Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sony digital videokamera hjælp
Fra : chr.lunde

Dato : 05-05-04 16:59

jeg har købt et digital videokamera
men når jeg sætter det til min pcér
så kommer der ikke et ikon som ligner et drev.
og jeg kan kun få det ned på min HD fra det medfølgende prog.
jeg har haft et digital camere også et sony
og nå jeg satte det til så kom der et ikom
som jeg bare dobbelt klikkede på og så var det bare at copy.

er der nogen der kan hjælpe mig det er sku lidt noget PIS
når man nu lige har købe et digital videokamera
og det næsten kun virker som et analog

Fra : Claus Smith

Dato : 05-05-04 17:01

Mit Sony DV kamera kobler jeg til pc'en via firewire og grabber så igennem
Pinnacle Studio 8, som fåes billigt (399,-) hos Computer City, det er en
løsning som endnu ikke har voldt nogle problemer hos mig.

Claus Smith

Fra : Jens B

Dato : 05-05-04 17:15

"chr.lunde" <chr.lturboSLET@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er der nogen der kan hjælpe mig det er sku lidt noget PIS
> når man nu lige har købe et digital videokamera

Sådan fungerer et digitalt videokamera ikke. Det ligger ikke bare som én fil
du lige kan trække over.

Du skal købe et firewire kabel (USB kabel giver ikke samme kvalitet). Du
forbinder så med Firewire og grabber ( i real-time, så en times video tager
en time at grabbe) så video med det medfølgende program, eller f.eks.
MovieMaker som ligger i Windows XP, eller Pinnacle eller mange andre
programmer.

Det er en digital kopi du får når du grabber, så man kan ikke sige at det
virker som et analogt.

Jens

Fra : chr.lunde

Dato : 05-05-04 19:34

ok...

jeg køre windows xp

så må jeg ud at købe et "firewire kabel"

ligner det et usb kabel alså i enderne?

vil da gerne lige være sikker på at jeg kan tilslutte det
bla. i mit videokamera og i pcér

Fra : Martin og Christina

Dato : 05-05-04 20:41

> så må jeg ud at købe et "firewire kabel"
>
> ligner det et usb kabel alså i enderne?

Der skal være en firewire port i din pc, ellers hjælper et kabel ikke noget!
Ellers formoder jeg at man kan købe et firewire kort.

Held og lykke.

Martin

Fra : chr.lunde

Dato : 06-05-04 20:31