Muligt browser hijack forsøg
Fra : Gevaldi

Dato : 05-05-04 08:24

Når jeg scanner med Ad-Aware finder den disse 2
objekter, men selvom jeg sletter disse kommer de
igen ved næste scanning og samtidig bliver min start
page rettet fra blank til msn.com

Nu har jeg genskabt det hele fra en Ghost kopi hvor
der ikke var noget problem, men alligevel kommer
det irriterende problem ind på min pc igen.

Hva' sker der?

Jeg bruger Windows IE 6 med alle opdateringer.

Startede dybde registrerings skan
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Muligt browser hijack forsøg : Software\Microsoft\
Internet Explorer\MainStart Pageabout:blank

Possible Browser Hijack attempt Objekt genkendt!
Type: RegData
Data: "about:blank"Rootkey: HKEY_CURRENT_USER
Objekt: Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Value: Start Page
Data: "about:blank"

Muligt browser hijack forsøg : .Default\Software\Microsoft\

Data: "about:blank"
Rootkey : HKEY_USERS
Objekt: .Default\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Value: Start Page
Data: "about:blank"

--
/Gevaldi

Fra : Nic

Dato : 05-05-04 12:25

> Når jeg scanner med Ad-Aware finder den disse 2
> objekter, men selvom jeg sletter disse kommer de
> igen ved næste scanning og samtidig bliver min start
> page rettet fra blank til msn.com
Husker du også at smide dem i karantæne?

> Nu har jeg genskabt det hele fra en Ghost kopi hvor
> der ikke var noget problem, men alligevel kommer
> det irriterende problem ind på min pc igen.

Hvad side er du på når problemet kommer?

Fra : Gevaldi

Dato : 05-05-04 12:41

Nic skriblede:

> Husker du også at smide dem i karantæne?

De bliver ikke sat i karantæne, men bliver
slettet.

> Hvad side er du på når problemet kommer?

Det sker ganske automatisk når jeg åbner min
browser første gang.

Jeg har nu installeret Spybot og der kan jeg jo
spærre for ændringer i IE, men det forhindrer
ikke at Ad-Aware finder spywaren næste gang
den køres...underligt og irriterende.

--
/Gevaldi

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-04 13:19

Fjernelse af de virkelig hårdkogte "hijackers" - brug CWSShredder f.eks.
fra:
http://www.gamersunitednetwork.de/tools/tools.php

Hvis det ikke hjælper i længden, så indfører du "Start-page
guard" f.eks. fra :
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=70

Fra siden om Start-page guard:
Af og til kan man komme ud for at ens startside på Internettet pludselig har
ændret sig. Dette kan have flere grunde og selv om det (i de fleste
tilfælde) er let at aændre tilbage igen, er det alligevel ret irriterende.
Med StartPage Guard slipper du for at blive udsat for dette. Din startside
låses fast og kan ikke ændres med mindre at DU giver lov til det!

Alf

Fra : Gevaldi

Dato : 05-05-04 13:31

Alf skriblede:
> Fjernelse af de virkelig hårdkogte "hijackers" - brug CWSShredder
> f.eks. fra:
> http://www.gamersunitednetwork.de/tools/tools.php

Den havde jeg selvfølgelig også brugt, det
glemte jeg bare at fortælle...sorry.
Uden at det hjalp en hujende papf.. :(

Den er nu installeret og så må det være
det for nuværende, men jeg kan ikke
rigtig lide at det ikke er mig der er:
*In control* længere :D

--
/Gevaldi

Fra : Nic

Dato : 05-05-04 15:32

> De bliver ikke sat i karantæne, men bliver
> slettet.

Prøv karantæne OG slet.

Fra : Gevaldi

Dato : 05-05-04 15:56

Nic skriblede:

> Prøv karantæne OG slet.

Ved du hvad karantæne vil sige, det
tror jeg ikke du gør, for forskellen på
at slette dem *for ever* og at sætte
dem i karantæne er kun at du senere
kan gendanne dem...det ka' du sgutte
når de er slettet permanent.

Problemet er i øvrigt løst til min fulde
tilfredshed vha. Brian Olsens svar.

--
/Gevaldi

Fra : Nic

Dato : 05-05-04 16:05

> Ved du hvad karantæne vil sige, det
> [...]
Jeg mente at den så aktiv checkede, men nej, det gør den ikke.

Fra : Brian Olsen

Dato : 05-05-04 14:54

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> wrote in message news:4098968b$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Når jeg scanner med Ad-Aware finder den disse 2
> objekter, men selvom jeg sletter disse kommer de
> igen ved næste scanning og samtidig bliver min start
> page rettet fra blank til msn.com

Jeg tror det må være en bug i den sidste reference-file fra Ad-aware ?

Jeg bruger ref-file 01R302 fra 03.05.2004 og har nøjagtig samme problem,
og Zup Zuip beskriver nøjagtigt det samme i sit indlæg fra 4-5-2004 17:56,
det er åbenbart kun tilfældet hvis man bruger blank startside ?

Mvh
Brian Olsen

Fra : Gevaldi

Dato : 05-05-04 14:57

Brian Olsen skriblede:

> [...]
> 17:56,
> det er åbenbart kun tilfældet hvis man bruger blank startside ?

Juhu, så ka' man slappe af igen :)

Takker for info, ha' en fortsat go' dag.

--
/Gevaldi