Er 3-4 timer om at udskifte koblingen til ~
Fra : Kim Eichen

Dato : 04-05-04 23:23

Hej gruppe

Jeg har lidt bøvl med klimaanlægget i min Mondeo 2,5 V6 fra 1997.
Jeg har netop fået skiftet kondensatoren og fået fyldt R134a på. Desværre
virker det ikke ordentligt idet koblingen til klimaanlægget er halvdefekt,
dvs. den skal skubbes i gang med en pind eller lignende
Mekanikeren havde selvfølgelig ikke nogen ny klimaanlægskobling liggende, så
jeg måtte køre hjem med et halvdefekt klimaanlæg

Mekanikeren sagde at motorrummet er temmelig proppet, så det vil tage 3-4
timer at udskifte klimaanlægskoblingen.
Umiddelbart synes jeg det lyder lidt voldsomt, men hvad synes I?
Er det en kompliceret operation?
Kender I evt. en mekaniker i Københavnområdet, der kan montere
klimaanlægskoblingen hurtigt og smertefrit og snart, da jeg skal på en
længere tur på fredag og gerne vil have lidt kølig luft i kabinen der.

Mvh Kim

Fra : Don H.

Dato : 05-05-04 00:17

Kim Eichen wrote:
> [...]
> klimaanlægskoblingen hurtigt og smertefrit og snart, da jeg skal på en
> længere tur på fredag og gerne vil have lidt kølig luft i kabinen der.

Har du spurgt i glostrup ?

Fra : Kim Eichen

Dato : 05-05-04 00:44

"Don H." <tele1adslFJERN@DETTEtele2adsl.dk> wrote in message

> Har du spurgt i glostrup ?

Nej, for jeg fik først beskeden tidligt på aftenen (hvor der nok ikke er
nogen på værkstedet i Glostrup) og jeg skal aftale en tid til det i morgen
tidlig, så jeg ville gerne være rustet til vide om jeg skal sige nej tak og
få det gjort andetsteds (som eksempelvis Glostrup).

Mvh Kim

Fra : Don H.

Dato : 05-05-04 01:39

Kim Eichen wrote:
> [...]
> i morgen tidlig, så jeg ville gerne være rustet til vide om jeg skal
> sige nej tak og få det gjort andetsteds (som eksempelvis Glostrup).

Ring og spørg rene

Fra : Kim Eichen

Dato : 05-05-04 13:37

"Don H." <tele1adslFJERN@DETTEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ring og spørg rene

Nu har jeg talt med mekanikeren, der udskiftede kondensatoren og han vil
have 12-1300 for både at montere klimaanlægskoblingne samt montere en
uoriginal fjernbetjent centrallås i bilen. Der var oprindelig monteret en
eller anden obskur fjernbetjent centrallås, som ikke virker, men det er vist
noget med at han kan genbruge dele af den eksisterende.

Mvh Kim

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-05-04 08:29

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> wrote in message
> [...]

> jeg måtte køre hjem med et halvdefekt klimaanlæg
>
> Mekanikeren sagde at motorrummet er temmelig proppet, så det vil tage 3-4

Det kommer vel an på hvor meget meggeren vil flå i stykker for at gøre det.
Min bror har lige skiftet den i hans Ford fordi aircon besluttede sig for at
melde pas i 30graders varme i sydtyskland og klippe kilremmen også. Ford
ville have en hel dag til det ->det tog 1½ time for ham selv og en kammi at
gøre det (dog ikke uden bandeord ;))

--
/Dennis
Pug 106GTI