Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 7 hjælp
Fra : C.Stensgaard

Dato : 05-05-04 23:41

Min photoshop 7 er pludselig begyndt at opføre sig underligt.

Jeg anvendte programmet for 2 dage siden uden problemer, men nu sker det at
billeder bliver helt neon-agtige når jeg f.eks laver en Autolevel eller
Autocontrast. Laver jeg en AutoColor bliver billedet nærmest gennemsigtig.

Hvad pokker har jeg pillet ved ???

Jeg kører med Adobe.icc profil på skærm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-05-04 00:03

C.Stensgaard skrev:

> [...]
> nu sker det at billeder bliver helt neon-agtige når jeg f.eks
> laver en Autolevel eller Autocontrast. Laver jeg en AutoColor

Er farven nærmest pink, eller? Det kan være din monitor-profil
som er gået i spunk. Prøv evt. at lave en ny med Adobe Gamma,
som ligger i kontrolpanelet i Windows, hvis det da ellers er
Windows du kører med.

--
Hilsen
Madsen

Fra : C.Stensgaard

Dato : 06-05-04 09:23

Hej Thomas
Det er ikke der problemet ligger. Jeg har lige checket min icc profil og den
padser meget godt med den jeg har anvendt.

Det er når jeg klikker Shift+Ctrl +L så bliver billederne helt lyseblå og
nærmest transperante.

Og laver jeg en autocolor så bliver billedet endnu mere gennemsigtig og
mister stort set alle farver.

Hjælp !

Fra : hcma

Dato : 06-05-04 09:34

"C.Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nærmest transperante.
>
> Og laver jeg en autocolor så bliver billedet endnu mere gennemsigtig og

Har du prøvet at nulstille preferencefilen?
Hvis ikke:
Reset af Photoshop Pref.file eller ImageReady Pref.file

Åbn Programmet og

Hold ctrl + shift + alt nede under opstart (skal være meget hurtig)

eller:

"A corrupt file in the Photoshop preferences is causing your problem. The
reason why reinstalling does not fix the problem is that the preferences
directory is not stored within the program directory, so it doesn't get
deleted when you uninstall.

Locate the Photoshop preferences directory by seraching for the string
"Adobe Photoshop 7.0 Settings" in your C Documents and Setting" folder.

Rename the directory "Adobe Photoshop 7.0 Settings" (or delete it).

Photoshop will recreate the directory and everything in it when you next
load it."

http://pub144.ezboard.com/fphotoshopcafe25365frm13.showMessage?topicID=390.topic

Erstat Photoshop 7.0 med ImageReady 7.0 i din søgning så du finder
ImageReadys preferencefile

eller på en lidt anden måde:

Prøv at resette preferencefilen enten ved at holde ctrl.+shift+alt nede mens
Photoshop starter op,
eller ved at smide filen ud den ligger i

C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\
7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings
Application Data er en skjult fil så når du søger skal du slå View Hidden
Files and Folders til.

m v h

hcma

Fra : C.Stensgaard

Dato : 06-05-04 09:56

Yep....That did the trick. Mange mange tak.

Hvorfor sker det pludseligt ?? Har du en anelse om det ?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-05-04 13:45

C.Stensgaard skrev:

> Det er ikke der problemet ligger. Jeg har lige checket min icc
> profil og den padser meget godt med den jeg har anvendt.

Det vil sige at du integrerer din monitor-profil i dit dokument,
eller hvad mener du helt præcist med ovenstående?

Nå, men det tyder jo på du har løst problemet ved at nulstille
Photoshop. Det er desværre nødvendigt engang imellem, for den
har tendens til at sande til.

--
Hilsen
Madsen