dk> wrote in message
> [...]
den
> frist som er beskrevet i brevet.
>
> Skal jeg bare bestille en tid og så blæse på den dato..?? Jeg risikerer

Afbestil den du har fået, bestil evt. en ny som du ved du kan.
Du kan nok godt køre omkring 1 mdr. over tiden uden problemer.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Don H.

Dato : 06-05-04 09:26

Christian B. Andresen wrote:
> Afbestil den du har fået, bestil evt. en ny som du ved du kan.
> Du kan nok godt køre omkring 1 mdr. over tiden uden problemer.

Læs lige hans indlæg igen....

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-05-04 09:30

"Don H." <tele1adslFJERN@DETTEtele2adsl.dk> wrote in message

> Læs lige hans indlæg igen....

Jeg er ikke helt klar over hvad du mener, men noget må jeg jo have
misforstået.

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-05-04 09:25

Christian B. Andresen wrote:

> Jeg er ikke helt klar over hvad du mener, men noget må jeg jo have
> misforstået.

han har ikke fået en tid, men en frist for hvornår den SKAL være synet,
som han ikke kan overholde..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-05-04 10:07

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> wrote in message

> han har ikke fået en tid, men en frist for hvornår den SKAL være synet,
> som han ikke kan overholde..

Det er jo ikke noget problem at bestille en tid til syn så, synshallen
klipper jo ikke pladerne bare fordi ens tid er over fristen.
Man kan komme til at betale for alm. syn selv om det måske var omstilling
man skulle til.

Fra : TGD

Dato : 06-05-04 20:54

<KLIP>

www.politi.dk/nummerplader jow de bliver klippet hvis man bliver stoppet.

Fra : Emil Jensen

Dato : 06-05-04 21:44

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> www.politi.dk/nummerplader jow de bliver klippet hvis man bliver stoppet.

Jeg har en bil som blev registreret april 1998, nu er der gået seks år, dvs
den har været til syn da den var 4 år. Nu er der så gået to år siden, og
burde faktisk have været til syn nu... Men jeg har ikke hørt fra SBI endnu?
Er det mit ansvar eller SBIs ansvar at sørge for at det er iorden? Kan
politiet klippe pladerne af hvis det er SBI som endnu ikke har gjort noget?

Men måske er SBI stadig ikke kommet over arbejdspuklen?

Mvh

Emil

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-05-04 22:39

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er det mit ansvar eller SBIs ansvar at sørge for at det er iorden? Kan
> politiet klippe pladerne af hvis det er SBI som endnu ikke har gjort

Hvis du ikke har fået nogen indkaldelse til Periodisk Syn, og ej heller
nogen påmindelse vil der formentlig ikke ske noget.

Nogle områder i landet er mere bagefter end andre.

Når sidste rettidig synsdato er overskredet bliver der kort tid efter (ca.
1-3 uger) sendt en påmindelse til dig med erindring om at det fremgår af CRM
at dit køretøj ikke har været fremstillet til syn, herefter har du så
yderligere 3 uger til at få overstået synet. Først derefter bliver der
rundkastet pladeinddragelse på dit køretøj til politiet.

Og der er ikke stor sandsynlighed for at både indkaldelse til syn og
påmindelse forsvinder ved Postdanmark.

> Men måske er SBI stadig ikke kommet over arbejdspuklen?

Nej !

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 09:38

On Thu, 6 May 2004 23:38:33 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Hvis du ikke har fået nogen indkaldelse til Periodisk Syn, og ej heller
>nogen påmindelse vil der formentlig ikke ske noget.

Korrekt

> [...]

>yderligere 3 uger til at få overstået synet. Først derefter bliver der
>rundkastet pladeinddragelse på dit køretøj til politiet.

Den rundsending sker først efter 16 uger for biler på hvide plader !!
Man kan altså køre i op til 16 uger efter første dén dato, der stod på
den første indkaldelse. For gule pladede er det 10 uger.

Jeg ved det !

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 09:41

On Sat, 08 May 2004 10:38:06 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Den rundsending sker først efter 16 uger for biler på hvide plader !!
>Man kan altså køre i op til 16 uger efter første dén dato, der stod på
>den første indkaldelse.

Der skal selvfølgelig stå, at man kan køre i op til 16 uger efter den
første dato...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Don H.

Dato : 07-05-04 19:55

TGD wrote:
> www.politi.dk/nummerplader jow de bliver klippet hvis man bliver
> stoppet.

Hvor står det på den side ?

Man får selvfølgelig IKKE klippet sine plader hvis man først kan få en tid
til syn d. 26/6 og fristen feks. er 26/5

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-05-04 21:39

> Det er jo ikke noget problem at bestille en tid til syn så, synshallen
> klipper jo ikke pladerne bare fordi ens tid er over fristen.

Efter sydste rettidige synsdato går der mellem 3 og 4 uger før du modtager
påmindelse fra CRM, denne frist lyder på syn inden 3 uger.

> Man kan komme til at betale for alm. syn selv om det måske var omstilling
> man skulle til.

Kun hvis du ikke når "omsyn" inden for den afsatte måned.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Frank Hansen

Dato : 07-05-04 01:24

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message
> Efter sydste rettidige synsdato går der mellem 3 og 4 uger før du modtager
> påmindelse fra CRM, denne frist lyder på syn inden 3 uger.

Ok, hvad gør jeg så? Min bil har sidste rettidige synsdato d. 28 maj. Jeg
har fået en tid til syn d. 14. maj (1. tid jeg har fået) men er i midlertid
blevet forhindret. Jeg går nu ind på Nettet for at få en ny tid, og ser til
min "overraskelse", at næste tid jeg kan få (inden for 50 km) er 26. juni!
Hvis jeg accepterer denne tid, vil jeg så stadig få en påmindelse og
risikerer jeg at politiet bliver notificeret inden den tid, hvis SBI for én
gangs skyld skulle være hurtigt ude?

Frank.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-05-04 21:46

"Kristian Knudsen" <158.kk@home.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo lidt svært at få tid til syn senest d. 21.05, når 1 tid er midt
> juni...

Måske ikke så svært som det umiddelbart ser ud til.

Når du kan sende indlæg i dette forum har du formentlig daglig adgang til
internet.

Hvis du mellem kl.15-16 & kl.18-19 søger på www.bilsyn.dk vil du garanteret
finde en tid til næste dag. Da folk som evt. ikke kan nå få bilen klar til
fremstilling til næste dag, inden kl.1800 annulerer deres bestilling, i
samme sekund de annulerer bliver den synlig på nettet, og du har en tid til
næste dag.

Så der er da god tid indtil den 21. maj.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg