Batteriskift af Citizen promaster
Fra : mullerman

Dato : 05-05-04 19:29

Hej Ng

Jeg søger et batteriskift af dette ur

http://kvartover.dk/product.asp?product=120&page=1

normalt skal uret sendes ind for at blive tryktestet, men kan dette undgås?

batteriskiftet koster over 500 kr, men er det muligt at finde billigere?

Jeg bor i København, på Østerbro...

Martin

Fra : Boel

Dato : 05-05-04 19:41

> normalt skal uret sendes ind for at blive tryktestet, men kan dette
undgås?

> batteriskiftet koster over 500 kr, men er det muligt at finde billigere?

er første skift ikke gratis ? det var det på mit

MVH

Boel

Fra : mullerman

Dato : 05-05-04 20:34

"Boel" <mbk@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> undgås?

> er første skift ikke gratis ? det var det på mit
>

> MVH
>
> Boel

det ved jeg ikk, det er ca 5 år siden jeg har købt det, og jeg købte det i
Holstebro, og nu bor jeg i København... så er det vel også lidt svært at få
skiftet det gratis...eller

Martin

Fra : Boel

Dato : 06-05-04 02:10

> det ved jeg ikk, det er ca 5 år siden jeg har købt det, og jeg købte det i
> Holstebro, og nu bor jeg i København... så er det vel også lidt svært at

> skiftet det gratis...eller

kig i dit service hæfte, det er en service citizen tilbyder (ihvetfald på
mit) skal bare være hos en af deres forhandere.

MVH

Boel

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-05-04 20:40

On Wed, 5 May 2004 20:29:05 +0200, "mullerman" <billetter2003@yahoo.com>
wrote:

> [...]
>
>batteriskiftet koster over 500 kr, men er det muligt at finde billigere?

Du sliper billigt.

Her i Vejle skal jeg slipper 1000 kr for batteriskift på mit Casio
G-Shock ur, men uden tryktest kunne jeg nøjes med en 50-60 kr.
Flemming Jacobsen

Fra : Henning

Dato : 05-05-04 21:49

> [...]

>http://kvartover.dk/product.asp?product=120&page=1
>
>normalt skal uret sendes ind for at blive tryktestet, men kan dette undgås?

Regent Ure i Kattesundet klarer det på en time til 300,- incl.
trykprøvning og ny pakning.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Allan Winge-Rasmusse~

Dato : 06-05-04 13:38

Henning <nomail@all.invalid> wrote in

> Regent Ure i Kattesundet klarer det på en time til 300,- incl.
> trykprøvning og ny pakning.
>

> Henning
> hsb@(fjernes)image.dk

Jeg kan også kun anbefale dig at tage ind til Regent Ure. Flere i vores
dykkerklub har brugt ham/dem igennem mange år og jeg har aldrig hørt om
problemer.

/Allan

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 06-05-04 08:23

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> wrote in news:40993271$0$305
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> normalt skal uret sendes ind for at blive tryktestet, men kan dette undgås?

Du går ned til en urhandler og får skiftet batteriet og siger at det er lige
meget med tryktesten..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : pladder@pladder.dk

Dato : 06-05-04 10:44

Plaza Ure i Illums på Strøget sender det ind til en eller anden og et par
dage efter kommer det retur, trykprøvet med certicikat osv
250,-

Carsten

Fra : mullerman

Dato : 06-05-04 14:52

> [...]
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Du går ned til en urhandler og får skiftet batteriet og siger at det er

Tak for svarene... prøver regent ure en af dagene... og tager servicehæftet
med :)

Martin

Fra : David Wittrock Rathj~

Dato : 18-05-04 22:07

Jeg har netop fået skiftet batteri og trykprøvet et Citizen Promaster hos
"Big Ben" Frederiksborggade 29 i København.

Uret er en 4-5 år gammelt - men det er det første batteriskift.

Det har voldt en del kvaler at få det skiftet gratis under ordningen "første
batteriskifte gratis".

Første gang jeg ville hente uret, ville de have 500,- for det, i det de
hævdede at "Første skift gratis" hørte under den 3 årige garenti.
Det har krævet en hel del agumenteren, polimik, forgæves butiksbesøg og
telefonopkald, endelig at få dem til at ville give mig uret igen - uden
beregning. De har dog været høflige hele vejen igennem.

Ved et af besøgene talte en ekspedient over sig og fortalte at de havde
skiftet batteriet på deres eget værksted. I stedet for at sende uret til et
Citizen værksted, hvor det bliver gjort uden beregning. (tror nok at det er
det, der har været årsag til besværet - at det er deres egen værkstedstid de
har benyttet)

Men i dag har de ringet, at jeg kan hente uret uden beregning.

Med venlig hilsen
David Wittrock Rathje