/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Manglende omreg
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 05-05-04 09:06

Ja så skete det seføli for mig.

Det er en mdr siden jeg solgte bilen, og den er endnu ikke omregget.

Jeg ringede til ham i sidste uge om mandagen og der sagde han at det var
gjort samme dag, motorkontoret siger dog noget andet...

Spørgsmålet er: Må jeg hente mine plader?




 
 
bem (05-05-2004)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 05-05-04 09:25

Martin / Fårevejle wrote:
> Ja så skete det seføli for mig.
>
> Det er en mdr siden jeg solgte bilen, og den er endnu ikke omregget.
>
> Jeg ringede til ham i sidste uge om mandagen og der sagde han at det
> var gjort samme dag, motorkontoret siger dog noget andet...
>
> Spørgsmålet er: Må jeg hente mine plader?

Njah, det er jo selvtægt, men hvorfor kontakter du ikke politiet? Hvis bilen
er kaskoforsikret i dit navn, skal du også kontakte selskabet og opsige
forsikringen, selskabet dækker så kun for ansvarsskader.

/Bo


Oscar (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Oscar


Dato : 05-05-04 12:52

bem wrote:
> Martin / Fårevejle wrote:
>> Ja så skete det seføli for mig.
>>
>> Det er en mdr siden jeg solgte bilen, og den er endnu ikke omregget.
>>
>> Jeg ringede til ham i sidste uge om mandagen og der sagde han at det
>> var gjort samme dag, motorkontoret siger dog noget andet...
>>
>> Spørgsmålet er: Må jeg hente mine plader?
>

Har du en salgs/købsaftale med alle nødvendige data kan du om nødvendig henvise
til dette. Køber er ansvarlig for alting fra købsdatoen af.
Mig bekendt er ikke nødvendig at hente plader.


OS





Lars Raaby (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 05-05-04 09:32

Martin / Fårevejle skrev bl.a.:
> Ja så skete det seføli for mig.
>
> Det er en mdr siden jeg solgte bilen, og den er endnu ikke
> omregget.
>
> Jeg ringede til ham i sidste uge om mandagen og der sagde han
> at det var gjort samme dag, motorkontoret siger dog noget
> andet...
>
> Spørgsmålet er: Må jeg hente mine plader?

Ja det er jo dine plader. Du har jo købt dem så du køre bare ud
for at hente dem.


--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng
www.raaby.dk/kasper


MFO (05-05-2004)
Kommentar
Fra : MFO


Dato : 05-05-04 09:39

Lars Raaby wrote:

> > Spørgsmålet er: Må jeg hente mine plader?
>
> Ja det er jo dine plader. Du har jo købt dem så du køre bare ud
> for at hente dem.

Tror du ikke, han solgte dem sammen med bilen?

--
Michael

Martin / Fårevejle (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 05-05-04 11:40

Jeg synes i er lidt modstridene.... er det mine plader så længe de står i
mit navn eller er de ikke ?


> Tag på motorkontoret med din slutseddel og sig den ikke er
> mregistrereret - politiet vil herefter krasse pladerne ind. Dernæst
kontakt
> din forsikring og send dem en kopi af slutsedlen. Så skulle du have dit på
> det tøre og ikke hænge på yderligere.

Ja nu var jeg seføli så dum ikke at lave en seddel på det da det er en jeg
kender...


"MFO" <mfro61@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4098a82a$0$23146$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Lars Raaby wrote:
>
> > > Spørgsmålet er: Må jeg hente mine plader?
> >
> > Ja det er jo dine plader. Du har jo købt dem så du køre bare ud
> > for at hente dem.
>
> Tror du ikke, han solgte dem sammen med bilen?
>
> --
> Michael



bem (05-05-2004)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 05-05-04 11:52

Martin / Fårevejle wrote:
> Jeg synes i er lidt modstridene.... er det mine plader så længe de
> står i mit navn eller er de ikke ?

Det er ikke dine plader. Det er for det første statens plader, for det andet
har du solgt rettigheden til dem. Den nye ejer skal jo ikke nødvendigvis
have nye plader, så derfor har han retten til at beholde dem på bilen. Teger
du dem, påfører du ham en udgift. Kan han bevise, at han har været på
motorkontoret, og i benægtende fald, kan du så ikke formå ham til at gå
derhen - hvis du nu truer ham med at anmelde ham til politiet?

/Bo


Martin / Fårevejle (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 05-05-04 12:00


> Det er ikke dine plader. Det er for det første statens plader,

Ja, jo i bund og grund er de vel.

for det andet
> har du solgt rettigheden til dem.

Også når aftalen er groft misligholdt?


Den nye ejer skal jo ikke nødvendigvis
> have nye plader, så derfor har han retten til at beholde dem på bilen.

For enhver pris?

Teger
> du dem, påfører du ham en udgift.

Ja han påfører da så sandeligt også mig en udgift ved at undlade at
omregge...

Kan han bevise, at han har været på
> motorkontoret, og i benægtende fald

Aner det ikke, sidst jeg kunne få fat i ham var i mandags - hvor han påstod
at have gjort det samme dag. Har været på hans adresse flere gange som ser
ud til at være fuldstændigt forladt...

, kan du så ikke formå ham til at gå
> derhen - hvis du nu truer ham med at anmelde ham til politiet?

Jeg fortalte ham mandag i sidste uge at pga jeg ikke havde råd til
vægtafgiften var pladerne nu efterlyst - men det er han åbenbart ligeglad
med...






Bertel Lund Hansen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-05-04 11:44

Lars Raaby skrev:

>Ja det er jo dine plader. Du har jo købt dem så du køre bare ud
>for at hente dem.

Det ville være selvtægt.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin / Fårevejle (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 05-05-04 11:54


> Det ville være selvtægt.
>
´ære sikker.
Ville det nu osse være det? - Han har jo heller ikke et papir på at han har
købt den så i princippet kan jeg vel melde hele bilen stjålet og få den
tilbare? - Og endelig så har han jo misligholdt aftalen på det groveste....

Nogen siger ja og andre siger nej.. .hmmm... tror sgu jeg ringer til
panserne i morgen så bare for at være sikker...



bem (05-05-2004)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 05-05-04 11:55

Martin / Fårevejle wrote:

> Ville det nu osse være det? - Han har jo heller ikke et papir på at
> han har købt den så i princippet kan jeg vel melde hele bilen stjålet
> og få den tilbare?

Ja, og dermed udsætte dig for en tiltale for falsk anmeldelse. Go ahead...

/Bo


Martin / Fårevejle (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 05-05-04 12:03


>
> Ja, og dermed udsætte dig for en tiltale for falsk anmeldelse. Go ahead...
>

Ja det var skam også kun en teoretisk tanke... men han kan jo i princippet
ikke bevise det er hans?



Bertel Lund Hansen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-05-04 12:03

Martin / Fårevejle skrev:

>> Det ville være selvtægt.

>Ville det nu osse være det?

Ja.

§ 294.   Den, som ulovligt tager sig selv til rette, straffes med
   bøde.

Det siger naturligvis ikke så meget, for der står ikke
umiddelbart hvad der er ulovligt.

>Han har jo heller ikke et papir på at han har
>købt den så i princippet kan jeg vel melde hele bilen stjålet og få den
>tilbare? - Og endelig så har han jo misligholdt aftalen på det groveste....

Lad os bare sige at han ghar snydt og bedraget og løber fra alle
aftaler. Det ville *stadig* være selvtægt at gøre noget ved det
selv.

Det er nemlig politiets opgave at håndtere forbrydelser - bl.a.
for at forhindre at det er *sælger* der faktisk prøver at snyde
en ærlig køber ved bare at hente sin bil igen.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Karl Viggo (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Karl Viggo


Dato : 05-05-04 16:17


"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.indvalid> skrev i en meddelelse
news:4098a66e$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Ja det er jo dine plader. Du har jo købt dem så du køre bare ud
> for at hente dem.
>
>

Det er faktisk ikke dine plader men motorkontorets.
Pladerne er i denne sammenhæng lidt uinteressant - derimod i hvilket
brugernanv de er registreret.
Her er det et helt klart porblem at de står i dit navn og en anden bruger
dem.
Afmeld bilen - så må forsikringen/politiet jo finde ud af hvad de vil gøre
ved fjolset som kører rundt i dit navn.

Viggo


Niels (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 05-05-04 16:29


"Karl Viggo" <karl__viggo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:409905d3$1$210$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Afmeld bilen - så må forsikringen/politiet jo finde ud af hvad de vil gøre
> ved fjolset som kører rundt i dit navn.

Og hvordan skal bilen så afmeldes, hvis pladerne ikke afleveres samtidig?
Du mener måske, at han skal stjæle dem fra bilen eller melde dem stjålet?

Mvh Niels



Dennis Pedersen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 05-05-04 10:12


"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
news:4098a053$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja så skete det seføli for mig.
>
> Det er en mdr siden jeg solgte bilen, og den er endnu ikke omregget.
>
> Jeg ringede til ham i sidste uge om mandagen og der sagde han at det var
> gjort samme dag, motorkontoret siger dog noget andet...

Tag på motorkontoret med din slutseddel og sig den ikke er
mregistrereret - politiet vil herefter krasse pladerne ind. Dernæst kontakt
din forsikring og send dem en kopi af slutsedlen. Så skulle du have dit på
det tøre og ikke hænge på yderligere.

FUT : dk.fritid.bil


--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



Martin / Fårevejle (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 05-05-04 11:10

Jeg synes i er lidt modstridene.... er det mine plader så længe de står i
mit navn eller er de ikke ?


> Tag på motorkontoret med din slutseddel og sig den ikke er
> mregistrereret - politiet vil herefter krasse pladerne ind. Dernæst
kontakt
> din forsikring og send dem en kopi af slutsedlen. Så skulle du have dit på
> det tøre og ikke hænge på yderligere.

Ja nu var jeg seføli så dum ikke at lave en seddel på det da det er en jeg
kender...




Dennis Pedersen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 05-05-04 11:39


"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
news:4098bd46$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg synes i er lidt modstridene.... er det mine plader så længe de står i
> mit navn eller er de ikke ?

Det må det være.
Du betaler forsikring og vægtafgift.
Eller prøv at giv policen et ring - de må kunne svare dig entydigt.

> > Tag på motorkontoret med din slutseddel og sig den ikke er
> > mregistrereret - politiet vil herefter krasse pladerne ind. Dernæst
> kontakt
> > din forsikring og send dem en kopi af slutsedlen. Så skulle du have dit

> > det tøre og ikke hænge på yderligere.
>
> Ja nu var jeg seføli så dum ikke at lave en seddel på det da det er en jeg
> kender...

Så er du nok på herrens mark. Lav ALTID en slutseddel, uanset hvor billig
bilen er og hvor godt du kender manden.



--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk



Tommy Eriksen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Eriksen


Dato : 05-05-04 14:17

On Wed, 5 May 2004 12:38:44 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

>Eller prøv at giv policen et ring - de må kunne svare dig entydigt.

Det pudsige er, at dengang jeg stod i næsten samme situation (jeg
havde en slutseddel, bare med falsk adresse og telefonnummer) fik jeg
3 eller 4 forskellige svar - det rigtige var (heldigvis) at de har en
blanket man kan udfylde i sådan en situation, hvorefter man er ude af
sagen.

/Tommy
--
1985 Saab 9000 Turbo
http://the-coffeeshop.dk/ - http://fotoarkiv.com/gallery/saab/
Billeder fra Biler i Bella:
http://fotoarkiv.com/gallery/bileribella/

Peter G C (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 05-05-04 11:57

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4098bd46$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg synes i er lidt modstridene.... er det mine plader så længe de står i
> mit navn eller er de ikke ?

Det er ikke dine plader!

Overlad sagen til politiet.

/Peter



BT (05-05-2004)
Kommentar
Fra : BT


Dato : 05-05-04 19:44


"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4098a053$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja så skete det seføli for mig.
>
> Det er en mdr siden jeg solgte bilen, og den er endnu ikke omregget.
>
> Jeg ringede til ham i sidste uge om mandagen og der sagde han at det var
> gjort samme dag, motorkontoret siger dog noget andet...
>
> Spørgsmålet er: Må jeg hente mine plader?
>
>
>
Jeg prøvede det samme engang.. Køberen havde ikke omreg. og der lå ingen
kontrakt eller lign..
Jeg gik ned på motorkontoret og forklarede dem min sag, hvorefter de tog fat
i vedkommende..
Efter hvad jeg kunne se ud fra opgøreslen fra vægtafgift, havde de enten
hentet pladerne eller manden havde fået den omreg.
Så prøv at mød op på motorkontoret og få en snak med dem..

/Brian



Martin / Fårevejle (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 06-05-04 18:40

Var på motorkontoret i dag....

Damen sagde jeg skulle udfylde en seddel... men jeg kunne ikke slippe ud af
den før den blev antruffet!

Der kan jo for så vidt gå flere år!

Om jeg måtte nuppe pladerne hvis jeg skulle møde den?

Nææææ nej!

Hjælp!

"BT" <et@eller.andet> skrev i en meddelelse
news:409935fa$0$460$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4098a053$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Ja så skete det seføli for mig.
> >
> > Det er en mdr siden jeg solgte bilen, og den er endnu ikke omregget.
> >
> > Jeg ringede til ham i sidste uge om mandagen og der sagde han at det var
> > gjort samme dag, motorkontoret siger dog noget andet...
> >
> > Spørgsmålet er: Må jeg hente mine plader?
> >
> >
> >
> Jeg prøvede det samme engang.. Køberen havde ikke omreg. og der lå ingen
> kontrakt eller lign..
> Jeg gik ned på motorkontoret og forklarede dem min sag, hvorefter de tog
fat
> i vedkommende..
> Efter hvad jeg kunne se ud fra opgøreslen fra vægtafgift, havde de enten
> hentet pladerne eller manden havde fået den omreg.
> Så prøv at mød op på motorkontoret og få en snak med dem..
>
> /Brian
>
>



Lars Raaby (09-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 09-05-04 21:48

Martin / Fårevejle skrev bl.a.:
> Var på motorkontoret i dag....
>
> Damen sagde jeg skulle udfylde en seddel... men jeg kunne ikke
> slippe ud af den før den blev antruffet!
>
> Der kan jo for så vidt gå flere år!
>
> Om jeg måtte nuppe pladerne hvis jeg skulle møde den?
>
> Nææææ nej!
>
Jeg kan godt se at du har et problem. Jeg har prøvet det samme og
jeg fik at vide ved den lokale betjent at jeg bare skulle hente
pladerne. Det gjorde jeg og så var den ikke længre.

Hvis nu jeg havde købt din bil kontant og jeg fortalte at jeg
boede i Andeby og jeg nok skulle omreg. bilen næste dag men ikke
gør det og da jeg bor i Viborg ville du aldrig kunne finde dine
plader igen.
Når jeg så har kørt i din bil et stykke tid sælger jeg bilen til
Bertel Lund Hansen som jeg ikke ved hvor bor og imens skal du
betale vægtafgift og forsikring på bilen. Du kan ikke melde bilen
stjålet da den ikke er det.
Det er da en mærkelig lov.

Jeg kender en som lavede det nummer. Han fik en bøde på 500 kr.
for ikke at have omreg bilen og så tog politet pladerne. Bilen
røg til skrot.

En anden version det kan være en vandrehistorie er at et par
gutter her fra jylland købte en bil tog til Roskilde festival og
sov i bilen og da de skulle hjem lod de bare bilen stå.



--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng
www.raaby.dk/kasper


Christian B. Andrese~ (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 10-05-04 08:36


"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
news:409a7876$0$213$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Var på motorkontoret i dag....
>
> Damen sagde jeg skulle udfylde en seddel... men jeg kunne ikke slippe ud
af
> den før den blev antruffet!
>
> Der kan jo for så vidt gå flere år!

Mener du så at du er tvunget til at betale forsikring i alle de år ?
Selvfølgelig ikke, ring til forsikringsselskabet og sig: "Jeg har solgt XX
YY reg. XX 12345 til NN pr. XX/XX-XXXX, og vil derfor gerne opsige min
forsikring på den."
Så stopper forsikringen, og du får nogle penge tilbage.
Hvis så NN ikke sørger for en ny forsikring så klipper politiet pladerne
hurtigt.


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste