GeForce 6800 Import?
Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 11:47

Hej alle

Er der nogen der har set nogen online shops i f.eks. USA der har pre-order
på GeForce6800 Ultra, med salg til Europa?

Jeg overvejer selv at importere kortet....

Lars B

Fra : Nic

Dato : 05-05-04 12:29

Så overvej x800 - www.anandtech.com

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 14:00

"Nic" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse

> Så overvej x800 - www.anandtech.com

Hej Nic

Det har jeg såmændt gjort, og hvis du læser i de ovenstående (eller
nedenstående alt efter din newsklient) indlæg/tråde kan du se hvorfor jeg
har valgt nVidia kortet.

Jeg ved at det har et totalt absurd strømforbrug, at det optager 2 slots i
pc'en, at det i D3D er langsommere end X800 (i nogle tilfælde), men jeg har
valgt 6800 Ultra efter at have set at EA og Crytek har valgt at starte ud
med at supportere Pixelshader 2.0 + 3.0 næste fra dag 0. CryTek kommer med
en 3.0 mod til FarCry, og det ser meget overbevisende ud hvad de kan gøre,
noget der givet meget mere liv i spillet, og jeg har set hvad EA kommer med
af spil der understøtter det, bl.a. Tiger Woods golf 2005, som kommer senere
på året. Begge er spil jeg bruger meget tid på.

Jeg spiller normalt ikke så meget FPS, men så vidt jeg husker, er Doom3 i
OpenGl (eller hvad?) så der er også basis for at 6800 Ultra er hurtigere end
X800.

Dernæst spiller jeg ikke i opløsninger højere end 1280x1024 , for det er
hvad min 19" TFT skærm kan køre, og jeg har ikke planer om at skulle ud og
købe 20" TFT skærme sådan lige med det samme, for at kunne spille i
1600x1200, og i 1280x1024 er kortene hvis temmelig ens? Plus at GeForce 6800
har 2x udgange, så jeg ind i mellem kan lege med FlightSim 2004 på 2 skærme,
hvad jeg også gør lidt i...

Så, jeg har overvejet det, men har du evt. et link til onlineshops med
pre-order af X800, så kunne det også være de kom med GeFroce 6800! :)

Lars B

Fra : Nic

Dato : 05-05-04 14:30

> Det har jeg såmændt gjort, og hvis du læser i de ovenstående (eller
> nedenstående alt efter din newsklient) indlæg/tråde kan du se hvorfor jeg
> har valgt nVidia kortet.
Jeg er selv nvidia-mand men frygter at det ender med et skifte.

> Jeg ved at det har et totalt absurd strømforbrug, at det optager 2 slots i
Det var hovedargumentet - jeg skal ikke give 4k for et grafikkort for så at
bruge 500 på en PSU.

> [...]
senere
> på året. Begge er spil jeg bruger meget tid på.
Fair nok :)

> [...]
> OpenGl (eller hvad?) så der er også basis for at 6800 Ultra er hurtigere
Det ved jeg ikke med Doom3, men når X800XT kan køre alle spil i 1600x1200
(jvf anandtech mener jeg det var)
Så er det et argument der er sygt.

6800Ultra kom ud, og imponerede med mere end fordobling i forhold til
tidligere kort når man banker op for aa osv...
Men når X800xt så slår det med yderlige 50-100%, så snakker vi jo helt
sindsyge hastigheder.

> [...]
6800
> har 2x udgange, så jeg ind i mellem kan lege med FlightSim 2004 på 2
Fedt spil :)

> Så, jeg har overvejet det, men har du evt. et link til onlineshops med
> pre-order af X800, så kunne det også være de kom med GeFroce 6800! :)
Har ingen links, kun at X800 skulle være mere end tæt på - vi snakker få
uger.

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 20:46

> Jeg er selv nvidia-mand men frygter at det ender med et skifte.

> Det var hovedargumentet - jeg skal ikke give 4k for et grafikkort for så
at
> bruge 500 på en PSU.

Jeg vil starte med at se om min 350W kan trække det. Jeg har planer om at
der kun skal sidde en brænder og en 200Gbyte disk i som ellers trækker
"ekstern" strøm, og så ellers putte mine ekstra diske i et eksternt kabinet,
hvis der lige var noget på den jeg skulle bruge.

> senere
> Fair nok :)

Det er faktisk et godt argument, synes jeg. Hvis de spil jeg skal spille,
klare sig bedre på GeForce, er det det fornuftige valg.

> end
> Det ved jeg ikke med Doom3, men når X800XT kan køre alle spil i 1600x1200
> (jvf anandtech mener jeg det var)
> Så er det et argument der er sygt.

Det er vel ikke sygt at GeForce 6800 Ultra er hurtigere i OpenGL end ATI
X800? Hvis de spil jeg hovedsageligt kommer til at spille også kan køre
OpenGL, så er GeForce fornuftigt, ikke?

> [...]
> tidligere kort når man banker op for aa osv...
> Men når X800xt så slår det med yderlige 50-100%, så snakker vi jo helt

Jeg har nu aldrig set nogen tests/informationer der skulle underbygge at
X800 skulle være 50-100% hurtigere end 6800 Ultra, men måske omkring 10-20%
med GeForces' nuværende beta drivere, så hvis du kan vise et link med en
test hvor X800 gør det 100% bedre end GeForce, så må du gerne lige skrive
det :)

> 6800
> skærme,
> Fedt spil :)

Næmli' ja :)

Endnu et argument. Ind i mellem, både når jrg spille FS 2004, men også når
jeg laver hjemmesider, benytter jeg 2 skærme. En 19" og en 15" TFT.

> Har ingen links, kun at X800 skulle være mere end tæt på - vi snakker få
> uger.

Jeps, det har jeg også læst.

Det er ikke fordi jeg er modstander af X800, det har længe været det kort
jeg har ventet på, men som skrevet tidligere, så er der GeForce "støtterne"
mange, og jeg er bange for den manglende Shader 3.0 i ATI måske kan komme
til at betyde noget om 1/2 - 1 år... jeg har ikke planer om at skulle skifte
et 5000,- grafikkort ud inden for et år! :)

Men Nikolaj W har skrevet et link jeg lige skal have læst, kan jeg se, så
måske ombestemmer jeg mig igen :)

Lars B

Fra : Nic

Dato : 06-05-04 06:13

> Det er faktisk et godt argument, synes jeg. Hvis de spil jeg skal spille,
> klare sig bedre på GeForce, er det det fornuftige valg.
Enig.

> Det er vel ikke sygt at GeForce 6800 Ultra er hurtigere i OpenGL end ATI
> X800? Hvis de spil jeg hovedsageligt kommer til at spille også kan køre
> OpenGL, så er GeForce fornuftigt, ikke?
Joda.

> [...]
skifte
> et 5000,- grafikkort ud inden for et år! :)
Håber du får ret - jeg er jo som sagt nvidia mand, men frygter i skifte
bliver "nødvendigt"

Fra : Nikolaj W.

Dato : 05-05-04 15:52

"Lars Jensen" <lars [at] zulfo [dot] dk> wrote in message
> "Nic" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse

Overvej et kig på http://www.hardocp.com/article.html?art=NjA5, de har en
meget interresant artikel om SM3

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 21:15

"Nikolaj W." <nikolaj_dk_fjernmig@msn.com> skrev i en meddelelse

> "Lars Jensen" <lars [at] zulfo [dot] dk> wrote in message
>
> Overvej et kig på http://www.hardocp.com/article.html?art=NjA5, de har en
> meget interresant artikel om SM3

Okay, så tyggede jeg mig lige igennem den artikel.

Jeg er stadig overbevist om, at det er nVidia jeg skal have :)

Jeg synes deres konklusion er lidt forkert, men det er måske bare den måde
jeg har læst det på, der er forkert.

De skriver selv at displacement mapping er en stor fordel, og de skriver at
der er en del af det PS3.0er kan anvendes, der kan optimere spillene, altså
forbedre performance...

Det de så skriver er, at ingen spil gør det egentlig lige nu, og HL2 kommer
mest til at bruge PS2.0, men skal vi nu ikke lige lade udviklerne få lov at
prøve at bruge det først? CryTek siger at ind til nu, så benytter de kun
PS2.0, hvilket er en diamentral modsætning til hvad de selv siger til
6800-launchet, men der kommer et 3.0 MOD....

Så, efter dette, er min konklusion, at hvis udviklerne begynder at bruge de
funktioner de kan med PS3.0, så vil jeg være sikker på at have et kort der
kan udnytte det, og så vil jeg hellere undvære det sidste 6-10 frames pr.
sekund i 1600x1200....

Lars B

Fra : ct

Dato : 05-05-04 22:32

> Så, jeg har overvejet det, men har du evt. et link til onlineshops med
> pre-order af X800, så kunne det også være de kom med GeFroce 6800! :)

www.shg.dk har x800

claus

Fra : Nic

Dato : 06-05-04 06:14

> www.shg.dk har x800

Næppe på lager.

Fra : Fox

Dato : 06-05-04 13:40

> Næppe på lager.

There will be two RADEON X800 products, the RADEON X800 XT Platinum Edition
and the RADEON X800 PRO, at $499 and $399 SRP respectively.

The former will ship later this month with the 16 pipe chip clocked at
520MHz, coupled to 1.12GHz GDDR3 memory and a 256-bit memory interface. The
latter is cut back to 12 pipes running at 475MHz with a 256-bit memory
interface and 900MHz GDDR3 memory. It is available immediately.

http://www.pcpro.co.uk/?news/news_story.php?id=57160