Budget for USA tur
Fra : Jonas Lumby

Dato : 05-05-04 22:31

Hejsa!

Jeg har efterhånden spurgt nogle gange til min USA-tur, men der kommer gode
svar hver gang, hvorfor jeg er fristet til at spørge igen.

Vi er 3 gutter der vil tage en tur fra New York til Florida på 14 dage langs
Østkysten. Nu er spørgsmålet bare hvad sådan en tur vil koste? Vi har bil
derovre, så benzinen er det eneste der skal betales på den front. Men hvad
koster hotel, indgange, mand osv? Også skulle det hele gerne ende med brugen
af fly fra ca. atlanta til New York, hvad vil det koste?

Hvis der igen kommer et godt svar bliver jeg glad

---

Fra : Jens B

Dato : 05-05-04 23:11

"Jonas Lumby" <jonaslumbye@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> derovre, så benzinen er det eneste der skal betales på den front. Men hvad

De fleste værelser er med to store senge. Så hvis i ikke har noget imod at
sove i samme seng, så kan i godt være tre på værelset (koster normalt få $
ekstra at være 3 personer på et værelse). Kig f.eks. på www.motel6.com
kan du finde præcise priser på hvad det vil koste, på det tidspunkt i skal
afsted, og de steder hvor i skal overnatte. Man kan muligvis godt finde
noget der er billigere end motel 6, men generelt synes jeg at de har
rimelige priser, og pæn standard.

> indgange

Det kan koste meget....men det kommer jo lidt an på hvad i skal. Skal i
f.eks. i filmstudier, vandlande osv. i Florida, så koster det omkring 40-50$
pr. person. Men det er svært at svare på, når vi ikke ved hvad i skal. Jeg
vil dog tro at du kan finde de fleste priser på nettet, hvis i ved hvad i
skal se.

> mand osv?

End mand? Det lyder s'gu lidt skummelt. Jeg har ingen idé om hvad sådan en
står i
Hvis du derimod mener mad, så er det igen svært at svare på. Laver i selv
mad, eller spiser i ude? Dyre eller billige restaturanter? MacDonalds og
alle de andre fastfood kæder er en del billigere end i danmark. Der findes
også steder som Denny's som er en billig restaturantkæde. Rimelig mad, men
lidt discount agtigt. Men der kan man godt spise for ca 15$ inkl drikkevare.
Men ligesom herhjemme, så kan man jo finde mad i alle prisklasser. Jeg synes
at mad købt i supermarkeder er en smule dyrere end her...men dog ikke sådan
at budgettet smadres af at man køber ind til lidt frokost.

Jens

Fra : RH

Dato : 05-05-04 23:17

> [...]
brugen
> af fly fra ca. atlanta til New York, hvad vil det koste?
>
> Hvis der igen kommer et godt svar bliver jeg glad

Nu er det ved at være et par år siden, jeg "for alvor" rejste rundt derovre,
så andre må rette på mig, hvis det er helt galt

Jeg mener benzinprisen er ca. det samme for en gallon (ca. 3,8 liter) som en
liter koster herhjemme (måske lidt dyrere). Hotelværelse alt efter sæson kan
koste fra ca. 300 kr (hostel-agtig standard eller lidt dårligt motel) til
ca. 6-800 kr for standard hotel. I New York er priserne generelt meget
højere.

Ellers mener jeg, at indgange til forlystelsesparker (Disney World, div.
theme-parks osv.) er ca. 300 - 400 kr. Maden disse steder er ekstremt dyrt -
var i Universal Studios sidste år, og der kostede en almindelig junkfood
menu 60-70 kr. Udenfor diverse forlystelser er junkfood generelt noget
billigere.....ca. 25 kr for f.eks. en Mc'Donalds menu. Men jeg er ikke
rigtig klar over, hvad fødevarer i supermarkeder koster, da det er meget
sjældent man har adgang til køkken og dermed ikke selv kan lave mad.

Generelt vil jeg bare sige, at USA er et ret dyrt sted at rejse rundt, især
hvis man også gerne vil i forskellige forlystelsesparker osv.

God tur

/Sanne

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 06-05-04 06:05

">
> Jeg mener benzinprisen er ca. det samme for en gallon (ca. 3,8 liter) som
en
> liter koster herhjemme (måske lidt dyrere).

Det passer også med mine erfaringer. Dog har jeg fundet ud af, at priserne
varierer mere end man lige skulle tro. På vejen mellem Joshua Tree og
Scottsdale er der en enkelt lille tankstation. Der koster benzinen 4$ pr.
gallon! Andre steder er prisen kun det halve. Det kan godt betale sig at se
sig for. Desuden skal man køre ind i selvbetjeningsbanen. Ellers ligges der
10 cent oveni.

Hotelværelse alt efter sæson kan
> koste fra ca. 300 kr (hostel-agtig standard eller lidt dårligt motel) til
> ca. 6-800 kr for standard hotel. I New York er priserne generelt meget
> højere.

I de store byer kan det godt betale sig at booke et hostel hjemmefra.
Florida er generelt meget billigt på overnatninger. Jeg vil også kigge på
f.eks. Motel6 hjemmefra. Generelt kan man få ikke-kæde moteller lidt
billigere. Jeg plejer at regne med 50USD pr. nat for et dobbeltværelse, lidt
billigere i Florida og lidt dyrere tæt på de store byer i Juli.

> [...]
> rigtig klar over, hvad fødevarer i supermarkeder koster, da det er meget
> sjældent man har adgang til køkken og dermed ikke selv kan lave mad.

Bortset fra Disney kan man ofte få kuponer. Besøg turistinformationer og kig
jer lidt for på tankstationer. Sizzlers og Dennys er gode steder at få
billig mad og meget af det. Det er ikke særligt fedtfattigt men for 3 unge
mænd er det det helt rigtige.

Skal I besøge mange nationalparker kan et park-pas være en fordel.

> Generelt vil jeg bare sige, at USA er et ret dyrt sted at rejse rundt,
især
> hvis man også gerne vil i forskellige forlystelsesparker osv.

Dollaren er billig så det er ikke så dyrt i dag. Man kan spare en del ved at
kigge sig lidt for. På vores hjemmeside har vi lagt lidt om vores budget.

Mvh

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Martin K. R.

Dato : 06-05-04 09:26

"Jonas Lumby" <jonaslumbye@hotmail.com> wrote in message
> [...]
brugen
> af fly fra ca. atlanta til New York, hvad vil det koste?
>
> Hvis der igen kommer et godt svar bliver jeg glad

Her er et par kommentarer, som jeg håber I kan bruge:

Prisen på overnatning i større byer falder drastisk, blot man kommer 10
minutters kørsel udenfor byen, og har man lejet en bil er det ikke noget
problem at komme frem og tilbage. USA er bilernes land, så der er sjældent
kø-kørsel til/fra byerne.
Husk forsikring til bilen!

Nu ved jeg ikke hvad I har planlagt at se i området, men jeg kan anbefale en
'swamp tour' i Floridas Everglades (arrangeres af talrige firmaer - både
korte og lange ture). Det foregår på en af disse 'både' med en kæmpe propel
bagest, som så skøjter henover vandet. Et tip: man får normalt udleveret
ørepropper, men det er MEGET sjovere uden (og SÅ højt er det heller ikke)

Disneyworld er ret skuffende (og tilmed dyrt). Jeg spurgte skeptisk en af de
lokale, om også voksne fik noget ud af det, og fik svaret "Ork ja!", men
efter blot en time i 'Magic Kingdom' (som er den klassiske Disney park)
havde vi fire voksne fået mere end nok.

Martin

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 06-05-04 12:15

">

> [...]
> lokale, om også voksne fik noget ud af det, og fik svaret "Ork ja!", men
> efter blot en time i 'Magic Kingdom' (som er den klassiske Disney park)

Hej

vi er to voksne, som havde det ret sjovt.. Universal er nok mere for unge
mennesker, men Disney har sin helt egen charme. Vi har været i alle
Disneyland/world og har altid syntes det var sjovt. Parken i Californien er
dog lidt slidt og gammeldags. Går man efter fede forlystelser, så er
Disneyland ikke stedet. De har et par stykker der er ret sjove, men det er
ikke det primære.

Kennet

Fra : Martin K. R.

Dato : 06-05-04 12:36

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> wrote in message
> [...]
> dog lidt slidt og gammeldags. Går man efter fede forlystelser, så er
> Disneyland ikke stedet. De har et par stykker der er ret sjove, men det er

Ja, det afhænger selvfølgelig også af om man har børn med. Jeg tvivler
stadig lidt på om de 'tre gutter' vil få noget ud af det.
Det der egentlig skuffede mig var, at selv f.eks. det Torneroseslot som er
selve omdrejningspunktet i 'Magic Kingdom' ikke engang er lavet i sten (og
så stort er det jo heller ikke), men i kedelig plast. Vi havde måske lidt en
forestilling om, at når det nu var Disney og alle de millioner dollars der
stod bag, havde man gjort lidt ud af at parken også var hyggelig at gå rundt
i (lidt a la Tivoli), men alt - ALT - er opført i billig plastic og alle
spisemuligheder er nærmest 'affodrings-steder', ligeledes i ren plast. Lidt
skuffende syntes vi...

Martin