Betaling af skade - udenom forsikring
Fra : Niels

Dato : 05-05-04 11:18

Hejsa NG, som nævnt i en tidligere tråd
fik jeg lavet en ridse i en anden mands bil. For ikke at stige i årlig
præmie, har vi aftalt, at jeg betaler ham et kontant beløb - og derved ikke
melder det til forsikringen...

Er der noget særligt, som jeg skal være opmærksom på ved betalingen - så han
f.eks. ikke senere kommer igen (og kører det over forsikringen/kræver
betaling igen).

Mvh Niels

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-05-04 11:23

Hvis du netop kører sagen over forsikringen, er der helt rene linier mht.
til taksering og betaling psv - så kan han ikke komme bagefter.
Du kan så overfor forsikringen meddele at du ønsker at betale selv - du får
så et indbetalingskort som du betaler, og så er den potte ude - ingen
bonustab osv.

mvh

Andrea M. Hansen

Fra : Niels

Dato : 05-05-04 11:38

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> [...]
får
> så et indbetalingskort som du betaler, og så er den potte ude - ingen

Kan vi også det, når vi har aftalt et fast kontant beløb (han har
umiddelbart ikke tænkt sig at udbedre skaden)?
Er forresten også bange for, at det er ved at være sent nok - skaden skete i
onsdags (sidste uge)

tak for svaret,
Niels

Fra : Henning

Dato : 05-05-04 16:45

>Kan vi også det, når vi har aftalt et fast kontant beløb (han har
>umiddelbart ikke tænkt sig at udbedre skaden)?

Hvorfor skal du så betale? Næste gang en eller anden kører ind i ham,
får han sikkert også skylden for "din" skade.
Bed om at få den takseret på værkstedet, så er det ude af verden.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Niels

Dato : 05-05-04 20:38

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> Hvorfor skal du så betale? Næste gang en eller anden kører ind i ham,
> får han sikkert også skylden for "din" skade.
> Bed om at få den takseret på værkstedet, så er det ude af verden.

Vi har også fået den takseret, men ved at betale kontant slipper jeg med
næsten halv pris.

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-05-04 18:11

Niels wrote:

> Vi har også fået den takseret, men ved at betale kontant slipper jeg
> med næsten halv pris.

Det undre mig at ingen har bedt dig om at læse dine forsikringspapir..

5,- på der står du SKAL anmelde ALLE skader.. ellers: bål og brand..

Det er derfor du har den!

--
regards, Peter Larsen
... som lavede en "lille" bule i en subaru for 9200,- ...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-05-04 11:42

"Niels" <a@b.c> wrote in message
> [...]
han
> f.eks. ikke senere kommer igen (og kører det over forsikringen/kræver

Et stykke papir med en hægoglyf på at han har accepteret at i ordner det
udenfor forsikringen og en kopi af regning (hvis muligt med reg og stel
nummer påført regningen for at være helt sikker).
Så burde du ihvertfald være godt på vej.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Peter G C

Dato : 05-05-04 11:58

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4098c50d$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> [...]
> nummer påført regningen for at være helt sikker).
> Så burde du ihvertfald være godt på vej.

Og skriver, at beløbet er til fuld og endelig afgørelse af parternes
mellemværende vedrørende uheldet ... den og den dato og sted.

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 12:17

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og skriver, at beløbet er til fuld og endelig afgørelse af parternes
> mellemværende vedrørende uheldet ... den og den dato og sted.

Har du mulighed form at tage et digitalt foto af skaden du kan sætte ind på
aftalen, så er det også en god ide.
--
Møller

Fra : Peter G C

Dato : 05-05-04 19:19

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Har du mulighed form at tage et digitalt foto af skaden du kan sætte ind

> aftalen, så er det også en god ide.

LOL - den var ny. Men det lyder da ok.

Men så dækker aftalen jo ikke, hvis skadelidte senere opdager en anden skade
som følge af uheldet ..... om aftalen i første omgang (uden billede) gør, at
skadelidte ikke kan gøre et erstatningskrav gældende har jeg ikke taget
stilling til (men det kan man nok.....)

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-05-04 16:10

On Wed, 5 May 2004 20:18:59 +0200, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>LOL - den var ny. Men det lyder da ok.

Da jeg købte Alfa'en, lå der 2 eengangskameraer i bilen. Sælgeren
nævnte netop dét, Møller skriver. Kameraerne blev liggende, fordi
sælgeren insisterede -> hvis der nu skulle ske noget på vej hjem fra
Østrig... :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@
www.alfa-gt.de

Fra : Niels

Dato : 05-05-04 20:39

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message
snip
> Og skriver, at beløbet er til fuld og endelig afgørelse af parternes
> mellemværende vedrørende uheldet ... den og den dato og sted.

Yep, lyder som en ganske fornuftigt formulering

-Niels

Fra : chr

Dato : 05-05-04 21:04

"Niels" <a@b.c> wrote in message
> [...]
han
> f.eks. ikke senere kommer igen (og kører det over forsikringen/kræver

Hmm,-hvad kan der ske,-hvis du bare siger til din forsikring at du ikke kan
huske noget,-eller kender til det?.

Chr.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 05-05-04 21:52

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm,-hvad kan der ske,-hvis du bare siger til din forsikring at du ikke
kan
> huske noget,-eller kender til det?.

Det gør man bare ikke! Har man ridset en anden mands bil, står man fa....
også til regnskab! Er du også én af den type, der laver Bilkabuler og bare
kører?

\Mandal

Fra : Steffler @ Home

Dato : 05-05-04 22:31

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> wrote in message
> [...]
> også til regnskab! Er du også én af den type, der laver Bilkabuler og bare

Jeg blander mig normalt ikke i debatten her, men ku' aldrig drømme om
at køre fra en skade. Men hvis man har lavet en skade, og efterfølgende
en aftale om at betale, uden om forsikringen, og har gjort det, og så
fjolset
kommer med klager senere, så mener jeg at "Det aner jeg ikke noget om
overhovedet" finten er helt i orden... Men det er sikkert derfor jeg ikke
blander mig

/S

Fra : chr

Dato : 08-05-04 12:11

"Steffler @ Home" <steffen.hansen@notdba.dk> wrote in message
> [...]
> kommer med klager senere, så mener jeg at "Det aner jeg ikke noget om
> overhovedet" finten er helt i orden... Men det er sikkert derfor jeg ikke

Yeps...det var faktisk også det jeg mente..

Chr.

Fra : Frank Hansen

Dato : 05-05-04 22:33

> [...]
> også til regnskab! Er du også én af den type, der laver Bilkabuler og bare

Øhh, en go idé ville være at læse hele indlæg'et (og forstå det) inden man
kommenterer.

Manden har jo stået ved at han har forvoldt skaden, og vil blot sikre sig at
skadeslidte ikke kan gøre krav på erstatning 2 gange...

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm,-hvad kan der ske,-hvis du bare siger til din forsikring at du ikke
kan
> huske noget,-eller kender til det?.

Det rigtige ville nok være, at vise forsikringen et stykke papir på at de 2
parter allerede een gang har afregnet forholdet, og at kravet fra
skadeslidte derfor kan afvises. Det står man nok stærkere med, end at gøre
som om man ikke kender til forholdet. Lad os f.eks. antage at modparten har
et vidne, og man, for at bevise at kravet ikke kan fastholdes, er nødt til
at vise en aftale mellem parterne, så får man nok et
troværdighedsproblem. -Hvilket vel er forståeligt, eftersom man jo ren
faktisk løj i første omgang...

Frank.

Fra : chr

Dato : 08-05-04 12:12

"Frank Hansen" <fhansen@spinner_JUNK.dk> wrote in message

> [...]
at
> skadeslidte ikke kan gøre krav på erstatning 2 gange...

Hvilket vel også er fair nok, man siger jo at man ikke kender til skade '2'
da man har afklaret skade '1'...

Chr..

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 06-05-04 08:00

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> wrote in message

> Er du også én af den type, der laver Bilkabuler og bare
> kører?
>
> \Mandal

Dem der gør det skulle fandeme have et ordenlig lag TÆSK!!!
BEGGE mine dørsider har nu en stor fed bule og fået slået hul i lakken (den
ene dør sidder der stadigt maling fra 'gerningsmandens' hvide bil.)

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-04 08:52

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse
> Dem der gør det skulle fandeme have et ordenlig lag TÆSK!!!

SUBSCRIBE, med en knækket kardan :o//.